5 milliónál tart a Suzuki Swift, már a gombóc is

A Suzuki ötmilliót adott már el a modernebb Swiftekből

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az esztergomi és a többi Suzuki gyár is pörög, így a gombóc Swiftből és utódjából együtt már 5 millió példány kelt el világszerte.


2004 őszen mutatták be a Gombócnak becézett modern Suzuki Swiftet, ami az 1989 óta gyártott és hazánkban 1992 és 2003 között készült hírhedt jó kis régi Swiftet váltotta. A modernebb és technikailag sokkal komolyabb autó méltán lett nagyon népszerű. Japánban már 2004 novemberében, Esztergomban csak 2005 februárjában kezdték gyártani, de a szalagról gurultak le ilyen kisautók Indiában, Kínában, Malajziában és Pakisztánban is. 2008-ra készült el belőle az egymilliomodik. Az itthon gyártott harmadik generáció, ami a gombócot váltotta, és ma is készül, 2010 júniusában debütált hazánkban, azaz előbb, mint Japánban és egész Európa számára mi gyártjuk. Az új széria rávert az előzőre is, így 2011-re összesítve a két sorozatból már kétmilliót gyártottak.
Hirdetés

Közben megkezdték a Swiftek gyártását Thaiföldön is, így a hárommiliős határ átlépése sima liba volt 2013 januárjában. Az újabb mérföldkő a következő évre esett; 2014-re megvolt a négymillió Swift, és Vietnamban is gyártani kezdték az autóakt. Majd elértünk a máig, amikor is 2016 áprilisára a Swift globális értékesítése eléri az ötmilliós darabszámot. Az eddig értékesített ötmillió Swift 54 százaléka Indiában, 17 százaléka Európában, 10 százaléka Japánban, 19 százaléka meg a világban máshol talált gazdára. Gratulálunk a Suzukinak!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

14 thoughts on “5 milliónál tart a Suzuki Swift, már a gombóc is

  • 2017.10.28. at 06:06
    Permalink

    „Figyelj, en egy velemenyt irtam le, amit el lehet olvasni, de nem kell megerteni.”

    Ezt nem is lehet, mert egy minden logikát nélkülöző h*lyeség. Tőled csak erre futja, már ismerlek.:)

    Az idők folyamán bizonyos típusokból kinőnek afféle „oldalágak”, mint a Golfnál a Golf Plus, vagy újabban Sportsvan. Mert a vásárlói igények ezek létrejöttét indokolták. De az alapokat a Golf adta, ezért abba a 30+ millióba ezeket is beleszámolják. Az Avensishez is hozzáadják az Avensis Versót, és így tovább.

    EndOfAnError(alias Edi) jól leírta a lényeget: ez a fejlődés. Az éppen aktuális trendek, biztonsági elvárások, kényelmi szempontok, stb. formálják-csiszolják a típust, de a típusnév megmarad. Emiatt a végbement fejlődés még inkább szembeötlő, ha egymás mellett állva a generációkat megfigyeled.

    A Vitaránál annyi történt, hogy „elSUVosodott”, ill. az Espace-nál ugyanez. De a típusnevet megtartották, mert az ideológia, amit képviselnek, nagy mértékben nem változott.

    A Swiftnél egyrészt Suzukinak kell lennie(a Justy már a Subaru terméke, a Metro a Geóé, vagyis a GM-é, stb.), másrészt az egyes földrészeken, országokban különbözőképpen futó nevek is hozzáadódnak, pl. igen, a Cultus is Swift, mert ugyanaz az autó, csak más néven futott Japánban. Szóval elég összetett a dolog. Ehhez nagyon ismerni kell az autós világot, a típusokat.

    Ez a „minden idők legnépszerűbb autói” lista is csak egy lista a sok közül, amire – ha az elején vagy, pl. Toyota, Ford, VW – fel tudsz vágni, és az adott típus népszerűsítésében, megítélésében nagy szerepet játszik. Ha lenne „minden idők legszebb autói” lista, annak az elején valószínűleg nem sok távol-keleti lenne, olasz viszont annál több. Csak az egy erősen szubjektív lista lenne…

  • 2017.10.28. at 06:06
    Permalink

    Nezd leirtad mar a velemenyedet a legelso kommentedben. Szzerinted ezek kulonbozo modellek meg akkor is ha ua. a nevuk. Ami valahol akar igaz is lehet, de amikor megszomoljak hany Swiftet adtak el akkor kezdik az Mk1, Mk2, es igy tovabb. De akarmi mast is irhattam volna. Es persze h ezek nem ua. az muszaki tudasu autok de erre buszke is lehet a gyarto h itt kezdtem es mos itt tartok es meg mindig ugyan ugy hivom pedig mennyivel korszerubb. Modelltortenet. Ennyi, nem kell ebbol nagy ugyet csinalni ez csak egy picslicsare statisztika…

  • 2017.10.28. at 06:06
    Permalink

    Figyelj, en egy velemenyt irtam le, amit el lehet olvasni, de nem kell megerteni. En pusztan hulyesegnem gondolom azt, hogy egy kalap ala veszik az azonos neven futo, de mas modellt. Swift eseteben ide tartozik a Subaru Justy, Geo, Chevi Aveo a Cultus es az itthon Igniskent forgalmazott borzalom is?
    Az pedig vegkepp baromsag, hogy az Avensishez odaveszik a Versot, a Golfhoz a Plust. Rengeteg olyan modell is van, ami megkapta egy nagy elod nevet, es meroben mas stilust kepvisel. Vitara, Espace.
    Hogy a mostani Golf miert nem azt nyujtja amit anno a regi? A regi egy olcso, egyszeru alsokozepes auto volt, a VII egyik sem.
    Szoval, nem kell egyet erteni, nem is vartam (pocskondiazast sem), csak leirtam, hogy ez marketing szempontoktol eltekintve, teljesen ertelmetlen.
    Nem kell aggodnod, olaszok eseteben is butasagnak gondolom, masreszt nem vagyok olasz manias, minden gyartotol van kedvenc (japanbol is rengeteg), csak bassza a csorom valaminek a lehuzasa illetve masnak az istenitese ugy, hogy fogalma sincs rola az illetonek.

  • 2017.10.28. at 06:06
    Permalink

    Itt kezdettől fogva te értetlenkedsz, az első kommentedben még le is írtad, akkor mégis mi bajod van!?

    A Golf VII miért nem azt nyújtja, mint a Golf I??? Öreg, nézd már meg az egyes generációkat, főleg az orr-részüket:

    [url]https://www.google.hu/search?q=vw+golf+generations&client=opera&hs=z1d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjFuLzh1avMAhXJtBoKHVIgA8IQ_AUIBygB&biw=931&bih=610[/url]

    Ugyanaz a tökélyre vitt, élére vasalt, németesen szigorú tekintetű, hiperkonzervatív szellemiségű kompakt mindegyik. A ’70-es években a Golf I pontosan ezt képviselte, és a Golf VII is pontosan ilyen most. A Corolla meg a Toyota Golfja. A méretnövekedés egyébként ugyanígy lekövethető más típusoknál is(ez a biztonság miatt van). Neked ez újdonság? Megáll az eszem… Még egy ekkora zümzümöt nem hordott a hátán a föld, b+…

    A világ legnagyobb db-számban értékesített autóinak listáján előnyben nyilván azok a típusok vannak, amik évtizedek óta ugyanazzal a névvel futottak/futnak. Mert ezt úgy nézik, hogy az adott típusból a [b]fennállása óta(!!!)[/b] hány db készült, ill. talált gazdára. Pl.: BMW 3er, 5er, 7er, Jeep Cherokee, Chevy Suburban, Corvette, Malibu, VW Polo, Passat, Transporter, Merci SL, S-osztály, G-osztály(a C és az E nem!), Civic, Landcruiser, Hilux, Lancer(meg fog szűnni, de most még van)…

    Ahol menet közben névváltás volt, ott az új típusnév megjelenésével egy korszakot lezártak és egy újat kezdtek, ergo az eladási adatokat is a 0-tól kezdik újra számolni. Pl. a Ford Escortból fogyott X millió a fennállása alatt, aztán ’99-ben jött az utód Focus, azt már különveszik, hiába lépett az Escort örökébe, már egy más néven futó új modell. Az Escortot és a Focust nem fogják összeadni!(Logikus lehetne, mert így lenne fair a versengés, de ez nem így működik.)

    Ugye belátod, hogy ez butaság: Corolla – 40 M, Golf – 30 M…Ford Escort+Focus – X M, Citroen GS+ZX+Xsara+C4 – X M…

    Vannak olyan típusok, amik két modellt váltanak egyszerre, pl. a Renault Talisman a Lagunát és a Latitude-öt, a Peugeot 508 a 407-est és a 607-est… Ezeknél akkor hogy lenne?

    Típusnevet a fennállás alatt nem kötelező váltani. Bizonyos gyártók meglépik, mások nem. Általában a modell sikertelensége indokolja. Pl. az Escort valószínűleg már nagyon rosszul fogyhatott, a riválisok nagyon elhúztak a Ford kompaktjától, ezért egy drasztikus váltás kellett, és jött a Focus, az Escort név meg ment a süllyesztőbe. Ugyanez igaz pl. a Xsara – C4 párosra. De még lehetne sorolni…

    Igen, a Corollából 11 generáció alatt fogyott 40 millió db. Kismillió linket be tudnék mutatni, ahol ezt felhozzák, nekik is magyarázd meg, hogy h*lyék, mert szerinted – korunk méltán elismert gondolkodója szerint – ez így nem jól van:)
    Igen, igazad van, mert ennek marketing-szempontból van nagy jelentősége, de ezt már leírtam. Ez az adat jó arra, hogy bizonyítsa: a Corolla világszerte elismert típus, sok generációt megért, máig nagyon népszerű a világ minden táján, ezért jó vétel. Megnyugodhatsz: a Fiat 500-as is ilyen. Remélem, most már jól fogsz aludni, zümzüm:)

    Jesszus Mariskám…

  • 2017.10.28. at 06:06
    Permalink

    Te is hozod a formad, beleugatas allandoan. Te itt megjelensz, akkor megy a korea es japan felszopas. De azt megerteni amit irok, valahogy nem sikerul.
    Hany olyan gyartot fel lehet meg sorolni, amelyik valtoztatja a nevet adott kategoriaban inditott modell eseteben? Segitek a kicsiny agyadnak, rengeteget. Peugeot (205,206,207,208, Renault (5, Clio generacio) igen a Fiat (127, Uno, Puntok) is.
    Juj, beirtam a 124-et, faj?
    A peldad ott hibadzik, hogy pl a Golf 7 mar kozel sem azt nyujtja, mint anno az 1. Eladja a modellt a neve, de a neven kivul mar semmi koze az autohoz.
    Eladtak 40 millio Corollat? Igen, 11 generacio alatt. Ami szep teljesitmeny, ezt sosem vitattam, es a japan ertekeit sem, csak te jossz a pocskondiazassal, dehat egy dilettans embertol mit varnank?

  • 2017.10.28. at 06:06
    Permalink

    En imadom a kombikat. Leginkabb praktikussaguk mitt. Es pont ezert utalom a sedanokat. Nem trollkadaskent de ha mar van Swift Dzire sedan, akkor telleg rittyenthettek volna belole egy kombit is. Amolyan Lianat. Nekem nagyon teccene. Ami nekem hianyzik az pontosan az amit leirtal h a japan autoknak nincs kombi valtozatuk. Ott van pl a Civic. 1998 elott nem volt kombijuk aztan volt 4 evig, aztan egy ugras es most 2010 utan megint van. Ekozben japanban volt neki kombi valtozata csak ide nme jutott el, szoval igazad lehet, a kombi csak egy kihaloban levo kategoria, itt a europaban, nagy banatomra. 🙁 Ha japan kozepkategorias kombit akarok, akkor nagyon kics a valasztek…

  • 2017.10.28. at 06:06
    Permalink

    Nagyon jól csinálják, teljesen logikus a dolog. Fabiából és Clióból azért építenek kombikat, mert az európai piacra támaszkodnak, és ide kell kombi. A Suzuki meg főleg Indiára(Európára semmiképpen), oda meg abszolút nem kell, viszont szedán igen, ez a DZire nevű változat. A kombi nem egy világszinten értékesíthető dolog, a SUV viszont igen. A Suzuki erre épít. A Swift kombi változata tulajdonképpen a Vitara.

    Neked nem fura, hogy Yarisból, Mazda 2-ből, Micrából és Space Starból sincs kombi?(A Jazz kivétel, mert az egy mini-egyterű.)

  • 2017.10.28. at 06:06
    Permalink

    „Hogy jönnek ide az olaszok?”

    Úgy, apukám, hogy ha te megjelensz, erre elég jó esély van:) Most is bejött(Fiat 124)…

    Persze, hogy a réginek semmi köze az újhoz, mert [b]folyamatosan fejlődött az idők folyamán[/b] és a lényeg: [b]az általa képviselt értékek állandóak[/b]. Neked nem tűnt fel, hogy a Golf – bár minden generációval változik valamennyit – de gyakorlatilag mindig ugyanazt kínálja? A Corolla szintén. A Honda Civic is. Az F150-es Ford is. Corollából SUV soha nem lesz, előbb fogják a típust nyugdíjba küldeni. Igen, ez egy marketingfogás is, mert az autót segít eladni – az ember gondolja, hogy ha világszerte ennyi ember választotta, akkor én is jól járhatok majd vele.

    [url]http://hvg.hu/cegauto/20130907_Toyota_Corolla[/url]

    A Toyota Avensis összeladásaihoz is hozzácsapják az Avensis Verso eladásait, mert egy családba tartoznak. Az Almerához is hozzáadták az Almera Tinót. A Golfhoz is a Golf Plust, Golf Sportsvant…

    A gombóc Swift egy nagy élesváltás volt az elődhöz képest, mikor kijött, mert a régi papír-Swifttel már nem lehetett labdába rúgni a riválisok ellen. De ugyanúgy a Swift nevet viseli, hiába nagyon más, így ha összeladásokat számolnak, összemossák a régiekkel, köztük ezzel is:

    [url]https://www.google.hu/search?q=suzuki+swift+mk1&biw=931&bih=610&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwivrfaun6nMAhXCKiwKHdPVA5QQ_AUIBigB[/url]

    Hoztad a formádat ismét, hozzáértés nulla:)

  • 2017.10.28. at 06:06
    Permalink

    Hogy jönnek ide az olaszok? Látom még nem sikerült felnőnöd.
    Egyszerűen, csak semmi köze a régi Corollának az újhoz, ahogy a F150-nek sincs. Különböző modellek, ennyi erővel ha a következő Corolla egy SUV lenne, akkor az is beillik a listába?
    Az ős Bogár esetében tiszta sor, a Lada és a 124 esetében szintén, de egy olyan modellnél, ahol csak és kizárólag a NÉV a közös, semmi több, az csak duma, marketingfogás, semmi több.

  • 2017.10.28. at 06:06
    Permalink

    Pedig ez így működik – egy típusból a fennállása óta hány darab kelt el világszerte, és ebben a Corolla a világelső. Az összes generációját összeadják, és kijön a több, mint 40 millió. A Golf és a Ford F-150-es is a lista elején van. Nem értem, mi nem világos ebben. Az a baj, hogy nem az olaszok vezetik a listát?:)

  • 2017.10.28. at 06:06
    Permalink

    Teljesen eltero a ket modell, mas platform, kulonbozo autok. Nem Golf 5 /6 helyzet all fenn.
    Utobbibol csak szeretnek, ha 3 ev alatt elmenne 5 millio.
    Sosem ertettem ezt a legnagyobb peldanyszamban ertekesitest. A Bogar a T modell 124/Lada stb eseteben jogos, de pl a Corolla miota tartozik ide? Legalabb a 10. generaciojanal jar. Ugyan ez igaz a Swiftre is, ket kulon modell, kezeljuk oket ugy.

  • 2017.10.28. at 06:06
    Permalink

    azért mert kb facelift volt. az alapverzió lomhább lett, persze a belseje emészthetőbb lett, de kb ennyi, még szebbnek sem mondanám a méteres lámpáival, vagyis nekem konkrétan jobban tetszik az előző, főleg a sport, csak kár, hogy csak 2 ajtósba hozták be mo-ra…..a legeslegújabb, meg szimplán már ronda (ami majd jön 2017ben).

    5 millió nem mondanám rossznak végülis, de ugye nem is egy nagy truváj az ára miatt. a golfból 3 év alatt megy el ennyi.

  • 2017.10.28. at 06:06
    Permalink

    Mondjuk nem túl szerencsés a 2005-től és a 2010-től gyártott Swiftet összemosni, mert a látszat ellenére teljesen más autókról van szó. Szerintem hatalmas minőségi különbség van a két autó között az újabb javára, gyakorlatilag egy teljesen új modell. Az volt a baj szerintem, hogy annak idején 2010-ben ezt a Suzuki – legalábbis Magyarországon – valahogy nem tudta jól kommunikálni és sokan csak egy egyszerű faceliftnek hitték.

Vélemény, hozzászólás?