Bár a dizájnt már ismertük korábbról, a technikai fejlemények még meglepőbbek az új Kia SUV esetében
Két hete már láthattunk a Kia EV9 dizájnját, ám az gazi bemutatóra csak most került sor, végre az autó adatait is nyilvánosságra hozta a koreai gyártó. Az E-GMP platformra épülő óriás a Kia első nagycsaládos villanymodellje, amely 3 különböző hajtáslánccal és a cég negyedik generációs akkumulátortechnikájával érkezik.
A látványos részletek mellett a számok is érdekesek
Az alapmodell az EV9 RWD Standard, amely 76,1 kilowattórás akkucsomaggal és egy a hátsó kerekeket hajtó, 215 lóerős villanymotorral rendelkezik. Így a nyomaték 350 newtonméter, a gyorsulási érték pedig 8,2 másodperc. Ez azonban még
"csak" a kisebbik akku, az RWD Long Range változat 201 lóereje mellé egy 99,8 kilowattórás akkucsomag jár, amellyel WLTP szerint 541 kilométeres hatótávot tud elérni. Ugyanez a nagy akku található az EV9 AWD csúcsmodellben, amely két villanymotor erejét kombinálva 380 lóerővel és 600 newtonmméterrel repíti kereken 6 másodperc alatt 100 km/órára a hatalmas karosszériát. Ha azonban még ez sem lenne elég, az utólag megvásárolható Boost funkcióval 700 newtonméterre nő a nyomatékérték, a gyorsulás pedig 5,3 másodpercre csökken. Mindemellé 800 voltos töltés is jár, amellyel akár 239 kilométernyi hatótáv is rátölthető, mindössze 15 perc alatt.
A műszerfal modern, a mögötte rejlő technika pedig egyenesen futurisztikus
Az EV9 technikai téren is legalább olyan extravagáns, mint látványra,: 15 szenzorral, amelyből kettő LIDAR akár 3. szintű önvezetésre is képes a Highway Driving Pilot rendszere, természetesen ezt a funkciót csak ott engedélyezik majd, ahol a jogszabályok lehetővé teszik. Ezzel a modellel mutatkozik be a Kia Connect Store is, amelyben az autóhoz digitálisan hozzáadható szolgáltatásokat és funkciókat vásárolhatnak az EV9 tulajok. Ilyen például a már említett Boost csomag, illetve a "Remote Smart Parking Assist 2" névre keresztelt parkolóasszisztens is. Természetesen a rengeteg biztonsági elektronika és vezetéssegítő asszisztens funkció is megtalálható a felszereltségi listában, ahogy azt egy márka zászlóshajójától el is várhatja az ember.
Az EV9 5010 milliméter hosszú és 3100 milliméter a tengelytávolsága, mellé 1980 milliméter széles és 1755 milliméter magas
Ami viszont tényleg nagyon durva adat az EV9 esetében, az a méret. A Kia új modellje több mint 5 méter hosszú, 3 méter feletti a tengelytávolsága, közel 2 méter széles és majd' 1,8 méter magas. Mindez természetesen egy nagyon tágas belteret eredményez, a hatszemélyes változat esetében a középső sor ülései akár hátra is fordíthatók, mint egy buszlimuzinban, de természetesen a megszokott módszerrel is kapható, ahol a középső sorban is három ülés kap helyet. Méreteit a 0,28-as alaktényező kompenzálja, amelyet 3D nyomtatott alvázborítással, 19, 20 és 21 colos méretben választható, légellenállásra optimalizált felnikkel és az első lökhárítóba épített aerodinamikai rendszerrel oldottak meg a koreaiak.
Természetesen a beltér is kellően tágas
A csomagtartó pedig egyenesen óriási lesz, főleg előredöntött ülésekkel
Felszereltség terén a már bemutatott változat mellett a GT-Line sportosabb csomagot is megkapja az EV9. Így más lökhárítókat, felniket és tetőcsomagtartót, illetve további karosszériaszíneket is kap. Személyesen először még ebben a hónapban, Szöulban találkozhat vele bárki is, de április elején a New York International Auto Show keretei közt is megmutatják majd a koreaiak. Szülőhazájában az idei év második negyedévében már rendelhetővé válik, a kiválasztott globális piacokon pedig a második félévben kezdik el felvenni a rendeléseket, az árakat is csak később jelentik be.
Még idén indul a rendelések felvétele az EV9-re