4,6 másodperc alatt van százon a leggyorsabb dízel szériaautó
Alpina D3 Bi-Turbo: olyan gyors, mint a BMW M3, pedig dízel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az új BMW Alpina D3 Bi-Turbo dízelautókhoz mérten brutális menettulajdonságokkal bír: álló helyzetből 100 km/órára 4,6 másodperc alatt rajtol, végsebessége 279 km/óra.
Minden idők legfürgébb gázolajos szériaautóját tisztelhetjük az Alpina D3 Bi-Turbóban. Az Alpina dízel szörnyetege olyan gyors, mint a V8-as motorral szerelt (kifutó) BMW M3-as, miközben a gyártó szerint csupán 5,3 liter gázolajat fogyaszt száz kilométerenként, szén-dioxid-kibocsátása pedig 139 gramm/kilométer.
A német gyártó hármas béemvéjében 350 lóerős hathengeres dízelmotor dolgozik (percenként 4000-es fordulatszámon), amelynek legnagyobb nyomatéka 700 newtonméter (percenként 1500-3000-as fordulaton). A kocsit két éven át fejlesztették, ötven mérnök dolgozott a beszállítókkal együtt, hogy erősebbé tegyék a motort, tökéletesítsék a váltót, a hűtést, megerősítsék a karosszériát, javítsák a felfüggesztést és az aerodinamikát, egyedivé varázsolják az utasteret.
Az alumínium blokk a bajoroké, de a motorvezérlés már az Alpina fejlesztése. Tiszta üzemét tanúsítja, hogy teljesíti a 2014 szeptemberétől kötelező Euro 6-os kibocsátási normákat. Két változó geometriájú turbófeltöltőt alkalmaztak, amelyek szélesített szívócsatornán át lélegeznek, a töltőlevegő-hűtőt húsz százalékkal növelték meg a széria BMW-hez képest, a hűtési rendszerbe újabb radiátort építettek be az első lökhárító mögé. Innen kapja a levegőt az olajhűtő is. A kocsi hőhatásfokát számítógépes rendszer felügyeli, ha például maximális gyorsítás szükséges, a rendszer lekapcsolja a hűtőventilátort, hogy ne terhelje a motort. Az aerodinamikán csak finoman változtattak, az első szpojler a fékek levegőztetéséért felel, a hátsó a leszorításért, a négyes kipufogó megkerülő szeleppel ordításra kényszeríthető, a 19 hüvelykes Aplina kerekek Classic dizájnt és Michelin Pilot Super Sport gumikat viselnek (elöl 245/35 ZR19, hátul 265/35 ZR19 méretben). Minden kocsi egyedi sorszámot kap, a plakett a műszerfalon kapott helyet.
A D3 Bi-Turbót közútra tervezték, de versenypályán is megállja a helyét. Kipufogórendszerét is nagy teljesítményűre méretezték, a kobalttal ötvözött szénacél csövek nagy hőterhelést viselnek el, ugyanakkor könnyűek. A szép hangzásról a specialista Akrapovic gondoskodott. A legszebb hangon akkor szólalnak meg a kidörgők, ha a sofőr sport módba kapcsolja a motorvezérlést és megfelelő fordulatra pörög fel a főtengely. A nyolcfokozatú váltót a gyártó ZF szakemberei tették még gyorsabbá és készítették fel a nagy nyomaték kezelésére; manuális módban kormányról kapcsolható. Felárért korlátozottan önzáró differenciálmű is rendelhető. A felfüggesztés négy fokozatban állítható. A fékeket a Brembo szállítja, az első tárcsák átmérője 370, a hátsóké 345 milliméter, elöl négy, hátul két dugattyúval dolgoznak a nyergek.
A négyajtós Alpina D3 Bi-Turbo ára Nagy-Britanniában 46 950 font (16,1 millió forint), a kombi 3000 fonttal (1 millió forint) kerül többe. Alapfelszereltség a nyolcsebességes automatikus váltó, az alkalmazkodó M Sport felfüggesztés, a bőrös műszerfal, az elektromosan állítható és fűthető sportülések, az automatikus klíma, az Alpina feliratos szőnyegek, az egyedi bőrös kormány és a bixenon fényszórók. Az extralista végtelen, az Alpinák teljesen testre szabhatók, az ügyfél kérése parancs. Megtehetik, hisz a BMW-vel 1961 óta együttműködő vállalatnál csak 1200 autót építenek évente.
Az a zöld kombi egy álom.
„A limuzin 279 km/órás tempóra képes, a kombi végsebessége csak 277 km/óra” – pfúj, szar lassú kombi, nem is kell 😀