500 ezer kilométerrel tekerték vissza egy Renault óráját
Mérföldkő: elítélték az autóját hamis óraállással értékesítőt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha még nem is jogerősen, de elítéltek egy eladót, aki módosított kilométeróra-állással adott túl autóján.
Miként arról a Híradó.hu riportja hírt adott[/url], elítéltek egy férfit, mert a kilométerórával trükközve vert át valakit. Mindehhez nem kevesebb mint 500 ezer kilométerrel valós óraállása alatt kellett értékesítse az általa több évig külföldi árubeszerzéshez használt Renault furgon óraállását. Egyáltalán nem reményt keltő, hogy a vádlott az átverés mértékéhez képest nem túl magas (és még nem is jogerős) pénzbüntetést kapott. Bár hazánkban már több éve bűncselekménynek számít a kilométeróaállás manipulációja, eddig összesen négy ember ellen emeltek vádat kilométeróra-visszatekerés miatt. Ugyanakkor az autókereskedő szervezetek becslései szerint a külföldről behozott kocsik 90 százalékánál, míg a Magyarországon újonnan forgalomba helyezett járművek harmadánál manipulálták már a kilométeróra-számlálót - ez ugyanakkor a németországi autóknál sincs másképp. A Híradó.hu beszámolója szerint K. Aladár használtcikk-kereskedő egy Renault kisteherautóval járta Németországot és Ausztriát. Az ügyészség szerint a furgon sokat futott, és a tulajdonosa úgy adta el, hogy visszapörgettette a kilométeróra-számlálót. Ezért kellett most a vádlottak padjára ülnie. A vád szerint 500 ezer kilométert tekertetett vissza. Miután eladta a furgont, az új tulajdonos rájött a csalásra, hiszen túl feltűnő volt a különbség, ezért feljelentést tett. K. Aladár azt mondta a rendőröknek, hogy évekkel ezelőtt a kisteherautó meghibásodott Ausztriában, a műszerfal szikrázott, ekkor történhetett valami a számlálóval. Az ügyészség szerint viszont ezt semmi sem bizonyítja. Sőt, egy igazságügyi műszaki szakértő szerint semmilyen nyom nem utal arra, hogy a műszerfalat kicserélték volna.
Börtönt az ilyen neppereknek, ez a büntetes nem tetel, zsebböl ki fogjak fizetni, aztan röhögnek a markukba!
Egyebkent pedig reagalva itt a hozzaszolasokra, szerintem is vannak a nemeteknel is csalok, oratekerök, meg ha aranyaiban kevesebb is mint magyarorszagon.
Ami szerintem fontos, hogy megfelelö helyröl vegyük az autot! En biztos nem vennek ilyen utszeli neppertöl, ahol 40 cm magas füben allnak az autok. Inkabb veszek egy olyan autoszalonbol, ahol a szalonrol pozitov velemyneket lehet olvasni, es normalis körülmenyek között lehet az autokat megtekinteni. Sok kereskedes nagyon regmultra tekint vissza Nemetorszagban es fontosak nekik az ügyfelek, plane akik visszajarnak.
Egyebkent a kilometerkötes a normal hitelre törtenö vasarlasnal is letezik. Limitalt a kilometer, pl. evente 10.000 km, de ez nem azt jelenti, hogy nem autozhatok vele 10800 km-t. Ha visszaviszem oda beszamitani, (uj auto eseten), akkor kevesebbet fog erni, a többet futott kilometer miatt.
Az meg badarsag, hogy minden nemet evi 30-40.000 km autozik vagy többet…mint ahogy az is, hogy csak öreg nyugdijas autotulajdonosok elnek itt, akik a naptol is ovjak a kocsit, es alig mennek evente par ezer kilometert.
De rengeteg olyan auto van, ami keveset futott, nem egy kollegamat tudnam mondani, akik nem mennek többet evente 8-15.000 km-töl, meg dizellel sem. Akad persze ellenpelda is… Raadasul sok csaladban kettö auto is van, igy aranyaiban kevesebbet is futhatnak. Nagyon sok szep auto van itt, csak keresgetni kell kicsit, raszanni az idöt, es a penzt. A megkimelt, keveset futott, karbantartott autot nem vagjak az ember utan, igencsak megkerik az arat meg 6-8 evesen is.
Itt az egyik lehetőség hogy az ilyen színvonalú márkakereskedést megnevezd, legalább mi is tudjuk kitől nem szabad vásárolni. Amúgy nem te lennél itt az első aki nevén nevezi a csalót.
Kedves Mátyás,
nem is kell!! Mi tavaly vettünk egy Toyota kereskedésből egy Hybrid Yarist, (ami kinti autó volt) 29600Km-el. Szervízkönyv, garancia, meg minden. Ott helyben meg is csinálták rajta jófejségből a 30eKm-s szervízt. Aztán 45-nél elvittem máshova, ahol kértem a hybrid tesztet és kiderült: 1 évvel korábban hollandiában 70eKm-nél már volt egy sikeres hybrid teszt. Ennek az elektronikus szervizkönyvben is a nyomára leltek.
Persze a jelzett problémák garanciában történő elvégzésére innen kezdve esély sem volt, pedig a hengerfej alól szivárog az olaj. Na most? Megpróbáltam felvenni a kapcsolatot a kereskedőházzal, ahol lehazugoztak, majd a hivatalos szervizkönyv-másolat átadása után közölték, úgy sem tudok semmit csinálni velük. Valószínűleg tisztában voltak a cikkben leírt retorzió mértékével.
Futhatok a pénzem után, pedig felárért – a használtpiacot megkerülve- hivatalos kereskedésből vásároltam.
A km-kötött autók nem liezingesek hanem tartós bérletesek . A 15.000 km/év pedig csak kiinduló pont választhatsz olyan opciós feltételt is hogy évi 60.000 km re kötöd a szerződést csak akkor jóval többet fizetsz . Egyébként pont ezeket a kocsikat nem szabad megvenni mivel aki beleül tudj ahogy max 3-4 év múlva kiszáll belőle és biztos hogy a kötelező szervizeken kívül semmi mást nem kap a kocsi .És hát a 30.000 -40.000 km enkénti olajcsere nem éppen ideális főleg a dieselekben amik túlnyomó részben vannak a Nyugati használt piacokon . Ha saját célra veszed a kocsit azért 10-15.000 km enként olajat cserélsz benne ami ideális a motornak mint amit agyár ír elő … Nem utolsó sorban a saját autóra jobban vigyázol szóval én nem vennék tartós bérletből vagy bérautóból avanzsált megkímélt állapotú kevés lm el rendelkező autót … De hát persze ezeket is el kell adni valakiknek 😀
Van a büntetőügy, ami lezajlott elítélték a neppert. Ettől majdnem függetlenül a károsult polgári peres eljárásban téríttetheti meg a kárát.
https://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/also-szaszorszag_kotelezove_tenne_az_autok_kilometerora-rogziteset-18175
Az eredeti automobilwoche.de cikk volt.
Szervízkönyvet minden sarkon lehet venni.Senki nem teszi,pedig ha a szervízszámlákat elrakná,azzal lehet bizonyítani a szervízkönyvet is.Bár mindenki 100000km-es autót akar venni 20 évesen.Amíg a vevők így gondolkodnak,addig tekerni is fogják az órát.A büntetés vicc.
Kedves fórumozók!
Magyarországon újonnan vásárolt személygépkocsi. A tulajdonos rendszeresen ( váltósofőrrel ) járta Németországot. Az autóba kb. évi 70-80 ezer km került bele. Minden évben a megfelelő időben vitték az éves kötelező szervizre az autót. Éves átlag szerviz periódus 15-25 km között. Az autóban az olajat rendszeresen kb 10 ezer km-en ként cserélték. A kötelező szerviz előtti olajcserénél gyári olajszűrőt tettek bele. Ezek után 6 éves korában az autót értékesítették kb 180 ezer futott km.-rel. ????? Vezetett szervizkönyves? Igen!! Le lehet informálni a szervizben? Igen! Ennyit a valós óra állásról! Egyébkén Németországban a lízinges autókkal a legtöbb esetben évi 15 ezer km.-t lehet menni. Persze hogy vissza vannak tekerve!
Matyas en ugy tudom,hogy ez talan a regi euro 3-as esetleg egy ket euro 4 -es tipusoknal fordult elo!A dragabb kategoriaju autoknal meg se meri csinalni a kereskedo ha arrol volna szo! 200.000 euro buntetes kulfoldon is nagy osszeg! A tulajdonostol vasarolsz es nincs szervizkonyv csak be kell vinni az autot a markaszervizbe es minden adatot kimutat a gep ! Egy gyori autokereskedonek irtam a legutobb,hogy nem stimmel a km amit hirdettek! A valasz az volt ra,hogy igy hozta be a tulajdonos! Pechkukre leinformaltam az audit es kiderult minden! Le is vettek a hirdetest de ha megyek arra szemelyesen is befogok menni! Sajnos igaz ami igaz ! Az adotorvenyek es jobb megelhetoseg miatt tobb a csalas es meg sokan ra is kenyszerulnek de ez minden iparagra igaz mar ! Magyarorszagi lekovetheto szervizkonyvvel rendelkezo auto vasarlasnal kevesebb a visszaeles is !
[i]‘az új tulajdonos rájött a csalásra … ezért feljelentést tett’[/i] és hozzátette, csak azért jelentem fel (értsd: ezt a szemét trógert), mert szeretném, ha az igazság érvényesülne és a példás büntetés jól befolyna az államkasszába. Nekem elég az erkölcsi győzelem.
Namost tényleg külön eljárást kell inditani ilyenkor, hogy kárpótlást kapjon az illető??
Esetleg fizessünk még többet az eredetvizsgálat, aka ‘furfangos sarc’ gyanánt, hogy valami értelme is legyen neki?
Szomorú de igaz!
Udv! Ezt a cikket hol lehet elolvasni vagy bemasolnad ha megkerhetnelek ?
Koszonom!
Udv! A leirtakhoz szolnek! Valoszinuleg elirtad hazankat es felcserelted a leirtakat! Nemetorszagban a legtobb torok autokereskedo szakmai tudassal bir es minden adasvetel autookmanyok papirok dosszieba fvan fuzve sorban rendezve! Kivetelek mindig vannak akik probalnak ugyeskedni de mar ok is hamar kibuknak! Nyugaton mas a kozlekedesi moral es a kultura ! A nemet lakos nem vasarol csak nemet cegtol ! Volt szerencsem olyan adasvetelt szemlelni,hogy egyszeruen autot cserelt az ugyfel a kereskedovel es egy taska penzt meg kapott ! Mint a filmekben ! 2012 ben jan.-ban 750 ila bmw-ml mercedes amg csere ! Olyaít is lattam porsche szalonban ,hogy az auto tulajdonosa miatt nem vettek meg a modellt! Amikor kiderult,hogy nem hazai az illeto tulajdonos elalltak az adasveteltol! Nem egy regi modellrol volt szo! Na ilyet nem gondoltam volna!Ennyire fontos a multja egy luxus sportautonak is erre fele!Sokan nem veszik a faradsagot meg mindig,korul tekintoen vasaroljanak autot! Nem egy ket ismerosom jarta meg mar a gyors dontes hozast ! A nemet jog rendszeres es megtamadhatattlan! Nem csoda,hogy felnek tole,de meg aki csak kiserletet is mer tenni megtevesztest meg azert is lerojak a penzbirsagot! Az autokereskedok komoly jogi garanciat nem pedig szavatossagot vallalnak mint itthon! Ezert tortent meg a fent leirt autocsere is ! Nem masabbak mint mi hanem a gondolkodas es az esszeruseg hatarain belul dontenek es dolgoznak ! udv
Udv! Csodak nincsenek es Andersen a meseket irta! Ezt sok kereskedonek is elmondtam az utobbi evekben! Meg mindig sok a hiszekeny ember autovasarlo ! Kimondottan csak magyarorszagi vegig szervizelt szervizkonyvel rendelkezo amit a gyar kiadott szemelygepjarmuvet erdemes vasarolni ! Komolyan van meg ember aki elhiszi az oreg ur es hasonlo tulajdonost ?? Szomoru de az is ,hogy rohognek rajzunk nyugaton! Egy kis info a kulfoldi autovasarlokrol ha meg erdekel valakit! A varosokat autopalyahalozat veszi korul foleg nyugat europat!Ezert sokan egy heten tobb szaz km-t utaznak es ezt az elvet veszik elsosorban fontolora ! Havi atlag statisztikai adat 5-6000 km min. Ausztria ,Németország,Hollandia,Belgium,stb…Diesel kozepkategorias modellek ! Kisbuszok : 10000-15000 km min.! Csodak nincsenek ! Meg autoszalont is rajtakaptam es orulhet,hogy nem tettem feljelentrest! Egyet ha megfogadnatok vagy pedig megfontolnatok tolem lehet jol jarnatok!Allapotfelmeres,Tulajdonos es az auto eloeletenek lekovetese ,esszeru gondolkodas!Az ar alatti auto vagy ennek hianyossaga miatt nem erdemes beleugrani egy uzletbe ! Koztudott,hogy nem sok kereskedo van hazankban aki komoly hozzaerto muszaki szakmai tudassal bir !Ezert van az ,hogy jogilag nem lehet meg megfogni aki ennyire visszael a helyzettel ! Volt ido amikor meg a vam miatt tekertek az orakat de az meg nem volt annyira veszelyes mint a mai helyzet ! Sokan nem gondolnak abba bele,hogy az utakon a sok auto ami fut napjainkban az utakon milyen nagy veszelynek vannak kiteve ! Egy torveny modositassal kiesnenek az ilyen mondva csinalt adasvetelek es kesereskedok ! Szomorú az,hogy ebben is vezeto szerepet toltunk be! Egy Audi A6 -os uj ara kb.12-14 millio! !-5 evesen nem adjak oda a feleert sem! Nem a km szamit hanem a rendszeres szerviz es az eredeti allapot ! Sok sikert mindenkinek!
Nem kívánom védeni a hazai piacot, nem kívánom leszólni a németet. Egy tavaly novemberi németországi hír, hogy „Hatósági adatok szerint jelenleg minden harmadik használt autó kilométerórája manipulált Németországban”. Egy a biztos, mindenképp erőteljesen ajánlott az autó múltjának ellenőrzése.
Imádom ezt az oldalt, tényleg nagyon sokk jó cikk és témáról van szó. De most érzem egy picit azt a kényszert, hogy hozzá szóljak.
1 A óra tekerés nem új dolog!
2 Sajnos Magyarban elég sokan csinálják még annak ellenére is, hogy nagyon sok autóban újba ki lehet mutatni számítógép segítségével (szakszerviz kb 10 E ft ért meg mondja)
3 Magyarban eddig 4 embert vettek elő?????? Se büntetés se kártérítés se semmi.
4 (ez az a pont amiért írtam ezt a hozzá szólást) „a németországi autóknál sincs másképp.”
Na szóval igen sajnos van egy két autó amit tekertek a németek de ne hasonlítsuk már össze a Magyarország-ban csináltakkal. Mert ami ott megy az sajnos pofátlanság. Jelenleg magyarban egyik használt autós kereső szerint most kb 93 ezer autó van hídtetve, amiből a statisztika szerint kb 50-60 ezer manipulált(Igen sajnos több mint a fele). A legismertebb német autós portálon kb 1,5 millió autó van hirdetve amiből német statisztika szerint Maximum kb 20-30. ezer van manipulált órával. Most miért kell ily módon hozzánk hasonlítani a német kocsikat. Németben igen is nagyon komoly büntetés jár annak akiről kiderül, hogy csalt és mélyen zsebe nyúlós lesz a kártérítés is. Ott a rendőrség igen is foglalkozik ezzel az ügyel és utána jár.
Fére értés ne essék nem a Németeket védem/istenítem csak ez így ahogy itt meg van fogalmazva nem teljesen igaz.
Egyszer én is betoltam egy márkakereskedésbe a régi kocsimat ” jó 10 évvel ezelőtt” beszámították egy újba nem is ez a lényeg hanem hogy 30X.XXX km volt a kocsiban mikor leadtam . Pár hónap múlva láttam a városban a régi autóm és odamentem a tulajhoz beszélgetni …erre mondja milyen jó vételt csinált mert csak 12X.XXX km van a kocsiban …. 😀 Nem akartam elkedvetleníteni hogy több mint a duplája van hivatalosan benne mert egyébként meg egyben volt kopás nem is látszott a belsején mivel szinte csak autópályán ment az autó . Hivatalos márkakereskedőről beszélünk nem zug vásári autónepperről !!! Akkor ezek után hogy bízzon meg bárki is a használt autók valódi állapotában mikor beviszi egy állapotfelmérésre vagy lekéri az adatait ???
Nem azért kell új autót venni hogy lehessen pávázni vele hanem hogy ne szopassanak szarrá a használt piacon …olcsó húsnak híg a leve tarja a mondás…
Jó tudom sajnos nincs mindenki olyan helyzetben hogy megtudja venni az új autót , de ha elgondolkodik és inkább egy használt Vw passat helyett vesz egy új Suzukit jobban jár mint a kitudja milyen előéletű használt kocsival , amire 2-3 év alatt a vételárat rákölti és ugyan ott van mint az új Suzukival ami akkor még mindig csak 3 éves lesz … szemben a Passattal amit már lassan férjhez lehet adni mert olyan korú lesz …
Ki a f@szom vesz egy K(olompár) Aladártól bármit, nemhogy autót ???
És akkor mindezek tetejébe csinálnak neki egy frankó reklámkampányt a nemzeti médiában meg mindenhol, hadd tudja meg az összes nepper meg csaló aki ezzel tölti a szabadidejét, hogy legrosszabb esetben 356 ezret lehet érte kapni, szóval továbbra is megéri a kockázatot mert jóval többet lehet nyerni rajta továbbra is még a bukással kalkulálva is.
Komolyan mondom egyszerűen hihetetlen, hogy folyamatosan megy a népbutítás, hogy így fellépnek az óratekerés ellen meg úgy mert már törvény bünteti meg ejnyebejnye meg aztán most majd ez lesz meg az, persze a háttrében minden rohadtul ugyanúgy megy folytatódik mert tele van kiskapukkal az egész rendszer. Erre végre itt lenne egy eset ahol valóban el lehetne érni valami, legalább példát statuálni és adnak neki egy 356 ezres bírságot. Nem tudom, hogy ki volt az aki miatt ez csak ennyi lett de legszívesebben elzavarnám a 3.14csába árkot ásni. De a legnagyobb baj az, hogy egyszerűen itt ebben az országban minden így működik és rohadtul mindegy ki van aktuálisan kormányon. Az egész társadalom velejéig rohadt.
Hogy is mondja a közmondás? Adtak a sz@rnak egy pofont. 356 ezres bírság, közben ha bejön neki ennek a többszörösét nyeri. Ez aztán a visszatartó erő. Magyarország jobban teljesít!