Látványosan átrajzolták a Tipo orrát
Többnyire csak az új Tipo elejéről készült fotókat mutatott a Fiat, ami nem véletlen, ugyanis ide koncentrálódott a formai frissülés java része. Az átrajzolt hűtőmaszkon új Fiat logó hirdeti a márkanevet. Természetesen a fényszórókat is lecserélték, mostantól elöl és hátul egyaránt LED-ek világítanak, ám hátul formai változás nincs a lámpákon. Elöl még a lökhárítón is módosítottak, illetve új 16, illetve 17 colos könnyűfém keréktárcsákat is kapott a típus.
Mindhárom változat frissült
A legnagyobb durranás azonban a Tipo Cross, ami a crossoverek formáját idézi. A modelltestvérekétől eltérő hűtőmaszkot kap, továbbá alsó védőlemezt (ami persze alighanem műanyag) és szokás szerint fényezetlen kerékjárati íveket, kötényt, valamint hátul diffúzort. Emellett a futóművét is megemelték, így 4 centiméterrel nagyobb a hasmagassága az alapváltozatnál, az autó maga pedig 7 centivel nőtt magasabbra
Megjelent a palettán a Tipo Cross
Az utasteret modernizálták, az analóg műszerek helyét 7 colos digitális kijelző vette át a vezető előtt, a középkonzolon pedig megjelent egy 10,25 colos érintőképernyő, amelyről a UConnect 5 infotainment rendszer vezérelhető. Az üléseket exkluzív mintázatú szövetkárpit borítja. A középkonzolon átrajzolták még a klímakezelő panelt is, új króm és fekete díszbetétek jelentek meg, valamint új a kormánykerék és minőségibb lett a szövetkárpit.
Modernizálták a műszerfalat
Motorpalettáján benzines és dízel hajtásláncok egyaránt szerepelnek. Az alap a 100 lóerős, egyliteres, háromhengeres, 190 Nm forgatónyomatékkal, de lehet a Multijet dízelmotort is választani, mindjárt két teljesítményszinttel. 1,3 literes motorral 95 lóerőt tud, az 1,6 literes dízel pedig 130 lóerős változatban érhető el, az erősebbet kimondottan a flottavásárlóknak ajánlja az olasz márka. Nem maradt el a vezetősegédek körének bővülése sem: jelzőtábla-felismerő rendszer, intelligens sebességszabályozás, sávtartó, éberségfigyelő, adaptív fényszóró, holttérfigyelő-rendszer, valamint első parkolóradar, vezeték nélküli telefontöltés, végül kulcs nélküli nyitás és indítás is szerepel a listán. Az alapárakat pedig az alábbi táblázatban láthatod.
Formára tetszik a frissítés. Sajnos azonban a Fiat-tól is eltűnt a 4 hengeres benzin motor. Egyetlen benzines van, ami 1000 köbcentis és 3 hengeres. Pedig mennyire jó lett volna az 1.4 T-Jet-tel. Tudom, hogy lassan alig marad olyan márka, ahol kompakt kategóriában van még 4 hengeres.
A Cross változat kombiban is jól nézne ki.
Én is szemezgettem anno egy 5 ajtós 1.4 t-jet Tipoval, de a fullosban sem volt behatjható tükör, és mivel szűk a garázskapum, így mondhatni emiatt nem vettem meg.
Cikk sem említi, hogy belekerült volna, ráadásul mostmár csak 1 literes benzinmotorral kapható..