5 és 3 csillagos is lehet a legújabb Suzuki töréstesztje
Újabb Suzuki adhat 5 Euro NCAP csillagot
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Euro NCAP új szokása szerint alapverzióban és növelt biztonsági felszereltséggel is megvizsgálta néhány új modell törésjellemzőit.
Megbízhatóságán túl valaha gyér utasvédelmi jellemzőiről is híres volt a Suzuki, azonban elmúltak már azok az idők. Ma az Esztergomban utoljára e hónapban készülő Swift, valamint a szintén magyar gyártású, idén frissített SX4 S-Cross és a piac kedvencének számító Vitara is 5 csillagos Euro NCAP minősítéssel rendelkezik. Mostantól pedig a márka legújabb modellje, az Ignis is adhat 5 Euro NCAP csillagot. Már amennyiben megkapja a feláras Dual Camera Brake Support (DCBS), gyalogosfelismerésre is képes városi koccanásgátlót. Ezzel az Ignis, illetve annak biztonsági extrákkal felszerelt változata az első kisautó, ami idén 5 csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén. Igaz, ez nem olyan hatalmas szó, ugyanis nem is teszteltek idén konkurens modellt, egyedül a nála nagyobb Balenót. A szervezet idén vezette be az úgynevezett duális tesztet, amelynek lényege éppen az, hogy a vásárlók érzékelhessék, milyen mértékben járulnak hozzá az extraként adott biztonsági extrák egy jármű biztonságához.
Több olyan modell is szerepel a táblázatban, amit szintén kétféle verzióban is tesztelt az Euro NCAP, ám nincs másik olyan, aminél két csillagnyi is lenne a felszereltségből eredő biztonsági eltérés. A Fiat Tipo, a SsangYong Tivoli és az annak nyújtott verzióját jelentő XLV extrázva is csak 4 csillagot érdemelt, alapverzióban hármat. A többi tesztelt, jóval drágább modell, az Audi Q2, a Ford Edge és a Hyundai Ioniq egyaránt 5 csillagosra vizsgázott. Az idei utolsó teszten az Audi kisméretű crossovere bizonyult - biztonság szempontjából - legjobbnak.
Az Euro NCAP legújabb törésteszt-eredményei
Euro NCAP 2016 eredmény | Felnőtt-védelem | Gyerek-védelem | Gyalogos-védelem | Baleset-elkerülő rendszerek | |
Audi Q2 | 5 csillag | 93% | 86% | 70% | 70% |
Fiat Tipo - biztonsági csomaggal | 4 csillag | 82% | 60% | 62% | 57% |
Fiat Tipo - alapváltozat | 3 csillag | 82% | 60% | 62% | 25% |
Ford Edge | 5 csillag | 85% | 76% | 67% | 89% |
Hyundai Ioniq | 5 csillag | 91% | 80% | 70% | 82% |
SSangYong Tivoli - biztonsági csomaggal | 4 csillag | 82% | 62% | 65% | 43% |
SSangYong Tivoli - alapváltozat | 3 csillag | 74% | 62% | 55% | 25% |
SSangYong XLV - biztonsági csomaggal | 4 csillag | 82% | 62% | 65% | 43% |
SSangYong XLV - alapváltozat | 3 csillag | 74% | 62% | 55% | 25% |
Suzuki Ignis - biztonsági csomaggal | 5 csillag | 87% | 79% | 77% | 60% |
Suzuki Ignis - alapváltozat | 3 csillag | 79% | 79% | 67% | 25% |
Mi köze van az NCAP teszt cikknek a magyar bérezésnek a sztrájknak és a német autókhoz amikor nem csak arról szól a cikk?! Be vagy zabálva. Nem értem. Inkább valamilyen kormányzati vagy origo.hu-oldalon lévő bérfejlesztéssel kapcsolatos töménytelen mennyiségű cikkekhez kellene ezt a kommentárt hozzáfűzni, nem pedig egy NCAP teszthez, mert igazából értelmetlen így ez a kommentár mivel semmi köze nincs a bérezésnek ahhoz, hogy mennyire törik össze és mennyi csillagot ér a töréstesztje az autónak… 😀
Mi köze van az NCAP teszt cikknek a magyar bérezésnek a sztrájknak és a német autókhoz amikor nem csak arról szól a cikk?! Be vagy zabálva. Nem értem. Inkább valamilyen kormányzati vagy origo.hu-oldalon lévő bérfejlesztéssel kapcsolatos töménytelen mennyiségű cikkekhez kellene ezt a kommentárt hozzáfűzni, nem pedig egy NCAP teszthez, mert igazából értelmetlen így ez a kommentár mivel semmi köze nincs a bérezésnek ahhoz, hogy mennyire törik össze és mennyi csillagot ér a töréstesztje az autónak… 😀
Magyarországon lévő legproblémásabb német autó gyárak. A Győri német származású Audi és a kecskeméti Mercedes autó gyárakba hatalmas munka sztrájk tört ki 2016 novemberbe . A nevetséges bérezések miatt. Igaz már lassan nem lesz magyar ember aki összerakja a németek autóit .