5 ajánlata is van a Toyotának a 2,5 milliós támogatáshoz
Ezekkel az autókkal vág neki a nagycsaládosok autóvásárlási támogatásának a Toyota
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Júliustól minden legalább hétüléses - új - személyautóhoz igényelhetik a nagycsaládosok a 2,5 millió forintos vásárlási támogatást. A Toyotának 5 ajánlata is van hozzá.
A Toyota (és a Lexus) 5 kategóriában, 5 markánsan különböző modellel indul a vevőkért, olyannal is ami csak náluk van.
Toyota Prius Plus - a környezettudatos családoknak
Nincs másik gyártó, aki full hybrid hétüléses modellt kínálna, a Prius Plus ráadásul személyautós vezethetőségű, a jól ismert 1,8-as, Atkinson ciklusú benzinmotorral és villanymotorral, alapáron 7 üléssel és világbajnok, 4,1 l/100 km vegyes fogyasztással, 95 g/km CO2 emisszióval. Ha heten ülünk bele, egy-egy utas 0,6 liter benzinből tehet meg száz kilométert – ez pedig a piac abszolút legjobb fajlagos környezeti (és pénztárca-) terhelésű autójává teszi.
Itt aztán van minden, a Proace a Hiace kisbusz és a Verso egyterű modellek utódja, mindez egy PSA alapú modellként. Háromféle (4,6, 4,9 és 5,3 méteres) karosszériahosszal, kétféle tengelytávval (2,9 és 3,2 méter) rendelhető. Akár olyan prémium kényelmi szolgáltatásokkal is, mint a kéz nélkül nyitható, motoros mozgatású oldalajtók vagy a panoráma napfénytető. A helykihasználást hosszában tologatható ülések és külön felnyitható hátsó szélvédő fokozza. Motorkínálata a Toyotától szokatlan módon csakis dízel, 95-180 lóerős egységeket sorol, akár automata váltóval is. Nem titok, ez a modell a PSA kínálatában is megtalálható, s hamarosan az Opel kínálatában is meg fog jelenni Zafira Life néven.
Ami a Citroennél Berlingo, az Opelnél Combo Life, a Peugeot-nál pedig Rifter, az a Toyotánál Proace City. Ősztől érkezik, s egy kompakt személyautó alapterületén kínál akár 7 ülést. Már a rövidebbik, 4,4 méteres verzió is hatalmas belteret, 5 ülés mögött is 775 literes csomagteret ad, középső üléssora 3 Isofixes ülést fogad. A motorkínálat itt is a PSA-tól való, de vannak benzinesek is: az 1,2 literes háromhengeres turbós benzines 110 és 130 lóerővel, míg az 1,5 literes négyhengeres dízel 75-130 lóerővel lesz választható.
A Land Cruiser legenda. Nem ismer lehetetlen terepen, így azok a nagycsaládok, akik kemény terepjáróra vágynak, s meg is tudják azt fizetni, a Toyota Land Cruiserben találhatják meg a számításukat. A 2,8 literes, 177 lóerős dízellel hajtott 4,84 méteres autó valóban nem ismer lehetetlent terepen, miközben hátsó utsait akár fedélzeti wifi vagy mozirendszer is szórakoztathatja.
Aki a Land Cruiser kivételes luxusát ötvözné a Prius Plus szerény környezetterhelésével, a Toyota prémium testvérmárkájának palettáján találja meg a kedvére való nagycsaládos modellt. A Lexus RX L az egykori kategóriateremtő RX negyedik generációjának legpraktikusabb kivitele, amely a márkától megszokott fényűzést extra helykínálattal párosítja. Habár az autó csupán 11 centiméterrel hosszabb az ötszemélyes alapváltozatnál, a középső üléssor magasabbra emelésével és a belmagasság visszafogott növelésével is fokozott helykínálatot ad. Ráadásként a második sori ülés nemcsak 40:20:40 arányban osztva dönthető, de 150 milliméteren hosszában is tologatható. Az RX L két (első és hátsó) villanymotorból és egy 3,5 literes V6-os benzinmotorból álló hibrid hajtáslánca 313 lóerő rendszerteljesítményt nyújt, ugyanakkor 7,9 literes átlagos üzemanyag-fogyasztása egy fele ekkora teljesítményű, akár dízel crossovernek is becsületére válna.
Utóbbi persze a Toyota hétüléses kínálatának csúcsa, s ez árán is meglátszik, de júliustól a nagycsaládosok abból is levonhatnak 2,5 millió forintot.
A Toyota hétszemélyes típusainak induló ára
Induló ár (Ft) | Állami támogatással (Ft) | |
Toyota Prius Plus | 9 925 000 | 7 425 000 |
Toyota Proace Verso | 10 063 000 | 7 563 000 |
Toyota Proace City Verso | (még nincs ára) | |
Toyota Land Cruiser | 15 060 000 | 12 560 000 |
Lexus RX 450h L | 19 840 000 Ft | 17 340 000 |
“Ha heten ülünk bele, egy-egy utas 0,6 liter benzinből tehet meg száz kilométert”
🙂
A tisztelt Szerző szerint a megadott fogyasztási adatok a telepakolt autóra vonatkoznak? Talán helytálóbb lenne így a mondat:
“Ha a (68 kg-os) sofőrön kívül nem ültetünk az autóba senkit, akkor az üres székek kiváló ‘katalógusadattal’ érkeznek meg a célállomásra.”
Persze ez is valami! Nem mindegy ugyanis, hogy mennyi üzemanyagból tudunk eljuttatni 5+2 ülést oda, ahol az utasok várják őket. Csak ugye a fenti mondat nem helytálló.
Ha tévedek, örömmel fogadom a kiigazítást.
Nem mondanám jellemzőnek, de ne fogadj arra se, hogy lehetetlen…
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/796890.html
Szóval mit tud ajánlani a nagycsaládosoknak a Világ Legnagyobb Autógyára:
Egy nyolcadik modellévét taposó (a 10 éves 3-as Prius alapú, várhatóan utód nélkül eltűnő) 10 millás autót.
Egy átemblémázott, csak dízeles (ovi, iskolajáratra alkalmatlan) francia kisbuszt, szintén 10 milláért.
Egy szintén badge engineering révén létrejött francia autót.
Egy 15 millás valódi terepjárót (városi használatra szintén alkalmatlan.
És egy 20 milliós luxus terepjárót.
(listaárakat írtam)
Ami kellene: jóval 10 milla alatti, benzines automata (ha már Toyota, akkor hybrid) autó, de ilyen nem létezik. Várható, hogy nem a Toyota lesz a nagycsaládos program nyertese.
A kitört SUV divat persze megtette hatását, eltűntette a buszlimuzinokat. De míg a Honda CR-V létezik hétülésesként (bár annak szűk), de a RAV-4ből még az sincs.