510 kilométer a Kia új villanyautójának a hatótávolsága

4 és fél perc alatt 100 kilométernyi energia tölthető a Kia EV6-ba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ígéretes számokat mutattak a Kia EV6 bemutatóján. Az autó formaterve pedig alig változott a korábban megmutatott tanulmányautóhoz képest.

Új korszak, új forma, új platform, az EV6 minden tekintetben újdonság tehát a Kiánál. Az E-GMP platform pedig az első, kimondottan villanyautók számára készülő padlólemez a dél-koreai márkánál, amelyre persze folyamatosan érkeznek majd az új villanyautók. Első képviselőjük az EV6, amely egyben a jövőbeli formatervek előfutára is. A korábban megmutatott változathoz képest alig látni eltéréseket, bár lehet, hogy ezek is csak azért fedezhetők fel, mert a bemutatón egy GT-line és egy GT tette tiszteletét, tehát sportosabbra hangolt modellek mutatták meg a bájaikat. Ezeken kicsit más formájú az első lökhárító díszbetétjének a mintázata, valamint a légbeömlő rajzolata, illetve hátul szintén sportosabb a díszbetét a diffúzor utánzattal.
Nincs meglepetés az utastérben sem, itt is csak a sportosabb hangulat kedvéért használt fehér varrás, valamint a zöld díszvilágítás a különbség a korábban látotthoz képest. Viszont most már azt is elárulták, hogy az autó tengelytávolsága 2900 milliméter, tehát a középkategóriás szabadidő-autók helykínálatát nyújtja. A számok nyelvén ez alapból 520 literes csomagteret jelent, ami 1300 literesre bővíthető a hátsó ülések lehajtásával, ám az autó orrában is helyet kapott még egy tárolórekesz, 52 literes űrtartalommal a hátsókerék-hajtású és 20 literrel az összkerékhajtású változat esetén. A műszerfal a kor divatjának megfelelően egyetlen nagy képernyőből áll, ami a vezető előtt digitális műszeregységként üzemel, a középkonzol tetején pedig az infotainment kezelőszerveként. Fontos még megemlíteni a könnyű felépítésű üléseket is, amelyeken a szövetkárpit újrahasznosított műanyagból készül, egészen pontosan 111 darab műanyagpalackot használnak fel egy üléshuzat elkészítéséhez.
Hirdetés
Kia EV6 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4680 1880 1550 2900 520-1300
Többféle hajtásláncot is kínálnak az autóhoz. Akkupakkból két variáció közül lehet választani. A kisebbik 58 kWh, míg a nagyobbik 77,4 kWh kapacitású, de a GT csak utóbbival érhető el. Ráadásul a Kia elektromos palettáján elsőként hátsókerék-hajtással és összkerékhajtással is készül majd az autó. A nagyobb akkucsomaggal és hátsókerék-hajtással az EV6 villanymotorja 229 lóerőt tud felmutatni, miközben 510 km a hatótávolsága. Az összkerékhajtású változat már két villanymotort kap, összteljesítményük 325 lóerő, 605 Nm forgatónyomaték mellett, ami 5,2 másodperces százas gyorsulást eredményez. A kisebbik akkupakk is rendelhető mindkét hajtásmóddal. A hátsókerekes teljesítménye 170 lóerő, gyorsulása 6,2 másodperc 100-ra, összkerékhajtással pedig 235 lóerőt tud. Ám a GT modell külön utakon jár, hiszen az csak összkerékhajtású lehet 585 lóerővel, 760 Nm forgatónyomatékkal. Ez 3,5 másodperces százas sprinthez elég, valamint 260 km/h végsebességhez. Ehhez a modellhez a hagyományos differenciálzár szerepét átvevő elektronikus szabályozórendszer is jár, így nagyobb vezetési élményt kínál.
Hirdetés
Töltésben is szép adatokat mutatott a Kia, hiszen 800 és 400V-ról is tölthető az EV6, mindenféle kiegészítő berendezés vagy adapter használata nélkül. Gyorstöltéssel mindegyik modell akár 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető, 100 kilométernyi hatótávot pedig kevesebb, mint 4,5 másodperc alatt magába szívhat (77,4 kWh-s akkumulátorcsomag, és hátsókerék-hajtás esetén). Az autó töltőrendszerét pedig úgy alakították ki, hogy szükség esetén akár az energiaáramlás iránya is megfordítható legyen, tehát az autó akkumulátorából a hálózatba vándoroljon az áram. Így maximum 3,6 kW teljesítmény vehető ki belőle, amivel a háztartási gépek működtethetők vagy akár egy másik villanyautó is tölthető. Természetesen a legmodernebb vezetéstámogató rendszereket is megkapta, ám a piaci bevezetésről és az árakról még nem közölt adatot a Kia.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?