A Toyota Gazoo Racing a 2024-es Dakaron a tavalyi győztes autó frissített változatával indul, amelynek neve GR DKR Hilux Evo T1U lett, utalva a frissítési csomagra és a világbajnokságon létrehozott új kategóriára is. Hírnevéhez méltó módon a Toyota a minőségre, a tartósságra és a megbízhatóságra helyezte a hangsúlyt a fejlesztésnél. A 2024-es Hilux Evo 10 centivel szélesebb lett (230 cm) elődjénél, és számos technikai finomítást tartalmaz.
Külön figyelmet fordítottak a mérnökök a 350 mm-es rugóúttal rendelkező felfüggesztések tökéletesítésére, a légkondicionálót pedig a nagyobb hatékonyság érdekében áthelyezték. Ezenkívül a verseny-pickup vadonatúj hűtőrendszert is kapott, amely nagyobb teljesítményű a korábbinál. A szárazon 2, menetkészen több mint 2,6 tonnát nyomó Hilux Evo hajtásáról a Land Cruiser 300-asból származó 3,5 literes, ikerturbós V6-os motor gondoskodik, amely a szűkítővel 359 lóerőt és 620 Nm-t képes a négy kerék felé küldeni hatfokozatú szekvenciális sebességváltón keresztül.
Egész évben folyamatos fejlesztés alatt állt a Hilux Evo, eddig már közel 30 ezer kilométert tett meg a W2RC és a SARRC 2023-as szezonjában. De külön teszteket is elvégeztek vele a Kalaháriban és a Namib-sivatagban a Dakarra való felkészülés részeként.
A 2024-es Dakaron lesz egyébként a csapat valaha volt legnagyobb létszámú részvétele. Nyers tempójuk alapján a győzelemre valószínűleg a Lucas Moraes/Armand Monleon (206) és a Seth Quintero/Dennis Zenz (216) párosoknak lesz a legnagyobb esélye, de nem lehet lebecsülni a 2009-es győztes Giniel de Villierst (209) sem, aki navigátorával, Dennis Murphyvel hatalmas tapasztalattal rendelkezik. Rajtuk kívül még két újonc dél-afrikai egység, a Saood Variawa/Francois Cazalet (226), valamint a Guy Botterill/Brett Cummings (243) páros bizonyíthat gyári Hilux Evókkal.
Forrás: Smarter Média