Állítólag Ferruccio Lamborghini elégedetlen volt Ferrarijával és a gyártó hozzáállásával, ezért mérgében sportkocsigyártásba kezdett
Fiatal gyártónak számít a Lamborghini, ha nem számoljuk a traktorozással töltött éveket. Az első modell 350 GT néven, 1964-ben debütált, a kisszériás gyártásnak köszönhetően néhány évente újabb és újabb szépség hagyta el a Sant'Agata Bolognese-i gyárkaput. A Jarama 1970-ben lépett porondra, ami sem koncepciójában, sem technikájában nem hozott újat, mivel a szintén 2+2 üléses Espada adta az alapokat, a formaterv pedig ezúttal is a Bertone stúdió keze munkáját dicséri. A Jarama vonalait konzervatívabb irányba vitték, az Espada megosztó küllemét nem akarták megismételni. A sportautósabb külső és a félig rejtett fényszórók igazán dögössé tették a modellt, ami a típustársaihoz képest sokáig maradt gyártásban.
A Bertone stúdióban dolgozó Marcello Gandini nevéhez fűződik a dizájn, aki sok más Lamborghini mellett a Fiat X1/9 vagy a Citroën BX formájáért is felelt, de a Renault Magnum nyergesvontató is a most 82 éves mester munkája
A Jaramát az Islero utódjának szánták, és elsősorban az Egyesült Államokban élő vevőkre céloztak. A spanyol harci bikafajtáról elnevezett modell az Espada 27 centivel lerövidített tengelytávját kapta, a kisebb hossz 180 kiló súlycsökkenéssel is járt, így a tömeg már befért 1,5 tonna alá. A motorban 12 henger duruzsolt V alakban, a 3,9 literes lökettérfogatból 354 lóerőt varázsolt elő a hat Weber karburátor. Az amerikai vevőkre gondolva háromsebességes automataváltót is kínáltak a modellhez, aki viszont a kuplungolásban lelte örömét, az ötös kézivel is választhatta a Jaramát.
A sávtartó berendezés itt még részben fából készült, kilenc órát kellett szemmel tartania a sofőrnek
Erősebb verzió megjelenésére 1972-ig várni kellett, ekkor jelent meg a Jarama S. Áttervezett kipufogórendszerrel, hengerfejjel és karburátorokkal érkezett az újdonság, aminek sofőrje már 370 lóerővel gazdálkodhatott. Néhány apró külső változás is felhívta a figyelmet az erősebb típusra: széles légbeömlő jelent meg a motorháztetőn, változott az oldalsó irányjelző, hátul pedig más a kipufogó kivezetése.
A Jarama S lapos és széles légbeömlőt kapott, az oldalindexek is változtak, az S kivitelből 152 példány készült, a simából 176
A korabeli hasonló modellekkel egyetemben a Jarama sem árasztotta el az olasz utcákat, a kétféle verzióból összesen 328 darab készült a gyártás hat éve alatt.