A GT-line és a GT modelleket mutatták meg a hivatalos bemutatón
Új korszak, új forma, új platform, az EV6 minden tekintetben újdonság tehát a Kiánál. Az E-GMP platform pedig az első, kimondottan villanyautók számára készülő padlólemez a dél-koreai márkánál, amelyre persze folyamatosan érkeznek majd az új villanyautók. Első képviselőjük az EV6, amely egyben a jövőbeli formatervek előfutára is. A korábban megmutatott változathoz képest alig látni eltéréseket, bár lehet, hogy ezek is csak azért fedezhetők fel, mert a bemutatón egy GT-line és egy GT tette tiszteletét, tehát sportosabbra hangolt modellek mutatták meg a bájaikat. Ezeken kicsit más formájú az első lökhárító díszbetétjének a mintázata, valamint a légbeömlő rajzolata, illetve hátul szintén sportosabb a díszbetét a diffúzor utánzattal.
Az EV6 GT a sportosságot helyezi előtérbe
Nincs meglepetés az utastérben sem, itt is csak a sportosabb hangulat kedvéért használt fehér varrás, valamint a zöld díszvilágítás a különbség a korábban látotthoz képest. Viszont most már azt is elárulták, hogy az autó tengelytávolsága 2900 milliméter, tehát a középkategóriás szabadidő-autók helykínálatát nyújtja. A számok nyelvén ez alapból 520 literes csomagteret jelent, ami 1300 literesre bővíthető a hátsó ülések lehajtásával, ám az autó orrában is helyet kapott még egy tárolórekesz, 52 literes űrtartalommal a hátsókerék-hajtású és 20 literrel az összkerékhajtású változat esetén. A műszerfal a kor divatjának megfelelően egyetlen nagy képernyőből áll, ami a vezető előtt digitális műszeregységként üzemel, a középkonzol tetején pedig az infotainment kezelőszerveként. Fontos még megemlíteni a könnyű felépítésű üléseket is, amelyeken a szövetkárpit újrahasznosított műanyagból készül, egészen pontosan 111 darab műanyagpalackot használnak fel egy üléshuzat elkészítéséhez.
Újrahasznosított PET palackokból készülnek az üléshuzatok
Többféle hajtásláncot is kínálnak az autóhoz. Akkupakkból két variáció közül lehet választani. A kisebbik 58 kWh, míg a nagyobbik 77,4 kWh kapacitású, de a GT csak utóbbival érhető el. Ráadásul a Kia elektromos palettáján elsőként hátsókerék-hajtással és összkerékhajtással is készül majd az autó. A nagyobb akkucsomaggal és hátsókerék-hajtással az EV6 villanymotorja 229 lóerőt tud felmutatni, miközben 510 km a hatótávolsága. Az összkerékhajtású változat már két villanymotort kap, összteljesítményük 325 lóerő, 605 Nm forgatónyomaték mellett, ami 5,2 másodperces százas gyorsulást eredményez. A kisebbik akkupakk is rendelhető mindkét hajtásmóddal. A hátsókerekes teljesítménye 170 lóerő, gyorsulása 6,2 másodperc 100-ra, összkerékhajtással pedig 235 lóerőt tud. Ám a GT modell külön utakon jár, hiszen az csak összkerékhajtású lehet 585 lóerővel, 760 Nm forgatónyomatékkal. Ez 3,5 másodperces százas sprinthez elég, valamint 260 km/h végsebességhez. Ehhez a modellhez a hagyományos differenciálzár szerepét átvevő elektronikus szabályozórendszer is jár, így nagyobb vezetési élményt kínál.
510 km is lehet a hatótáv
Töltésben is szép adatokat mutatott a Kia, hiszen 800 és 400V-ról is tölthető az EV6, mindenféle kiegészítő berendezés vagy adapter használata nélkül. Gyorstöltéssel mindegyik modell akár 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető, 100 kilométernyi hatótávot pedig kevesebb, mint 4,5 másodperc alatt magába szívhat (77,4 kWh-s akkumulátorcsomag, és hátsókerék-hajtás esetén). Az autó töltőrendszerét pedig úgy alakították ki, hogy szükség esetén akár az energiaáramlás iránya is megfordítható legyen, tehát az autó akkumulátorából a hálózatba vándoroljon az áram. Így maximum 3,6 kW teljesítmény vehető ki belőle, amivel a háztartási gépek működtethetők vagy akár egy másik villanyautó is tölthető. Természetesen a legmodernebb vezetéstámogató rendszereket is megkapta, ám a piaci bevezetésről és az árakról még nem közölt adatot a Kia.
Akár 4,5 perc alatt belecsoroghat 100 kilométernyi energia