Színes felhozatal, és nem csak a fényezések miatt. A Petrányi Autónál immár hat márka modelljei is megvásárolhatóak
50 év igen hosszú idő az autóiparban, elég csak belegondolni, fél évszázaddal ezelőtt milyen autók gurultak a magyar utakon. Azóta történt egy rendszerváltás, kinyílt a világ, és bő három évtizede már nem csak a keleti blokk autói érhetőek el kis hazánkban. A „nyugati” járművekre hatalmas kereslet alakult ki az 1990-es évek elején, ezt pedig idejekorán felismerte Petrányi István, és felesége, Piroska. A házaspár 1973-ban Škoda alkatrészek forgalmazásával kezdte a működését, majd a ’90-es években már használt autókkal foglalkoztak. Ekkoriban úgy döntöttek ideje szintet lépni, ezért megkeresték a Fordot, néhány héttel később pedig már meg is született a megállapodás, így 1992-ben megnyitották az amerikai gyártó hazai márkakereskedését.
Nem csak a mindennapi autózásra szánt Ford modellek érhetőek el. Az idei évtől már Broncókat is kínálnak
Hét évvel később már a második telephely is megnyílt az Üllői úton, mára pedig a Budaörsi úton is találkozni a Ford és a Petrányi névvel, persze nem csak autó, de alkatrész értékesítéssel is foglalkoznak, valamint márkaszervizeket is üzemeltetnek. Az évek alatt újabb irányba is nyitott a cég, hiszen 2011 óta a repülőtéren cirkáló járművek javítását kizárólagosan ők végzik.
Természetesen a Fordos kötődés ma is erős, éppen ezért olyan autócsodákkal ünnepeltük a fél évszázados születésnapot, mint ez az 1966-os Ford Mustang, amely a Kaáli Autó-Motor Múzeumban várja a kíváncsi tekinteteket
Az újabb nagy lépést 2021 hozta el a Petrányi cégcsoport részére, ugyanis közel 30 éves fennállásuk során először bővítették a márkakínálatukat, így azóta nem csak Ford modellek, hanem Nissan, és a hazai piacon igencsak fiatalnak számító MG is megtalálható. Idén szintén bővült a kínálat, hiszen 2023-tól már Kia modellek is elérhetőek. Időközben a V8-as modellek felé is nyitott a vállalat, hiszen a Dodge egyetlen hivatalos hazai képviselete és márkaszervize szintén a Petrányi cégcsoporthoz tartozik, immár az alapítók fia, Petrányi Zoltán vezetése alatt.
A múzeumban minden autóról órákat lehetne beszélni, azonban egy műtárgy még a gépcsodákról is képes volt elvonni a figyelmet. A megrendelésre készített vágtató Mustangot Ford motorokból építették, és több mint 400 órányi munkaórát öltek bele