5-20 éves autók megbízhatósága: Korea már szorongatja Japánt?
What Car? felmérés: mankó a megbízható autót keresőknek
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha használt autót veszünk, leginkább annak az előélete, karbantartottsága a döntő, de az sem árt, ha eleve a megbízhatóbb modellek közül válogatunk, ebben segít a What Car? felmérése.
Most viszont a megbízhatóság a kérdés, a What Car? magazin felmérése egyetlen, egyszerű kérdéssel indult: tapasztaltak-e meghibásodást 5-20 éves autójuknál az elmúlt 12 hónap során? A 31 márka 175 típusát érintő kutatásban mindössze két márka három típusánál, az előző generációs Honda CR-V-nél, a szintén előző Toyota Yaris Hybridnél és a 2013-2019 közötti Toyota RAV4-nél volt egybehangzó „nem” a válasz. Nekik nem volt további dolguk a felméréssel, az említett modellek pedig 100%-os eredménnyel végeztek, a leginkább vásárlásra ajánlottak. A többieknek 14 kategóriában (légkondicionáló, akkumulátor, karosszéria, fékek, motor, motor elektromos rendszere, üzemanyag-ellátó rendszer, kipufogó, erőátviteli rendszer, infotainment/kezelőfelület, belső burkolatok, egyéb elektromos rendszer, kormánymű és futómű) kellett felsorolni a meghibásodás jellegét.
What Car? megbízhatósági felmérés
Márka (2000-2015 közötti modellek) | Megbízhatósági mutató | |
1. | Lexus | 96,00% |
2. | Kia | 92,70% |
3. | Toyota | 92,20% |
4. | Suzuki | 91,90% |
5. | Honda | 91,60% |
6. | Mitsubishi | 91,20% |
7. | Seat | 90,70% |
8. | Hyundai | 89,20% |
9. | Subaru | 87,80% |
10. | Volvo | 84,70% |
11. | Mazda | 84,60% |
12. | Škoda | 83,50% |
13. | Mercedes | 83,00% |
14. | Audi | 82,90% |
15. | Ford | 82,80% |
16. | BMW | 82,50% |
17. | Citroën | 81,30% |
18. | Porsche | 78,40% |
19. | Peugeot | 78,20% |
20. | Mini | 78,00% |
21. | Volkswagen | 77,50% |
22. | Jaguar | 77,20% |
23. | Vauxhall (Opel) | 75,80% |
24. | Fiat | 74,60% |
25. | Renault | 72,60% |
26. | Nissan | 70,40% |
27. | Land Rover | 66,30% |
A 31 vizsgált márka ellenére a listán mindössze 27 szerepel: a fennmaradó négy esetben túl kevés válasz érkezett ahhoz, hogy érdemi következtetéseket lehessen levonni a gyártmányok átlagos megbízhatóságáról. Feltűnő, bár nem meglepő, hogy a legjobb tíz márka között mindössze két európai szerepel; a többséget koreai (2) és japán (6) márkák adják. Markáns a Lexus fölénye a felmérésben; a 2-7. helyezetteket csupán néhány tized százalékpont választja el egymástól. A válaszok szerint a Toyotát már beelőzte a Kia, de a Suzuki, a Honda és a Mitsubishi is 91% feletti eredményt ért el. Az európai gyártók közül egyedüliként a hetedik helyen álló SEAT végzett 90% fölött. A top10-be az európaiak közül egyedül a Volvo tudott még bekerülni, ami a Mercedes-Benzt, az Audit és a BMW-t is megelőzte a felmérésen. Igaz, a legjobb tíz márka után viszonylag szorosan, minimális különbségekkel elválasztva jön a középmezőny, majd jönnek a sereghajtók, ahol már nagyobb ugrásokkal (zuhanásokkal) követik egymást a gyártók. Persze ne feledjük, korrekt példány és korrekt ár esetén belőlük is adódhat nyerő használt vétel.
Két hatalmas meglepetés:
– Nissan mint sereghajtó?
– Seat mint legmegbízhatóbb európai márka (Jobb mint az anyacégé (VW, Audi)?
És egy kisebb:
– Jobb a Kia mint a Hyundai? Hisz köztudottan a tulajdonos a Hyundai márkanevet szeretné szebben csillogóbbnak láttatni!
Biztos te is tudsz róla, hogy a Nissan hatalmas szószban van, feltehetően ott fogják meg a pénzt, ahol csak lehet, persze, hogy a minőség látja ennek a kárát. Emellett meg ugye Európában ott van az erős Renault-behatás. A Seat – és főleg a Skoda – mindig bucira veri az ilyen listákon a VW-t, pláne az Audit. A Kia és a Hyundai között azért nincs akkora különbség(ne a helyezést, a százalékot nézd), olyan nem szokott lenni, hogy egy cégcsoport két almárkája közül az egyik az élmezőnyben van, a másik a lista végén…