A hagyományos kialakítású terepjárók számos piacon reneszánszukat élik
A Toyota Land Cruisert nem kell bemutatni, off-roader képességeivel és megbízhatóságával a világ összes kontinensén letette már a névjegyét. Rengeteg változat készült már belőle az évtizedek alatt, és bár modern generációi is szép eladásokat produkálnak, számos piacon még mindig a régi Land Cruiserek hódítanak. Így van ez Ausztráliában is: az 1984 óta futó 70-es szériájú Land Cruiserből már 320 ezer darabot adtak el az utóbbi 40 évben, és a gyártónak esze ágában sincs kivezetni vagy lecserélni a modellt. Épp ellenkezőleg: inkább kisebb-nagyobb frissítésekkel folyamatosan aktualizálják, de az eredeti értékeket és dizájnt természetesen megtartják.
Számos változatban kapható Ausztráliában a Land Cruiser 70
Az Ausztráliában most is futó Land Cruiser 70 kizárólag egyetlen motorral érhető el jelenleg: egy 4,5 literes V8-as turbódízellel, ami 205 lóerőt és 430 Nm-es maximális forgatónyomatékot produkál. A Drive nevű ausztrál autós kiadvány források megjelölése nélkül viszont azt írta, hogy a motorválaszték hamarosan a Hiluxból ismert 2,8 literes turbódízellel fog bővülni. Az új, négyhengeres egység csupán 1 lóerővel gyengébb, viszont 500 Nm-es forgatónyomatéka túlszárnyalja a V8-asét - persze az is igaz, hogy ezt csak 1600-as fordulattól állítja csatasorba, míg a nagytestvér már 1200 fordulat/perctől rendelkezésre bocsátja teljes forgatónyomatékát. Nagyobb tömegek vontatására, vagy komolyabb off-roadozásra tehát lehet, hogy a vevők továbbra is inkább a V8-ast választják majd.
A négyhengeres komoly előnye viszont (a bizonyára jelentősen alacsonyabb fogyasztáson kívül), hogy ezzel lehetővé válna a Land Cruiser 70-es automata váltóval való párosítása - jelenleg csak kézivel rendelhető a V8-as modell. Sőt, a kisebb lökettérfogat miatt akár az első nyomtáv is csökkenthető, ami a V8-as bevezetésekor nőtt meg. A nagyobb praktikusság miatt még tovább nőhetnek a Land Cruiser 70-es eladásai (ami most is évente 10 000 darab fölött van Ausztráliában), amit a lehetséges új motor-váltó páros mellett a technológiai frissítések is elősegítenek. Bár a karosszéria dizájnja továbbra is hagyományos, odabent azért megtalálható az érintőképernyős infotainmet rendszer, a Bluetooth kapcsolódási lehetőség, az Android Auto/Apple CarPlay, továbbá számos vezetősegéd, illetve utas- és gyalogosbiztonsági rendszer. Mindezek mellett a downsizingtól viszont nem kell megijedni, ugyanis határozottan cáfolta a Toyota, hogy a V8-as nyugdíjazását terveznék.