Eredetileg a 7-es sorozat kupé változataként jelent meg a 6-os BMW
Az 1968 és 1975 között gyártott E9 kódú CS kupék utódjaként mutatta be a BMW 1976-ban vadonatúj 6-os sorozatát, E24 kódszámmal. A mutatós kupé a 7-es sorozat első generációjára épült, és masszív felépítése az USA szigorított biztonsági előírásainak is megfelelt. Eredetileg két hathengeres benzinmotorral debütált a típus, a háromliteres 630 CS 185 lóerőt és 255 newtonmétert szabadított a hátsó kerekekre, négyfokozatú manuális váltón keresztül, míg a 3,2 literes 633 CSi 197 lóerőt és 284 newtonmétert mozgósított.
Akárcsak az E9 esetében, kezdetben az E24-es 6-os BMW gyártása is a Karmannál zajlott, de idővel a BMW-hez került
1978-ban jelent meg a 635 CSi, 218 lóerővel. Egy évvel később a karburátoros 630 CS az 528i befecskendezős 2,8 literes motorjával ellátott 628 CSi-nek adta át helyét, gyakorlatilag változatlan teljesítmény mellett, ám immár ötfokozatú manuális váltóval, így 215 kilométer/órás végsebességgel. Jelentős megújuláson esett át a típus 1982-ben, bár ez külsőleg alig látszott rajta. Ám miután a BMW 1981-ben bemutatta 5-ös sorozata második generációját, ennek jóval korszerűbb felfüggesztéseit örökölte a 6-os is, az utastér változásain túl. 1983-ban érkezett a 635 CSi fölé az M 635 CSi, az M1 és az első M5-ös BMW 286 lóerős, 340 newtonmétert adó erőforrásával.
Az ötfokozatú kézi váltós M 635 CSi a 255 kilométer/órát is megfutotta, és alig több mint 6 másodperc alatt gyorsult százra, akár 4 személlyel
Jelentős a különbség az eredeti és az 1982 utáni frissített változatok műszerfala között
1989-ig tartotta a BMW a kínálatában az olyan ínyencségeket is tartogató 6-os sorozatot, mint a hátsó differenciálzáras M 635 CSi. Ugyanakkor 1989-ben debütált a BMW 1999-ig gyártott 8-as sorozata, ez azonban mégsem tekinthető a 6-os utódjának. Nem véletlenül kapott a zászlóshajó 7-esnél is magasabb jelölést az új típus, hiszen árát is jóval magasabb szinten szabta meg a BMW, mint a 6-osét. Mindenesetre tény, hogy amíg 8-asok gördültek ki a gyárkapun, addig 6-os nem készült a BMW-nél, sőt 1999 és 2003 között egyik sem. 2003-ban viszont megjelent a 6-os BMW második nemzedéke, kupé (E63) és kabrió (E64) karosszériával.
A második 6-os BMW már kabrióként is létezett
Minden 6-osból gyártottak M kivitelt. Biffnek pedig már az első nemzedékből is készült egy futurisztikus kabrió a mozifilm második részéhez, s ez a harmadik generáció mellett is jól mutat
645 Ci jelöléssel, 4,4 literes V8-assal debütált a 6-os BMW második generációja, igen tisztességes, 6 másodperc alatti százas sprintidővel és 250-re korlátozott végsebességgel. Ezt egy évvel később követte a soros hathengeressel hajtott 630 Ci, és ekkor a 645 Ci átadta helyét a 4,8 literes V8-as motorral kicsit fürgébb 650 Ci-nek. Közben az M6-ost is bemutatta a BMW, az M5 ötliteres, V10-es, 500 lóerős erőművével. 2007-es megújulásával az átdolgozott 630 Ci és 650 Ci mellé első alkalommal egy dízel is érkezett a kínálatba. A 635d 3 literes motorjának 286 lóereje és 580 newtonméteres nyomatéka a benzinesekkel összevethető menetteljesítményekre, alig több mint 6 másodperces százra gyorsulásra és szintén 250-es végsebességre volt elég. A 2010-ig gyártott E63/E64-es 6-os BMW után már 2011-ben megérkezett az utód.
Eddig a 6-os BMW minden generációja egy újabb karosszériaváltozatot is hozott a típusnak. A harmadik nemzedék újdonsága a négyajtós Gran Coupé
A 6-os BMW harmadik generációjával már háromra bővült az elérhető karosszériaváltozatok száma, bár eredetileg ezt is csak kétajtós
kupéként (F13) és
kabrióként (F12) mutatta be a BMW. Hozzájuk egy évvel később érkezett a négyajtós
Gran Coupé (F06). A 6-os mai napig gyártott harmadik generációjának ezen felül az is érdekessége, hogy ez már kizárólag turbófeltöltős motorokkal kapható, és akár összkerékhajtással is elérhető. A 640i 3 literes soros hathengerest kap, 320 lóerővel, míg a 650i 4,4 literes V8-ast, kezdetben 400, ma már 450 lóerővel. A 640d 3 literes dízele 313 lóerős. A kínálat csúcsán pedig természetesen most is az M6 áll, a
4,4 literes V8-as 560 lóerős változatával, és csak kicsivel több mint 4 másodperces százas sprintidővel.
Úgy látom az ázsia funokat annyira sem érdekli a BMW ami AZ AUTÓ, hogy fikázni sem jönnek.
Aki esetleg szereti ezt a márkát annak megérne 1-2 dicsérő strófát nem?