4,3 literes fogyasztással jön a legújabb Mercedes szabadidő-autó
Csak jövőre érkezik a Mercedes-Benz GLA, mégis felbukkant itthon is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hazánkban is megmutatta magát a stuttgartiak legkisebb, a fiatalokat szólító, s a piacra jövőre lépő szabadidő-autója, a Mercedes-Benz GLA.
Mercedes-Benz GLA - méretek
Hosszúság (mm) | 4417 |
Szélesség (mm) | 1804 |
Magasság (mm) | 1494 |
Tengelytáv (mm) | 2699 |
Csomagtér (l) | 421-836 |
Hasmagasságáról még mindig nincs adat, az azonban egyértelműen látható, hogy az nem több, mint egy átlagos személyautóé. A karosszéria persze szabadidő-autós. Fényezetlen műanyag futja körbe a küszöböket és a lökhárítók alsó részét, akár 19 colos alufelnijeivel mégsem tűnik terepre kívánkozónak a GLA. Pedig az alapesetben fronthajtású kis SUV elsőként hozta a Mercedes legfrissebb, változtatható nyomatékosztású 4Matic összkerékhajtását. Egyben az is elmondható, hogy ez az első fronthajtású Mercedes, ami összkerékhajtást kapott - persze a GLA augusztusi debütálása után nem sokkal, szeptemberben a CLA 45 AMG, illetve az A- és a B-osztály is megkapta a hátsó tengelynek csak szükség esetén nyomatékot adó új 4Matic rendszert. Ebben egy elektrohidraulikus vezérlésű lamellás kuplungcsomag szabályozza a nyomatékot, a gyári közlemény szerint a versenytársak megoldásaihoz mérten szerényebb tömeggel és kapcsolási időkkel.
Az utastér nagyon A-osztályos, inkább csak színeivel, mint formáival szabadidő-autósított. Az 1 mm híján 2,7 méteres (az A-osztályéval egyező) tengelytávnak köszönhetően hátul is el lehet benne férni, komfortjavító opció lehet a támlák dőlésszög-szabályzása. A növelt hosszúság okán a csomagtér nagyobb, mint az A-ban, alapból is 421, támladöntéssel 836 literes, ajtaja csaknem küszöbmentesen, teljes szélességben, és felárért elektromosan nyílik, illetve záródik.
Mercedes-Benz GLA - műszaki adatok
Motorból a GLA négyfélét kínál, pontosabban a két gázolajos azonos, a jól ismert 2143 cm3-es négyhengeres blokk, 136 és 170 lóerővel, 300, illetve 350 Nm nyomatékkal. Benzinesből is csakis turbós és közvetlen befecskendezésű, egyben négyhengeres szerepel, a GLA 200 1,6 literese 156 lóerőt (és 250 Nm-t), míg a GLA 250 2,0 literes motorjával 211 lóerőt és 350 Nm nyomatékot ad. A váltók 6 fokozatú kézik, illetve az egyedül a belépő benzineshez nem kérhető 4Matic összkerékhajtással, sőt a GLA 250 és a GLA 220 CDI esetén mindenképp 7 fokozatú, 7G-DCT dupla kuplungos automaták.
GLA 200 | GLA 250 | GLA 200 CDI | GLA 220 CDI | |
Motor | benzin | benzin | dízel | dízel |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1595 | 1991 | 2143 | 2143 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | manuális/6 vagy automata/7 | automata/7 | manuális/6 vagy automata/7 | automata/7 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 156 (5300) | 211 (5500) | 136 (3600-4000) | 170 (3400-4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 250 (1250-4000) | 350 (1200-4000) | 300 (1400-4000) | 350 (1600-3200) |
A fogyasztási értékek 4,3-7,1 l/100 km közöttiek. Előbbi a belépő gázolajosé, utóbbi a 100 km/órára 6,5 másodperc alatt gyorsító, 235 km/órás végsebességre képes GLA 250 4Matic verzióé. Offroad-csomag lejtmenetvezérlővel, iránytűvel és dőlésszög-kijelzővel ugyanúgy rendelhető lesz, mint például távolságtartós tempomat, a 7-20 km/óra közötti ráfutásos balesetektől megóvó koccanásgátló alapáras, az adaptív sebességtartóval szerelt autók egészen 200 km/órás tempóig önálló fékezéssel csökkentik a balesetek erejét, ha a sofőr nem reagál a rendszer figyelmeztetéseire. Ezeken kívül pedig sávtartó-, holttérfigyelő-rendszer, automata reflektor és hossz-, illetve keresztirányú parkolásra egyaránt képes parkolóasszisztens is elérhető lesz (temérdek egyéb mellett) a november utolsó hetében megjelenő árával már idén rendelhető, a piacra első példányaival (a Mercedes németországi, rastatti gyárából) jövőre érkező GLA-hoz, ami a Fridge fesztivál után galériánk képein csodálható.
Csak azt nem értem ilyen autónál kit érdekel az állítólagos 4,3 literes fogyasztás mert egy olcsó autónál ok mert azt a csóróbbak veszik de ezt a milliomosok.
Hiába a félrevezető GLA modellnév,ez nem más mint egy átrajzolt A osztály és nem SUV hanem Crossover.Nem rossz de azért egy igazi mini-SUV hitelesebb lenne a Mercitől mint ez a krossz-over.És túlzottan drága is.
Igen,10 év múlva más lesz a világ..Nem nekünk gyártanak,balkániának,Cina,USA,Japán a piac,mint mindég…Elég tartósnak ígérkeznek,majd tizenévesen valóban itt is lecsapódnak mint az ML-ek,S-ek,,7-esek,,X5-ök,,A8-ak..,stb.. A kissebbek gépek talán olcsóbban,és könnyebben fenntarthatóbbak talán..
30év rozsda garit ad a Merga,,ha nem töröd,,egyedülállóan jól hangzik,,,kíváncsi leszek én is,,de jó alap a régi 190-esek,,és azóta sokat fejlődött a világ,a technika,és a vegyészek,,el is hiszem azt a 30 évet…
Reménykedjünk,mert nekünk csak ez marad.
Amúgy meg ez az autó csak presztízs miatt létezik. Mert már mindenkinek van kis SUV-ja akkor a Mergának is kell, hogy legyen. Egy kissé konzervatív az én felfogásom ahhoz, hogy eltudjam fogadni ezeknek az autóknak a létjogosultságát, de természetesen nem nekem lehet igazam az eladási számok tükrében, hiszen ez a szegmens egyre nagyobb szeletet követel ama bizonyos tortából a statisztikák alapján. Ugyanakkor kíváncsi vagyok, mi lesz ezekkel az autókkal 10-15 éves használt kocsiként, mert ugye ezek zöme ilyen idősen, majd a mi kis balkáni környezetünkben fog lecsapódni. Biztos, hogy ennek a SUV-os plusznak, az alkatrész árakban is meglesz a maga plusza, és ez nem csak a csillagos márkára értendő! Hogy, hogy nem egy páran egy évtizede még a kombik halálát jósolták, de még mindig igen erős ennek a karosszéria formának a vevő tábora. És mondhat bárki bármit a limuzin formáról, hogy ilyen-olyan és nem praktikus, de látott már valaki S Mercit, Audi A8-at, BMW 7-et kombi, vagy ferde hátú kasztnival? 🙂 Vannak klasszikus és tiszavirág életű formák, stílusok, és szerintem a SUV az utóbbi lesz. SZERINTEM!
… és 10 év múlva más lesz a prioritásod! 🙂
Király! Bár kétlem, hogy a fiatalok autója lesz, hacsak nem áll mögöttük egy apuka vastag bukszával!
Na ez az igazi király gép…Mindenre jó,nem túl nagy,,de elég tágas,és praktikus. Ennél jobb,és nagyobb nem is kellhet semmire,senkinek. Csak max ha 4 gyereke van minimum… 🙂 Nekem még nincs,,tehát ez a full befutó……csak az ára hiányzik még,,,de majd 10 évesen talán….