490,5 km/h, ez az új sebességrekord aszfalton
A Bugatti állította fel újra a sebességrekordot egy "majdnem gyári" Chironnal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Bugattinál sokáig úgy gondolták, már nem kell bizonyítaniuk a Veyron Super Sport óta, ám tudtuk jól, hogy nem fogják szó nélkül hagyni a Koenigsegg rekordját, majdnem elérték az 500 km/h-t.
Jelentős mérföldkövet könyvelhet el újra a Bugatti, ismét övék a sebességrekord aszfalton. A Bugatti Chironról eddig csak híresztelték, hogy elérheti akár a 480 km/h-s sebességet is, bizonyíték azonban nem volt rá, egészen eddig. A korábbi számításokat ráadásul túl is lépték, a 8,8 kilométeres aszfaltcsíkon 490,484 km/h-s csúcssebességet értek el a majdnem gyári Chironnal. A rekorddöntéshez szükség volt néhány jelentős átalakításra, amiben első körben a Dallara nyújtott segítséget. A karosszériát egy csöppet átfaragták, hogy a csepp forma tökéletesebb legyen, nem volt szükség az aktív hátsó légterelőre például, aminek a helyére így egy 20 centiméteres nyújtás került hátrafelé.
Ki is szélesítették némileg, alacsonyabban is fut, mint a gyári Chiron, futóművét pedig egy lézeres letapogató rendszer szabályozza, mely az autó előtti útburkolatnak megfelelően állítja a keménységet tengelyenként a szempillantás tört része alatt. Kikerült az utasülés, helyére fontos biztonsági rendszerek kompjúterei kerültek, versenyülést kapott a sofőr, a Le Mans győztes Andy Wallace, és még egy masszív bukókerettel is körbevették. A W16-os négyturbós motorral is foglalkoztak kicsit, teljesítményben közelebb került az 1600 lóerőhöz, váltója pedig 7 fokozatú duplakuplungos szerkezet.
Ekkora tempót elérni lényegében őrültség, de a Bugattinál nem volt más lehetőség arra, hogy ne a Koenigsegg, hanem újra ők legyenek az élen.
Ehhez a Michelin is a segítségükre volt, speciális, teljesen egyedi abroncsot fejlesztettek a rekorddöntésre, melyeket egyenként ultrahangos szenzorokkal is átvizsgáltak a próbák előtt, ekkora tempónál már egy hajszálnyi eltérés, vagy anyaghiba is végzetes lehet. Andy Wallace szerint a legnagyobb kihívása a kormányzással volt, 400 km/h felett már nem tér vissza egyenesbe magától, de az egyébként tökéletesnek tűnő útburkolat is képes volt nagyokat dobni az autón, ami ekkora tempónál már 130 métert tesz meg másodpercenként. A rekorddöntő autó megoldásai miatt utcára nem kerülhet, ugyanakkor a felélesztett fekete-narancs színösszeállítás utalhat arra, hogy érkezik a Chiron Super Sport, mellyel akár megközelíthető is lehet a megfutott több mint 490 km/h-s csúcssebesség, erre persze helyet már kisebb eséllyel találhatna bárki is.