400 lóerős biturbó Lincoln Continental debütált Detroitban

13 év után tér vissza a legendás Lincoln Continental

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Prémium anyagokkal a beltérben és tekintélyt parancsoló külsővel tér vissza a Lincoln Continental. A fő célpont az amerikai és a kínai vagyonos réteg.


Hivatalosan is visszatér egy nagy amerikai klasszikus, a Lincoln Continental, ami a 2017-es modellévre a paletta tetején fog csücsülni. Egy derűs, nagyméretű szedánnak írják le, ami "csendes luxusával" az amerikai és kínai vagyonosabb magánszemélyeket célozza meg idén ősztől. Egy ilyen legendás típus újragondolása nem kis feladat, főleg ha hűek szeretnének maradni kultuszához. A koncepción már látszott, hogy ez sikerülhet a Ford luxus almárkájának, és úgy tűnik a végső változat is megmaradt tekintélyt parancsolónak. Legszebb részletei a hátsó lámpa és az övvonalba épített króm kilincsek.
A szaftos részletekre még várnunk kell, azonban tudjuk, hogy erejét egy duplaturbós 3,0 literes V6-osból nyeri, ami a márkán belül is exkluzívnak fog számítani. "Finom, érzékeny, mégis csendes erőt" fog képviselni mind a 400 lóereje, mind az 572 Nm-es nyomatéka. A csúcsszedán a korábbi hírekkel ellentétben nem csak hátsókerekes változatban, de összkerékhajtással is érkezik, ami a Dynamic Torque Vectoring rendszerrel együttműködve kanyarodás közben a megfelelő hátsó kerékre vezérli a nyomatékot. Comfort, normal és sport módok közül választhatunk majd, valamint az adaptív sebességtartó rendszer előnyeit is élvezhetjük. Az autó szélessége miatti parkolási problémákat egy 360 fokos külső kamerarendszerrel szeretnék csillapítani, ami nagylátószögének köszönhetően madártávlatból mutatja a környezetet.
Hirdetés

Milyen érzés lehet egy ilyen bálnában utazni? Erre a kérdésre talán választ adnak a következő sorok. A Lincoln elmondása szerint, a Revel hangszórórácsok kinézetét 200 dizájn átgondolása után választották. A hűthető-fűthető első üléseket 30 féle módon állíthatjuk, és 3 kabintéma közül választhatunk: Chalet (faház), Thoroughbred (telivér) és Rhapsody (rapszódia). A még előkelőbb érzés miatt, az utasteret extra hangszigetelést adó laminált üveggel és aktív zajcsillapító rendszerrel tették halkabbá. Meghatározó anyag a műszerfalat is borító bőrkárpit, valamint a valódi fa és alumínium betétek. Szórakoztatásunkról a SYNC 3 rendszer gondoskodik, míg az egész tetőt beborító panoráma napfénytető sem kispályás. A Lincoln zászlóshajója idén ősszel kerül piacra, és a michigani Flat Rock Assembly telepen gyártják majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:18
    Permalink

    Alapvetően tetszenek a Lincolnok, de ez mindent visz. Nekem is a kilincs az egyik kedvenc részletem, letisztul, elegáns, mégis nagyot robbant.
    Az autó orra kicsit S80, de az is egy szép autó. A belsejébe az már bele-bele lehet kötni, a klímapanel méltatlan, akárcsak a MB GL/GLE esetében, illetve a középső szellőzőrostélynál elfogyott a lendület, talán más színű fa dekorral kevésbé hangsúlyos. Jöhetne Europába is!

  • 2017.10.28. at 09:18
    Permalink

    Lincoln az Autónavigátoron! Halleluja! Lehet, hogy meghallgatásra talált a legutóbbi kérésem? Úgy látszik, az új Conti megjelenése elég nagy horderejű hír ahhoz, hogy itt is közzétegyék. Nagyon szép kocsi, és a Lincolnoknak hagyományosan a fehér szín áll a legjobban.

    Valószínűleg nemigen fogunk ilyen autót magyar rendszámmal látni, főleg tesztkörülmények között, de nagyon jó, hogy olvashatunk róla. Egy “kissé” komolyabb autó benyomását kelti, mint a Ford Vignale, amit nálunk próbál elsütni az anyacég:)

    A cég nyilván azon van, mint a Cadillac is: le akarják mosni magukról a “nyugdíjasautó” imidzset, ami az évtizedek alatt rájuk ragadt. Ez a törekvés látható a Lincoln többi modelljén is, aki ismeri az MK-sorozatot, annak nem kell őket bemutatni. Matthew McConaughey segítségével próbál a nagyobb népszerűség irányába haladni a cég:

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=u4lklnkk8SU[/url]

    Kínában 11 ezer autót adtak el tavaly, úgy, hogy 2015 volt ott az első évük. Elégedettek az eredménnyel, de fényévek választják el őket egyelőre még a német triótól. Drukkolok nekik. Egy nagyon üde színfolt a prémium-szegmensben, nekem különösen, aki már megcsömörlött attól, hogy állandóan a 3 német gyártót tolják az arcába, ha akarja, ha nem. De a Mercedes egy egész jó úton kezdett el haladni, amit én is díjazok.

Vélemény, hozzászólás?