500 lóerős gyári versenygép, ez a Porsche 911 GT3 RS
Genfben bemutatkozott a régóta várt Porsche 911 GT3 RS
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Karbon, magnézium és egy kis űrtechnika - kész az 1420 kilós 500 lovas gyári versenyváltozat. A Porsche 911 GT3 RS tényleg nem utcára való.
Megannyi találgatás, kémfotó és kémvideó után Genfben végre lehullott a lepel a Porsche 911 GT3 RS-ről. A stuttgarti sportkocsigyárnak nem ez a legerősebb modellje, de ha a klasszikus vezethetőséget nézzük, akkor a GT3 RS a legsportosabb. A Turbo modellek fölényes erejére nem licitál rá, csak 500 lóerős, de a súlya csak 1420 kilogramm. Ezzel a PDK duplakuplungos automataváltóval szerelt GT3 RS gyorsulása alig 3,3 másodperc százig. Könnyebb az alapját adó GT3-asnál is 10 kilogrammal. Ezt úgy tudták a Porsche mérnökei elérni, hogy az alumínium komponensek mellett a tetőhöz magnéziumot használtak, a motorház- és a csomagtérfedél meg karbonszálas erősítésű műanyag.
Ami a sima GT3-hoz képest feltűnő eltérés, hogy a motorházon és a sárvédőkön is extra légréseket kapott az RS. Meg aztán ott a hatalmas hátsó szárny is. A motor már rég legendás, de 1996 óta vízhűtésű boxer hathengeres legfrissebb változata. Bár csak 25 lóerővel erősebb a GT3-nál de a kiadós pályahasználat elviseléséhez beleadtak jó pár fejlesztéssel töltött munkaórát. 4,0 literes lökettérfogatú és nem feltöltött, ami azóta kiemelendő, hogy tudjuk, idővel a legtöbb 911-es turbós lesz.
Hogy ez mire elég, azt a 0-100-as gyorsulásnál talán jobban leírja a 0-200 szintideje: 10,9 másodperc kell a GT3 RS-nek. Érdekes, hogy a végsebesség a gyár német honlapja szerint egy kicsit elmarad a GT3-étól. Ott 310 km/h szerepel, míg egy angol nyelvű sajtóközleményben 320 km/h van megadva. Ezen mondjuk sok nem fog múlni, a lényeg, hogy a hétfokozatú automataváltót a nagyobb megterheléshez igazítva átprogramozták. A hajtás a hátsó kerekekhez megy és egy önzárós differenciálművön keresztül szaggatja az aszfaltot.
A Porsche 911 GT3 RS beltere ismerős a többi kihegyezett Porschéból, de itt éppen fehér színű a fordulatszámmérő hátlapja. Az üléskárpit kérhető fekete-szürke helyett fekete-lávanarancs színben is, ami különösen az utóbbi külső színhez passzol. Ha nem ez az élénkpiros, akkor lehet még fehér, ezüst, vagy ibolyaszínű is a fényezés. A felniszett 20 colos, direkt a típushoz tervezték. A GT3 RS esetében nem kevésbé fontos adat, hogy a gyár szerint 7 perc 20 másodperc a nürburgringi körideje. Ára Németországban 181 690 euró, azaz 55,2 millió magyar forint. A forgalmazása pár hónapon belül kezdődik.
Nem, természetesen boxer. Köszönöm az észrevételt, javítom.
Sorhat? Tényleg?…
Sorhat? Tényleg?…