430 lóerő és 500 Nm nyomaték – ezt tudja az új BMW M3
Nyomatékosabb lesz elődjénél a két turbóval szerelt BMW M3
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Frankfurtra vártuk, de késik a BMW új izomautója. Jó hír, hogy a négyajtós M3-ast és a háromajtós M4 kupét egyszerre mutatják be. Korábban a két karosszériatípus megjelenését időben eltolták. A fenevadakat még mindig tesztelik, ezúttal igazi pilóták.
Nem kisebb nevek, mint a DTM-bajnok Bruno Spengler (2012-ben győzött a BMW Team Schnitzerrel) és a Forma-1-ben sok időt és futamot töltő Timo Glock (a Jordan, a Toyota, a Virgin Racing és a Marussia F1 színeiben 95 versenyen 91-szer állt rajthoz, idén pedig a DTM-ben folytatja BMW-vel) faggatták a hírhedt Nürburgring kanyarjaiban a BMW nagyon várt sportautóit, az M3-ast és az M4-est.
Friedrich Nitschke, a BMW M Gmbh elnöke szerint az ötödik generációs M3-as ugyanazt az elvet képviseli, mint az elődök és a turbós erőforrás dacára nagyon élvezetes a vezetése. Efelől semmi kétségünk sincs, ugyanakkor tudjuk, hogy a V8-as hörgését és tolóerejét nem lehet semmivel pótolni. Vagy mégis?
A BMW legújabb információ morzsái arról árulkodnak, hogy 430 lóerőt teljesít, azaz 10 lóerővel többet az M3/M4 család új, biturbós, soros hathengeres háromliteres motorja. Ennél is örömtelibb, hogy nyomatéka 100 Nm-rel javult, immár 500 newtonméteres. Az M4-es kupé és a szedán is komoly fogyókúrán esett át, hogy tartsa magát az 1500 kilogrammos versenysúlyon. Ez azt jelenti, hogy sokkal bestiálisabb mindkét kocsi az úton, mint a búcsúzó széria, pedig az E90/E92-es sem volt piskóta (a kupé 1580, a négyajtós 1605 kilogrammot nyomott). Annak ellenére, hogy az új M3/M4 motorjának hengerűrtartalma megegyezik a 35i-40i változatokban dolgozó motorcsaládéval, az M modell erőforrása teljesen új fejlesztés, könnyűszerkezetes konstrukció. Legnagyobb fordulatszámát percenként 7500-nál éri el, maximális teljesítményét 5500-7200 percenkénti fordulatok között, legnagyobb nyomatékát 1800-5700 percenkénti fordulatnál adja le. A futómű nagyrésze könnyűfém, a motorfedél és a csomagtérfedél alkatrészeinek többsége szénszálas műanyag, de ebből az anyagból készül a kocsik teteje, magnézium az olajteknő, könnyítettek a dugattyúk és a forgattyús-tengely, a lassulásról felárért karbon-kerámia fékek gondoskodnak.