A Plymouth Cuda 440 Rapid Transit egy hamisítatlan izomautó a hőskorból (fotó:Mecum)
A hetvenes évekből az idő előrehaladtával egyre kevesebb autó kerül elő akár csak használható állapotban is, de még mindig találni olyan gyöngyszemeket, amiket negyven vagy akár 50 évig is egy pajtában tartottak. Éppen ilyen a szóban forgó Plymouth Cuda 440 Rapid Transit bemutató autó is, amiből mindössze 4 készült eredetileg, de ilyen specifikációban és ilyen megjelenéssel mindössze ez az egy létezik.
A színkavalkád akkoriban teljesen megszokott volt, ma már inkább különlegességként tekintünk rá (fotó:Mecum)
Az autó értékét tovább növeli, hogy az elsők között készült el ebből a típusból, az alvázszám ugyanis az 100005-ös számsort viseli. Az építésért Chuck Miller volt a felelős, míg a dizájnt az a Harry Bradley készítette, aki 1967-ben a Hot Wheels kisautók készítésért felelt. A hosszú pihenőnek köszönhetően az elmúlt ötven évben is megmaradt eredeti állapotában a fényezés, ami valóban a csicsás kisautókat idézi, hiszen első ránézésre is legalább három színben pompázik az 440 Rapid Transit.
A V8-as motor elméletben 385 lóerőre képes (fotó:Mecum)
A szélesebb hátsó gumik, a plusz két kerék és az ejtőernyő mind-mind a gyorsulási versenyek világát idézi (fotók:Mecum)
Ha az autó hátulját alaposabban szemügyre vesszük, akkor egy ejtőernyőt és két plusz kereket is felfedezhetünk, ami egyértelműen a gyorsulási versenyek világából eredeztethető. Bemutató autó révén kétséges, hogy ez a konkrét példány indult volna bármikor is ilyen viadalokon, az aukciós oldal szerint inkább a kereskedések attrakciója volt a 440 Rapid Transit. Az erőt viszont nem spórolták ki belőle, ugyanis a motorháztető alatt egy 385 lóerős V8-as motor lapul. A kilométeróra szerint pedig nem kínozták halálra az erőforrást, ugyanis mindössze 1556 kilométerrel hirdetik a Plymouth 440-et. Az árverést május 12. és 20. között rendezik Indianapolisban, ahol az említett autó mellett további 3000 autó talál gazdára, nem csak retro modellek. A kínálatban találni 2021-es McLaren Elvát, 2017-es Audi R8-at, vagy éppen 2017-es Lamborghini Huracánt is.
A beltér már egy fokkal visszafogottabb és viseltesebbnek is tűnik, de azért így is jól mutat (fotók:Mecum)