4 millióért adják itthon a kávét is főző autót

Hazánkba is megérkezett a Fiat 500L

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kereken 5 évvel az újkori Fiat 500 és 55-tel az eredeti félkilós után idén színre lépett a Fiat 500L, azaz a kisautó nagyra nőtt egyterű variánsa. Már itthon is kapható.

Az autó öltöztet, különösképp egy divatos autó, így nem meglepő, ám magunkfajta autós embereknek annál inkább kényelmetlen, hogy itthon épp egy divatbemutatóval egybekötve mutatkozott be a Fiat 500L, amelyről alig sikerült új információkat megtudni. Leginkább hazai áráról, felszereltségéről és a modellpaletta variálhatóságáról, jövőbeni fejlődéséről tudunk eddig, nyáron írt bemutatónkkor még nem ismert adatokkal szolgálni. Hiszen azt már akkor, illetve eddig is tudtuk, hogy az 500L 60 centiméterrel hosszabb a félkilósnál, motorpalettáján kezdetben 1,4 literes benzines (95 LE), 0,9 literes TwinAir (105 LE) kéthengeres turbó és 1,3 literes (85 LE) Multijet 2 turbódízelmotor szerepel.

A családok kiszolgálására is képes, városban ugyanakkor kellően kompakt (4147x1784x1665 mm-es), L betűjével méretességét (large), könnyedségét (light) és légiességét (loft) is hangsúlyozó 500L egyik legfőbb ütőkártyája variálhatósága, extráival 333 különböző kivitelt kínál, és igen, kávét is tud főzni. Nem ingyen, Európa nyugatabbi felén, például Olaszországban 250 euróért, ám van esély, hogy itthon még az 500L-be kérhető, a minőséget garantáló Lavazza márkájú kávéfőzőt is olcsóbban adják majd, hiszen maga az 500L a gyári 15 500 eurós alapárnál kedvezőbb összegért, 3 990 000 forintos alapáron érkezett meg hozzánk.
Hirdetés

Utóbbi, azaz a 3,99 millió forintos, a legfőbb konkurens Opel Meriva árához illeszkedő alapár azonban a klíma és ESP nélküli Easy alapverzióé. Az extrák természetesen tételenként is rendelhetők lesznek, hogy pontosan mennyiért, azt egyelőre nem tudjuk, azt azonban már igen, hogy a 6 légzsákot, ESP-t, tologatható hátsó üléseket, több helyzetben is rögzíthető raktérpadlót, távirányítós központi zárt, állítható magasságú vezetőülést és rádió-előkészítést is adó Pop 4 400 000 forinttól vihető haza.

További 450 000 forintos felár a Pop Star szint, melynél már manuális légkondicionáló, tempomat, 16 colos alufelni, MP3-olvasós CD-rádió, UConnect, Bluetooth-kihangosító, elektromos tükör és bőr multikormány is szerepel.
Újabb 350 ezer, az alapverzióhoz képest tehát 1,2 millió forint a Lounge csúcsverzió, amely már kétzónás automata légkondicionálót, elektromos árnyékolóval szerelt üvegtetőt, ködfényszórókat, hátsó kartámaszt, elektromos első ablakokat, elektrokróm, azaz automatikusan sötétedő belső visszapillantót, automata ablaktörlőt és fényszórót, tolatóradart és tárolórekeszes első üléseket is felvonultat.

A piacra most érkezett 500L nem csak fenti ellátmányaival, temérdek színével, felnijével és extráival lesz variálható, jövőre új motorok is érkeznek kínálatába. Az 1,6 literes, 105 lóerőssel a mostaninál erősebb, harmonikusabb dízelt kap már tavasszal, ugyanakkor robotizált MTA váltót kap az 1.3 Mjet, a nyárra pedig befut a 0.9 literes TwinAir motor benzines-CNG-s változata, mellyel a kicsiny turbós nem csak a legélénkebb, de a leginkább spórolós 500L verzió is lesz. Várjuk, addig pedig marad a kávé, melynek kortyolgatása közben immár akár a Fiat 500L-be is képzelhetjük magunkat, hiszen tudjuk, akár ott is főzhetnénk, főzethetnénk magunknak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?