Igazi műremek a fél évszázados motor
Újra készül a Jaguar Classic gyárában az előző évszázadban 10 évig használt XK motor, amit sportautókba és szedánokba egyaránt beépítettek. Az XK blokk 1949 és 1992 között volt gyártásban, ennek 3,8 literes, hathengeres kivitele 1958 és 1968 között készült. Ebben az időszakban a Mark IX, a Mark X, a Mark 2 és az S-Type szedánokat hajtotta, de a sportautókban is jól szerepelt, például az XK 150 kupéban és persze az ikonikus E-Type első generációjában.
Annak idején 220 lóerőt adott le a hat henger
A motort már több mint 50 éve nem gyártották, így ezek lesznek az első példányok fél évszázad után, melyek hivatalos úton, a Jaguar gyárában készülnek újonnan. Az eredeti leírásokat és specifikációkat pontosan lekövetik a 3,8 literes öntöttvas blokk készítésekor, így természetesen minden gond nélkül beépíthető a fent említett modellek fennmaradt darabjaiba. A piaci spekulánsok elkerülése céljából csak azok vásárolhatják meg, akik igazolni tudják, hogy a klasszikus Jaguarok egyike a tulajdonukban áll. A vevők ráadásul eldönthetik, meg szeretnék-e tartani a régi motor sorozatszámát az új egységgel, igény szerint azt nyomják rá egy csillaggal kiegészítve, ami az utólag gyártott státuszt jelzi - de persze új azonosítóval is lehet kérni.
Minden részletében megegyezik az eredeti öntöttvas egységgel az új gyártmány
Egy 3,8 literes XK motort 14.340 fontért árul a márka, ami több mint 5 és fél millió forintnak felel meg (az angol áfát tartalmazza, a szállítási költséget viszont nem). Ezért cserébe legalább 12 hónapos gyári garancia is jár, bár az országtól függően ez akár két év is lehet. Természetesen hivatalos dokumentumokkal is igazolja a Jaguar a blokk eredetiségét, így nem jelent problémát a klasszikus, olykor igen nagy értékű oldtimerekbe való beépítése. Ez a legegyszerűbb módja, hogy új életet leheljenek régi autókba, egyedi esetekben sokkal többe kerülhet például egy fél évszázados autó erőforrásának cseréje, a frissen legyártott motorral viszont a tulaj is nyugodtabban veszi használatba a kocsit, ami különben talán csak egy kiállításon porosodna. Egyedül a működő motorokkal rendelkező klasszikus Jaguarok tulajdonosai nem örülnek, hiszen így az ő autójuk kevésbé számít ritkaságnak. Az autós világ azonban összességében hálás lehet az újra gyártott sorhatosért, az eredetileg 220 lóerős motor még több régiséget hajthat majd, így talán több klasszikus Jaguarral is összefuthatunk majd az utakon.