50 ezrenként motorcserés lesz a Project One
Íme az F1 motoros Mercedes-AMG Project One hajtása
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kihegyezett hibridtechnikát kap majd a Mercedes-AMG hamarosan érkező hiperautója. Végre részletesen grafikán mutatják az utcai F1 hajtást.
Két hete izzott a levegő a Nürburgringen. Nem elég, hogy a híres 24 órás futamon számtalan márka most először vetette be új versenyautóját, vagy épp most mutatta be utcai sportmodelljét, de a WTCC, az ETCC és az Audi TT Cup is most futotta le itt egyedülálló futamait, hogy több sorozatot ne soroljak. Igazából nem is értem, miként voltak képesek ennyi világszintű sorozat futamát lebonyolítani egy hétvége alatt, de ezt nem is most kell megfejteni. Fontosabb, hogy a Mercedes-AMG sem tétlenkedett, végre nyilvánosságra hozta, mi dobog majd Project One kódnevű hiperautójukban.
Az már korábban is ismert volt, hogy a Forma-1-ben használt 1,6 literes V6 utcára butított változata hajtja majd, jó néhány F1 alkatrésszel, amivel máris belőtték technikai tudását és fejlettségét. A hathengeres turbófeltöltője dedikált villanymotort kap, hogy azonnal leadhassa teljesítménymaximumát, turbólyuk nélkül. További két elektromos motor az első kerekeket hajtja, míg egy harmadik a főtengelyhez csatlakozik. Ez már 4 villanymotor. Csak a belső égésű motor önmagában 730 lovas lesz, összteljesítménye pedig az 1000 lóerőt is könnyen túllépheti, miközben termikus hatásfoka 43%.
Ha ez nem lenne elég, íme a legdurvább adat: minden motort teljesen újra kell építeni majd 50 000 km után. A Project One motorja 11 000 fordulat/percig bírja majd az iramot, az alapjárati fordulatszámot 4000-ről 2000-re hozták le. Ez bár valamelyest elmaradt az F1 versenyautók 14 500-as fordulatától, azért így is elképesztő egy hiperautótól. Még az oly sokat kritizált V6 hörgést is jobban elnézzük egy utcai autónak, mint a versenyautóknak. Egyelőre úgy látszik, hogy mindössze 275 darab készülhet minden idők legbrutálisabb Mercedes-AMG modelljéből, árát 2,25 millió euróban határozták meg, adók nélkül, ami annyira sok pénz, hogy ki sem írom forintban. Először a Frankfurti Autószalonon hullhat le róla a lepel, már elég nehéz kivárni.
Hol vannak a /nem/régi idők amikor örökkévalóságra gyártották az autókat??