50 éves a Magyar Közút egyik legöregebb járműve

Félévszázados matuzsálem a közútkezelőnél - az öreg ZIL már megélt egy-két kemény telet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Lihacsov Autógyár terméke nem hazudtolta meg az orosz ipar hírnevét, a robusztus gépezet hosszú évtizedek óta dacol az elemekkel, de a nyugdíjazásról még hallani sem akar.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. folyamatos eszközbeszerzéssel[/url] igyekszik fiatalítani a gépparkot, a modern technika mellett azért akadnak matuzsálemek is, mint amilyen a sárbogárdi hómaró. Az úthálózatért felelős állami cégnek esze ágába sincsen rejtegetni az öreg orosz vasat, inkább büszkén ünneplik meg az 50. születésnapját. A társaságnál még ma 50 példány szolgál ZIL hómaróból, amikre azért is van szükség, mert a régi adapterek egy része nem integrálható az új eszközökre.
Hirdetés
A cég és a ZIL kapcsolatának aranylakodalmára decemberben kerül sor, mivel az első kilométereket 1970. december 29-én tette meg a koros hómaró. Az elmúlt fél évszázad nem telt el komolyabb karbantartás és fejlesztés nélkül. A gyári erőforrást már évtizedekkel ezelőtt egy modernebb és könnyebben karbantartható Rába D10 dízel váltotta. A 2020/21-es szezonra új fényezést kapott a ZIL, de futómű- és fékjavításra is szükség volt. A kabin padlója új lemezekért kiáltott, és egy teljes újrakárpitozást is kijárt már az öreg monstrumnak. A műszaki vizsga előtt még új abroncsokra, hidraulikacsövekre és porlasztócsúcsokra is szükség volt. Az átfogó felújítást nem csupán szülinapi ajándékként kapta a hómaró, hanem még hosszútávú tervei vannak a vele a Magyar Közútnak.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?