40 év után újra autókat fog gyártani a Jensen
Genfben tér vissza a legendás Jensen a GT modern változatával
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
1976 óta nem gyárt autókat a Jensen, de a márkanév új tulajdonosa nagy terveket szőtt. Jövőre, 40 év szünet után új típussal jönnek ki.
Az elmúlt jó húsz évben számtalan pletyka és hervatag próbálkozás után most már tényleg visszatérhet az egykoron dicső Jensen márkanév a köztudatba. Na meg az autógyártás vérkeringésébe. A kis cég a hatvanas években mindenkit megelőzve piacra dobta az egyik első modern összkerékhajtású GT-t. Ráadásul a világ első blokkolásgátlóval felszerelt autója címet is az 1966-os Jensen FF viszi. Persze ez nem a Mercedesekben, 1978-ban debütál Bosch ABS, hanem a repülőgépeken használt mechanikus Dunlop Maxaret rendszer egy változata.
A Jensen márkanév a GT újjászületésével éledhet most fel, a Genfi Autószalonon az eredeti 1975-1976-os kétajtós kombi kasztni helyett egy szép formájú kupéval jönnek ki. A GT lesz a kisebb modell, amivel az utolsó igazi Jensen, az 1976-os Interceptor és a jövőre bemutatkozó új Inteceptor alatti kategóriában indulna a márka. A képeken még csak agyagmodellként látható, de Genfben már kiállításra kerülő kocsit egy General Motoros gyártású 6,4 literes V8-as fogja mozgatni, 675 lóerős teljesítménnyel. Természetesen hátsókerékhajtású lesz és a hatos kézi vagy hatfokozatú félautomata váltót lehet majd hozzá kérni. A régi vágású motor mellé jut mai okos részletmegoldás is, mint a motorvezérléssel összekötött, szabályozottan nyíló hűtőzsalu, vagy a ledes lámpa és az állítható menetstabilizáló. A kézimunkával készülő GT mellé jövőre csatlakozna a nagyobb és erősebb Interceptor 2, ami természetesen az előd formai örökségére építene.