Akinek kevés az alap CLE hathengeres motorja 376 lóerővel, annak itt az AMG modell 449 lóval, és némi optikai tuninggal
Nehezen indult a CLE élete, hiszen egy személyben kellene pótolnia a C-osztály és az E-osztály kupé változatát, de aligha kell aggódnia a Mercedesnek az eladási adatok miatt, hiszen
a Benz emblémával ellátott modell is igazán impozánsra sikerült. Az alapmodell bemutatója után szűk félévvel most megérkezett az AMG változat, amely még erre is rátesz egy lapáttal. Küllemével azonnal tudatja, hogy egy sportosabb modell, elég csak a hűtőmaszkra pillantani, amely jelen esetben függőlegesen rendezett lamellákat kapott, szemben a sima CLE "csillagos" megoldásával. Szintén feltűnő különbség a piros féknyereg, amely a 19 vagy 20 colos felnik mögött bújik meg, valamint hátul a két dupla kipufogó is arra enged következtetni, hogy egy igazi sportautót faragtak az alap CLE-ből.
Elöl egyértelműen a hűtőmaszk jelenti a legnagyobb különbséget, míg hátul a két dupla kipufogó, valamint a csomagtér ajtaján feltűnő apró légterelő
Oldalról nézve azonnal a piros féknyergeken akad meg a szem
Közelebbről viszont a 19 vagy 20 colos felnik kialakítása is jobban kirajzolódik
Az első fényszóró és a hátsó lámpa szinte megegyezik az alap CLE modellen látottakkal
Az külső mellett az utastér is sokkal sportosabb, már az alapkivitelben is rengetek karbon mintás elemet használtak, de az AMG CLE-ben ezt a csúcsra járatták. A megjelenésen túl viszont az erősebb kupé megkapta az AMG Performance kormányt - többek között ezen található a módválasztó is, amellyel elővarázsolható a Sport, vagy éppen a Sport+ mód is, a drift opcióról már nem is beszélve. Emellett az ülések is a piros díszbetétekkel sportosabb megjelenést kaptak, az összképhez pedig az ugyancsak vörös árnyalatban pompázó biztonsági övek is sokat hozzátesznek.
A műszerfalon egy 11,9 colos digitális műszeregység, és egy 12,3 colos érintésérzékeny képernyő vonzza a tekintetet
A sportos kormányon lehet válogatni az előre beprogramozott vezetési módok között, de természetesen egyedi hangolásra is lehetőséget adnak
Hatalmas oldaltámasztékok az első üléssorban
AMG modell esetében viszont a legfontosabb kérdés, hogy mi lapul a motortérben? A lágy hibrid hajtáslánc alapját egy 449 lóerős soros hathengeres motor adja 560 newtonméteres nyomatékkal, de az úgynevezett Overboost funkcióval mindez 600-ig is felszökhet. A rendszer elektromos részét ugyanaz a 48 voltos, 23 lóerős, 205 newtonméteres adja, amely az alap CLE-ben is megtalálható. Az összkerekes kupé mindössze 4,2 másodperc alatt teljesíti álló helyzetből a százas sprintet, a végsebességét pedig szoftveresen 250 km/órára korlátozták, de az AMG Driver csomaggal ez 270 km/óráig is kitolható gyárilag. Külön érdekesség, hogy a CLE 53 4Matic+ Coupé hátsókerék-kormányzást is kap, amely maximum 100 km/óráig akár 2,5 fokkal is képes elforgatni az abroncsokat - természetesen az első kerekek állásának függvényében.
Az erőforrás az AMG modell esetében is egy kilencfokozatú Speedshift váltóval szabadítja az útra a 449 lóerős teljesítményt
Azt, hogy pontosan melyik régiókban értékesíti majd a Mercedes a CLE 53 Coupét egyelőre nem tudni, valamint a pontos árról sem közöltek információt.
Egyelőre nem jelentették be a pontos árakat, az viszont szinte biztos, hogy Magyarországon is kapható lesz