A Lexus első ránézésre is jó állapotban van a korához képest
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire fontos az autók esetében a karbantartás, hiszen csak így garantálható hosszabb távon hogy a jármű nem hagy minket az út szélén. Ezt az örök érvényű igazságot sajátosan értelmezte ennek a Lexus LS 400-nak a tulaja, aki vélhetően a névben elrejtett számból arra következtetett, akár ennyi kilométert is megtehet a kopó alkatrészek cseréje nélkül. Ez viszont ferdítés lenne, hiszen egyfelől a Lexust az Egyesült Államokban használták, így az óra szerint 250 ezer mérföldet futott, másfelől a 400-as név sem a "hatótávra" vonatkozik.
A szóban forgó LS 400-ast 1997-ben gyártották, egészen mostanáig egyetlen tulajdonos nyüstölte, a szó legszorosabb értelmében
A nem mindennapi történet pedig lehet, hogy a mai napig íródna ha az első tulaj nem dönt az eladás mellett. Az új tulajdonos a használtató vásárlás íratlan szabályainak eleget téve bevitte új szerzeményét az egyik szervizbe átvizsgálásra. Az már előzetesen kiderült, hogy minimális olajszivárgás figyelhető meg a motortérben, de még a felületes szemle után sem vettek észre semmi rendkívülit a szerelők. A karosszéria a motorháztető újrafestését leszámítva a korához képest hibátlannak tűnt, a beltérben is csupán az elhasználódott üléskárpit árulkodott az elmúlt 26 év megpróbáltatásairól. A fekete leves viszont a motortérben következett. Szinte minden tömítésen át szivárgott az olaj- lévén hogy sosem cserélték őket- de gyári volt a vezérműszíj, az ékszíj, az összes gyújtógyertya, de még a hűtőradiátor is. Mint utóbb kiderült az első tulaj kizárólag a váltó- és motorolajat cserélte az autóban, illetve evidens módon a gumiabroncsokat.
A felnik jól vizsgáztak az idő próbáján, ugyanez már nehezebben mondható el az üléskárpitról
Az eredeti állapotában "feltárt" 1UZ-FE kódjelű, 4 literes V8-as erőforrás
Talán jó hír, hogy a Lexus még így sem volt életveszélyes állapotban, de a megkopott alkatrészek időzített bombaként funkcionáltak a járműben. A kalkulációk szerint az LS 400-ra legalább a vételárát rá kell költeni még egyszer, ha üzembiztos állapotba akarja hozni az új tulajdonos. A szerelők egyetlen mondattal kommentálták a nem mindennapi felfedezést: „Ennek az autónak múzeumban volna a helye.”