4,5 milliótól elérhető az új Kia Ceed – Hazai utakon próbáltuk
Már itthon próbáltuk a harmadik generációs Kia Ceedet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Meglepetés lett volna, ha az új Ceed ne lenne legalább annyira jó autó, mint elődei. Az európai piac számára létrejött modell harmadik generációja már a hazai piacon dübörög, egy biztos, ezt is imádni fogják.
Mérhetetlen fegyelemmel és komolysággal vetette bele magát a Kia vadonatúj kompaktjának fejlesztésébe. A cee’d megszületésekor az európai piac nem meghódítása, egyenesen leigázása volt a cél, aminek érdekében kizárták a hibázás lehetőségét. A 2006-ban megjelent, de 2007-es modellévre dedikált első cee’d lehengerelte az európai piacot, Koreában meg nem is ismerték, hisz oda sosem jutott el. A cee’d kezdetétől fogva európai modellnek számított, és nem csak a célközönség voltunk, a frankfurti központban született meg, európai, egészen pontosan magyar formatervező, Kovács Miklós rajzai alapján és a szlovákiai Zsolnán gyártották, ahogy a második és most harmadik generációt is. Az új, már egyszerűen Ceedként írandó koreai kompakt már megérkezett a hazai piacra is, kipróbáltuk az első példányokat.
Kia Ceed, 2018 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Ötajtós | 4310 | 1800 | 1447 | 2650 | 395-1291 |
Kombi | 4600 | 1800 | 1465 | 2650 | 625-1694 |
Rengeteget változott, annak ellenére, hogy a koncepciónak mindenképp maradnia kellett. Változatlan a hossz és a tengelytáv, ám mindkét tengely 20 milliméterrel előrébb került, az utascella pedig 6,8 centivel hátrébb az elődhöz képest. Rendkívül jót tett az arányainak, ahogy a 2,3 centivel lejjebb eresztett tető és a közel vízszintesre hozott övvonal is. Komolyodott, nagyon sokat, a Golf kategóriában így már nem csak kínálatával állhat büszkén, formaterve miatt is az igazán komoly mezőnyben indulhat. Már-már szokatlanul rendezett és szigorú, amit látunk, de semmi esetre sem túlzó, vagy olcsónak tűnő, az orrát olyannyira kivasalták, hogy a lökhárító alsó éle szinte egyenes, határozott sarkokkal lecsapva. Hogy a Stinger hátán még hány modellt fognak végigvontatni, egyelőre nem tudni, de a gyáriak azt vallják, hogy az új Ceed is temérdek közös vonást hord magán a sportos ötajtóssal, ez nagyjából ki is merül a tigrisorrnak nevezett hűtőmaszkkal, ami persze cseppet sem probléma.
Kia Ceed, 2018 - benzinmotoros verziók
Motor | 1.4 MPI | 1.0 T-GDI | 1.4 T-GDI (DCT) |
Emissziós norma | Euro 6d TEMP | ||
Hengerűrtartalom (cm3) | 1368 | 998 | 1353 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 3/12 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 (DCT/7) | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 100 (6000) | 120 (6000) | 140 (6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 134 (3500) | 170 (1500-4000) | 242 (1500-3200) |
Végsebesség [km/h] | 183 | 190 | 210 (205) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 12,6 | 11,1 | 8,9 (9,2) |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,2 | 5,6 | 5,9 (5,7) |
CO2-kibocsátás [g/km] | 142 | 128 | 128 (129) |
Saját tömeg [kg] | 1185 | 1222 | 1240 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1760 | 1800 | 1820 |
Már alapáron járnak a LED-es első menetfények, melyek mostantól egyenesen a főfényszórókból szórják a fotonokat és négyszögletben helyezkednek el, ezt a megoldást hívják jégkockának a Kiánál. Kérhető teljesen LED-es főfényszóró is, valamint hátul is világíthat diódákkal a lámpák nagy része. Tizenegy féle színben rendelhető az új Ceed, ám a Blue Frame és Track Red kivételével ezek sötétebb árnyalatai és többféle szürke érhető el, de talán mindenki megtalálja a neki megfelelőt. Felnikből alapáron 15 colos acéltárcsák kerülnek rá, vagy 16-os acél, de 16-os és 17-es könnyűfém szettek is elérhetőek. A hazai bemutatón a legnagyobb felnikkel szerelt Launch Edition kivitelt sikerült próbálnunk, és egyértelműen tökéletesen passzolnak az új Ceed karakteréhez és futóművéhez. Az elöl hagyományos gólyalábas megoldású, hátul multilink futóművel szerelt Ceed kiválóan fekszi az utat, a lengéscsillapítók még a kritikán aluli Etyek környéki főutakon is pattogás és felütés nélkül kínáltak kényelmes és nem utolsó sorban biztos autózást.
Nagyszilárdságú acélból készül a Ceed karosszériájának több mint 50 százaléka, ezzel 23 kilogrammot nyertek az összsúlyból, és temérdek százalékban javult az autó merevsége. A már említett útszakasz híres arról, hogy ha van olyan alkatrész az autóban, ami megszólalhat rázkódás miatt, akkor az ott megszólal, a Ceedben síri csöndben autóztunk 90 km/h-val. Megdöbbentően merev és nagyautós a vezetési élmény, kanyarstabilitása is kimondottan jó, ezen a Michelin sportabroncsok is segítenek. Az 1,4 literes turbómotor sportosan dinamikusan és komfortosan csöndesen mozgatja az új kompaktot. 140 lóerejével eddig sosem kellett csalódnunk benne, és bár a motornak hangja nincs, a kipufogó ad helyette némi színházat, apró gázadásokra is huncut prüszkölésekkel válaszol. A hatfokozatú kézi váltó kapcsolási érzete kimondottan hasonlít az első generációéhoz, határozottan pakolgatható, de nem nehezen, a kulissza megvezetése hibátlan, nincs félrekapcsolás.
Kia Ceed, 2018 - dízelmotoros verziók
Motor | 1.6 CRDI LP | 1.6 CRDI LP Automata | 1.6 CRDI HP | 1.6 CRDI HP Automata | |
Emissziós norma | Euro 6d TEMP | ||||
Hengerűrtartalom (cm3) | 1598 | ||||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | DCT/7 | kézi/6 | DCT/7 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 115 (4000) | 136 (4000) | |||
Nyomaték [Nm (1/min)] | 280 (1500-2750) | 300 (1500-2500) | 280 (1500-3000) | 320 (2000-2250) | |
Végsebesség [km/h] | 192 | 200 | |||
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,9 | 10,2 | 9,9 | ||
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,0 | 4,1 | 4,3 | ||
CO2-kibocsátás [g/km] | 104 | 109 | 111 | ||
Saját tömeg [kg] | 1313 | 1340 | 1313 | 1340 | |
Megengedett össztömeg [kg] | 1880 | 1900 | 1880 | 1900 |
Az új Ceed legnagyobb erénye természetesen a felszereltség, hisz már az alap LX szinten is olyan biztonsági extrákat ad, mint a sávelhagyásgátló és a vészfékasszisztens. Mindenképp kulcs nélküli a bejutás, felárért pedig gombos lehet az indítás is, alapból viszont csinos, a Stingeréhez hasonló formájú bicskakulcsot kapunk. Jár helytakarékos pótkerék, hátsó elektromos ablakemelő, hat légzsák, 60:40 arányban osztott hátsó üléstámla, állítható magasságú vezetőülés, aminek az alsó pontja rendkívül alacsonyra került, így még magasabbak is kényelmes fejteret kapnak – az elektromos állítású ülés picivel magasabban kerül beépítésre. Magától kapcsolja a távolsági fényszórót és szól, ha fáradtnak tűnik a sofőr.
Kia Ceed, 2018 - Alapárak (Ft)
LX | Bronze | Silver | Gold | Platinum | Launch Edition | |
1.4 MPi 6MT | 4 499 000 | 4 799 000 | 4 999 000 | 5 249 000 | 5 599 000 | 5 799 000 |
1.0 T-GDi 6MT | - | 5 099 000 | 5 299 000 | 5 549 000 | 5 899 000 | 6 099 000 |
1.4 T-GDi 6MT | - | 5 399 000 | 5 599 000 | 5 849 000 | 6 199 000 | 6 399 000 |
1.4 T-GDi 7DCT | - | - | - | 6 349 000 | 6 699 000 | - |
1.6 CRDi 115 LE 6MT | - | 5 899 000 | 6 099 000 | 6 349 000 | 6 699 000 | 6 899 000 |
1.6 CRDi 115 LE 7DCT | - | - | - | 6 849 000 | 7 199 000 | - |
1.6 CRDi 135 LE 6MT | - | 6 049 000 | 6 249 000 | 6 499 000 | 6 849 000 | 7 049 000 |
1.6 CRDi 135 LE 7DCT | - | - | - | 6 999 000 | 7 349 000 | - |
Ezek mellett természetesen továbbra is 7év/150 000 kilométer garanciája a legfőbb erénye, mellyel már az első generáció is rendelkezett és rögtön belopta magát a vásárlók szívébe. Ez alatt a 7 év alatt a Kia ingyenesen frissíti a már 8 colos érintőképernyőn is futható TomTom navigáció szoftverét is. És hogy mi az alapár? Itthon 300 000 forintos árkedvezménnyel már 4 490 000 forintért megszerezhető az alap 1,4 literes szívómotorral szerelt új Ceed. Benzinfronton 1,0 literes háromhengeres turbó és az 1,4-es T-GDI érhető el, akár duplakuplungos hétfokozatú automata váltóval is. Dízelből egyelőre az 1,6 literes közös nyomócsöves vesz részt a listában 115 és 136 lóerős teljesítménnyel, ám ahogy az kiderült a hazai bemutatón, érkezik 48 Voltos hibridrendszerrel szerelt hajtáslánc is, mely a Sportage-ban kétliteres dízelmotorral szerelve érkezett a Ceed-ben lehetséges, hogy az 1.6 CRDi-vel érkezik.
Ez már abszolút olyan autó lett, hogy képes önmagában eladni magát, a 7 éves garancia már csak hab a tortán. Az első generáció szerintem még főleg az extrém hosszú vállalásával vonzotta a vevőket, itt viszont ez már részletkérdéssé degradálódott. Ami érdekes, azok a kis, kompakt méretei az előzőhöz viszonyítva, sokkal inkább menne el Riónak, mint Ceednek. Gondolom, a vevői visszajelzések “formálták”, “csiszolták” ilyenre, és ez a testvér i30-nál is megfigyelhető. Még nagyban látszik azért az útkeresés, nem egyértelmű még, mt takar a “ceed-ség”, szemben pl. a Golffal, ahol már anno a II. generációnál egyértelmű volt minden…
Véleményem ugyan az mint a Hyundai I30-nál. Az előző jobban nézett ki. Ez itt egy Astra. Vagy egy Focus. Majd még eldöntöm.
Ja és TomTom navi egy vicc. Fizessenek az NNG-nek pár centtel többet, de az használhatóbb.