48. Mecsek Rallye: először megy itthon az Opel ADAM Rallye R2
Most hétvégén dől el az Országos Rallye Bajnokság (ORB) végeredménye
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kettes szorzóval számít a ralibajnokság utolsó futama. E hétvégén Pécsett, egyebek mellett az Opel ADAM Rallye R2 első hazai szereplésével.
Csütörtök délután 5-től este 8-ig már hivatalos teszttel (az autók beállításával) igazából elindul a versenyhétvége, a hivatalos start azonban pénteken lesz. Akkor prológ, majd három gyorsasági szakasz is lesz, a verseny java szombaton következik, díjkiosztó és ünneplés vasárnap. A legnagyobb reflektorfényt a Historic kategória kapja, hiszen a Mecsek Rallye nem csak a magyar bajnokság, hanem a Historic EB zárófutama is, rajtuk kívül CEZ, Historic OB, ORB és Rallye2 mezőnyök is láthatók lesznek.
Az első és második rajtszámot viselő Kazár Milós - Szőke Tamás, valamint Hercizg Norbert - Bacigál Igor párosokhoz képest az ORB 6-os géposztályban induló, a Kassa Rallye-t ugyan megnyerő, de amúgy mezőnyében is utolsó Hoffer Zsolt - Szabó Bence páros csak egyetlen okból érdekes, első ízben állnak rajthoz itthon a tavaly debütált Opel ADAM Rallye R2 gyári versenyautóval. A FIA R2 rali-szabályzata szerint felépített és homologizált versenyautóval az Opel egyértelmű célja volt, hogy Európa bármely ralibajnokságában indulhassanak, nem kizárt, hogy jövőre viszontláthatjuk.
Az Opel indirekt úton minden csapatot támogat. Az Adam Rallye R2 minden egyes példányát 86 000 euróba kerül megépíteni, ám az FIA szabályzata szerint a 72 000 eurós maximált áron kell adják. Itthon mondjuk ennek ellenére sem vásárolt még belőle senki sem, a Hofferék által hajtott példány is egy Szlovákiából bérelt darab.
A kibelezett karosszéria az Opel Adam utcai változatával egyező, a gépháztetőt gyorszár reteszeli, motorja az Astrából való 1,6 literes, változó vezérlésű ECOTEC 16V szívó benzines, amely itt 185 lóerőt és körülbelül 190 newtonmétert teljesít. Erejét rövid áttételezésű, ötfokozatú, soros Sadev sebességváltó és mechanikus önzáró differenciál továbbítja az első kerekekhez. Az aszfaltra és murvára való állítható futómű maximális útfogást és dinamikus viselkedést ígér, a kézifék hidraulikus „Fly-Off“, a fékrendszer Brembo, elöl 310 mm-es hűtött tárcsákkal és négydugattyús nyergekkel, hátul 264 mm a tárcsaátmérő. Belül a HANS nyakvédőhöz előkészített Sparco versenyülés, a műszerfalon a folyadékkristályos fokozatkijelző, a MONIT rali-computer, a központi kapcsolókonzol, a térképolvasó lámpa és az elektromosan indítható tűzoltó készülék szolgálja a versenyzőket.
Hoffer Zsolt, Hungarian Police Rallye Team versenyzője is a mai teszten fogja első ízben vezetni a bérelt Adam Rallye R2-est. „Nyilván egy rövid tesztelés után még nem tudja az ember kihozni az autóból, ami benne van, de ezzel együtt is dobogós helyre számítok a kategóriában” – mondta Hoffer. Ugyancsak opeles vonatkozás, hogy Gaál József az Ascona B 1900-zal 40 éves ralijubileumát ünnepli a 48. Mecsek Rallye alkalmával. A magyar bajnokság kapcsán azonban az most a fő kérdés, hogy Kazár vagy Herczig, Ford vagy Skoda lesz-e az idei bajnok.