460 lóerős az Alpina BMW i8-asa, de sosem kerülhet utcára
Készült i8 átalakítás az Alpinánál, de a BMW beleszólt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Négyhengeres motor a BMW i8-ban? Egy ilyen prototípus biztosan létezik, méghozzá az Alpináé, de soha, senki nem kaphatja meg.
Az első pillanattól kezdve mindenki furcsán néz a BMW hibrid sportautójára, az i8-ra, mivel motorja csak háromhengeres. Sokan úgy vélik, tisztességesebb volna egy négyhengeres turbómotorral, így volt ezzel az Alpina is. Borítékolható, hogy amint elkészül egy új BMW modell, azt az Alpinánál átgyúrják, furcsa is volt, hogy az i8-ból eddig nem készült semmi, legalábbis nem tudtunk róla. Most a Jalopnik készített interjút az Alpina vezérével, Andreas Bovensiepennel, aki elárult néhány apró részletet.
Nem tagadja, hogy dolgoztak az i8-ason, sőt, amikor az elkészült, azonnal kaptak is belőle egy gyári példányt. Ennek hátsó szerkezeti elemeit úgy alakították át, hogy beférjen egy négyhengeres turbómotor a helyére. Alpina felniket kapott, újraszabott első lökhárítót és egy fix hátsó légterelőt. Már a közúti teszteken is túl voltak, az autó rendszerteljesítménye pedig 460 lóerőre rúgott, ezzel már az M-es modellek között lenne a helye az anyavállalatnál. Az Alpina i8 viszont sosem kerülhet forgalomba, méghozzá a BMW utasítására. A gyártónál ugyanis ez az átalakítás már túlmegy azon a határon, ahol az autóik megtartják eredeti identitásukat. Azzal indokolják a forgalmazás tiltását, hogy ezzel az i8 már nem az, aminek ők tervezték, valamint veszélyeztethet néhány BMW M modellt, úgy vélik, vevőket veszthetnének, ha elkészülne. Az Alpina legnépszerűbb modellje jelenleg a 7-es sorozatra épülő B7 xDrive, melynek 4,4 literes V8-as motorját 600 lóerőre húzzák, így ez a modell jelenleg már erősebb is, mint a BMW V12-es motorral hajtott M760Li-je.