4 kerék 3,5 literes fogyasztással? Toyota Yaris Hybrid teszt
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Executive Navi teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legolcsóbb és egyben a legtakarékosabb valódi hibrid a Toyota Yaris. Hegyen-völgyön és városban is kipróbáltuk.
Kívülről is büszkén hirdeti hibridségét a Yaris. Feliratok az első sárvédőkön, egyedi első lökhárító, takarékos, LED-es menetfények elöl és szintén LED-es, „Lexus-lámpák” hátul, a HSD bizony könnyedén azonosítható. Hossza 2 cm-rel nagyobb a hagyományos harmadik generációs, a teljes sorozat 13 éve alatt több mint 2,5 millió példányban elkelt Yarisénál. A hossztöbblet az új lökhárító által adott nagyobb első túlnyúlásból adódik, ennyi hely kellett a mérnököknek, hogy egy helyett két motort és az egyéb kiegészítőket be tudják szuszakolni a motortérbe. Helybőség persze így sincs a motortérben, pláne, hogy még a benzinmotor is a Yaris kínálatának a legnagyobbika. A Prius II-ével azonos blokk 1,5 literes, az Auris Hybrid, illetve a mostani Prius 1,8-asánál ötödével szerényebb tömegű. Teljesítménye 75 lóerő, ami nem túl sok, pláne, hogy a Yaris 1,33 literes benzinese is 99 pacit hoz. Itt azonban egészen más a lényeg, az Atkinson ciklusú 1,5-ösnek a szerény fogyasztás a lényege, s minek is legyen erős, ha egy 61 lóerős villanymotor is segíti, mellyel együtt már 100 lóerős rendszerteljesítményre képes. Nyomatékból nincs hiány, a változó szelepvezérlésű benzines 3600-4400 1/perc között (azaz igen széles tartományban) 111 Newtonmétert tud adni, a villanymotor pedig már indulásától számítva 169 Nm-t.
A menetdinamika papíron és városban, valamint országúton a gyakorlatban is jó, a 12 másodperces 100 km/órára gyorsulás korrekt, és ez városban is érezhető, ha nagy gázzal indulunk, akkor az dinamikus is lesz. Persze lényegesebb, hogy ha kicsivel tesszük, akkor akár 50 km/órás tempóig, (teli akkumulátorokkal) 2 kilométeres távon mehetünk tisztán villannyal, emissziómentesen, csaknem némán is. Autópályán, pontosabban 100 km/óra felett azonban kissé ellustul, már nem hozza az addig megszokott dinamizmusát a Yaris. Hanghatásai is furcsák, az alapvetően néma, kiváló zajszigetelésű csöppségben gyorsításkor hangosnak tűnik az e-CVT váltó által magas fordulatszámon forgatott benzinmotor, pedig valójában az sem hangos, csak a legjelentősebb zajforrásként feltűnő jelenség.
A hibrides jellemzők talán azért a legfurcsábbak a Yarisban – azon túl, hogy igazi kisautóban most először találkozhatunk ilyen hajtással, mert az utastér nem olyan futurisztikus, mint az eddigi Toyota-hibridekben. A váltót például hagyományos kulisszával kapcsolhatjuk, a műszerfal alapjaiban a többi Yariséval egyező, persze fordulatszámmérő helyett a töltést és a rendszer energialeadását mutató órát láthatunk, s menet közben sokszor feltűnik az „EV”-feliratú autósziluett is, mely az elektromos üzemre utal.
Nem csak elöl, hátul is a többi Yariséval egyező az utastér, a második generációs Yarishoz mérten eleve azért maradt ki az első pillanattól kezdve hibridnek is tervezett harmadik generációsból a hátsó üléstologatás, hogy alá beférjen az Aurisénál 20 százalékkal szerényebb méretű, 6,5 Ah-s NiMh akkumulátor. Be is fért, a hibrid utas- és csomagtere pontosan akkora, mint a többi mostani Yarisé. Az pedig nem kicsi, a kissé szögletes formák miatt helypazarlás nincs, hely van, csaknem alsó-középkategóriás méretű az utastér, s a csomagtér 286 literes alapmérete is kategóriaátlag feletti. Utóbbi bővítéséhez – a hibrideknél messze nem természetesen – dönthetők a hátsók üléstámlák, ha a csomagtér két pozícióban is rögzíthető padlóját felső helyzetébe tesszük, síkpadlós, 1,33 méter hosszúságú teret kapunk.
A Yaris Hybrid nem csupán az egyetlen hibrid kisautó, hibridsége semmilyen kompromisszumot nem kíván. Utas- és csomagtere pont olyan praktikus, mint a többi Yarisé, menetkomfortja csak nagyobb, fokozatmentes váltójával nagyon kulturáltan, finoman mozog. Ígért, 3,5 l/100 km vegyes fogyasztási értékével a legtakarékosabb automata váltós kisautó (kézivel a SEAT Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive 3,4 l/100 km-rel a rekorder). Ráadásul nem is drága, az első 5 millió forint alatt újonnan megkapható hibrid, s 4 595 000 forintos alapárával még a kuplung nélküli dízel Yarisnál is olcsóbb 65 000 forinttal.
Minket mondjuk elsősorban kifinomultságával, nem pedig takarékosságával tudott meggyőzni, a már téli gumikkal szerelt, s állítólag biztosan valamilyen hibával is szenvedő tesztautóval 3,5 helyett jócskán 5 liter feletti tesztátlagot mértünk, s legkedvezőbb értékként is csupán 4,3 l/100 km-t tudtunk elérni. Bár egy Toyota hibátlan kellene legyen, mégis bízunk abban, hogy az autó valóban hibás volt, s nem lehetetlen a gyári érték közelébe menni. Akinek nem sikerül, az se bánkódjon, a Yaris HSD 5 literes fogyasztással is etalon: nincs másik kisautó, amely ilyen finom lenne, háromféle (Eco, Active, Executive) ellátmányával jól konfigurálható. Már az alap is kétzónás automata klímás, 7 légzsákos, visszagurulásgátlós ESP-s, a középső Active már gombos motorindítású, Bluetooth-kihangosítós, Toyota Touch, 6,1”-os érintőképernyős és tolatókamerás, kék öltéssel varrt bőrkormányos, elöl-hátul elektromos ablakemelős. A csúcs pedig tempomatos, esőszenzoros, 8 hangszórós prémium audiorendszerrel szerelt, intelligens, zsebben hordható kulccsal nyitható és indítható.
A modern, jól felszerelt kisautót keresők számára így tuti befutó a Yaris Hybrid. Hajtásláncának felárát már átlagos használat mellett is könnyedén kitermelheti, pláne, hogy karbantartási költségei is szerényebbek a hagyományos hajtásúakénál. A villanymotor visszatáplálása miatt például a fékbetétek és a féktárcsák alig kopnak, a hibridrendszer pedig az eddigi tapasztalatok szerint még a 10 év feletti Toyotákban is hibátlan. Nem csak annak érdemes kipróbálnia, aki 4-5 millió forint közötti kisautót venne, még az alsó-középkategóriából is érdemes átcsábulni, az utastér ugyanis közel ottani méreteket ad, s a technikai fölényért vagy a szerényebb emisszióért és fogyasztásért, vagy csupán a több parkolóhelyért bizony saját magunknak is érdemes időnként egy kicsit összehúznunk magunkat.
Árak
Tesztmodell alapára
5 335 000 Ft (2012.11.14.)
Tesztautó ára
5 665 000 Ft (2012.11.14.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Teljesítmény:
55 kW (75 LE) 4800 1/min-nél
Nyomaték:
111 Nm 3600-4400 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,0 s
Végsebesség:
165 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
3,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3905 mm
Szélesség:
1695 mm
Magasság:
1510 mm
Saját tömeg:
1160 kg
Össztömeg:
1565 kg
Tengelytáv:
2510 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
286 l
Belső szélesség elöl:
1400 mm
Belső szélesség hátul:
1380 mm
Belmagasság elöl:
920-1000 mm
Belmagasság hátul:
910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
150 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1000 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
990 mm
Csomagtér magassága:
460 mm
Csomagtér hossza:
610 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1330 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
730 mm
Motor és váltó
Motor:
Hibrid
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
fokozatmentes automata
Nyomaték:
111 Nm 3600-4400 1/min-nél
Teljesítmény:
55 kW (75 LE) 4800 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
165 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,0 s
CO2-kibocsátás:
79 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
3,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
A II-es Prius 1,5-ös…
2éve használunk egy Honda Civic Hybridet. Ugyan nem lehet vele „tisztán” villannyal menni, bár 30-60km/h közt a benzinmotor csak alapjáraton forog, egyenletes haladás közben, egyébként városban normális, nem spórolós vezetéssel sem megy a ford.számmérő 2e rpm fölé.
átlagban 5,5l.t fogyaszt. Városban 6l, országúton 4,5, autópályán 6l… 60e Km lesz benne hamarosan, a fékbetéteken/féktárcsákon kopás nem látható. A motoron az első cserélendő alkatrész 160e Km-nél lesz a gyertya. Generátor nincs, önindító nincs, ékszíj nincs… szervizköltségben nincs vertélytársa a hibrideknek.
Melyik normál méretű szedán tudja ezt autómata váltóval, tempomattal rezzenéstelen futással ilyen fenntartási költségekkel?!?
Látom semmi sem változott, Horatius továbbra is ámokfut és habzó szájjal kiáltja a valóság ellentétét, és a hozzászólók többsége is megmarad a teljesen értelmetlen anekdotázgatás mellett. 🙂
Mindegy, néhány lóerőn nem érdemes vitázni, attól az elv, a mondanivaló lényege nem változik.
A KIA-s példád is jelzi, fogyasztásban ami a legmeghatározóbb, az a mozgatandó test, azaz karosszéria súlya és légellenállása. Nem sokat számít hogy kis motor kisebb teljesítmény, a fogyasztás nem változik, vagy csak jelentéktelen mértékben. Volt módom próbálni, lemérni ugyanazt a karosszériát különböző motorokkal. Nagyobb teljesítményű V6-ossal, illetve kisebb soros 4 hengeressel. Autópályán 200 km-es távolságtól kezdve a fogyasztás már egálban volt, hiába a két különböző motor, különböző hengerűrtartalommal, illetve teljesítménnyel.
Nincs akkora különbség a kettő között, mint amire utalsz. A Lexus GS hybrid benzinmotor teljesítménye, (3,5 L V6) 250 LE körüli, a többit a villanymotor adja. A Honda CR-V 2,4-es i-VTEC meg 200 LE. A karosszériák súlya között nincs nagy különbség, a légellenállásban viszont igen, a Lexus-é sokkal jobb. A CR-V (SUV) karosszériája jobban zabálja a teljesítményt, így elméletileg a benzint is. Fogyasztásban mégis versenyképes marad a Lexus Hybriddel. Csupán erre kívántam utalni.
Üdv.! A korábbi hozzászólásomhoz annyit – olvasva a bejegyzéseket, miszerint biztosan a vezetési stílus miatt eszik alig a hibrid, aminek az adatai leírtam saját tapasztalat alapján – hogy a családi, nem városba való kocsim egy SUBARU OUTBACK AUTOMATA 2500 CCM-res motorral!
Úgyhogy abból ülök át, amikor a feleségem kis Yaris Hibridjével bejövök a városba és egyiket sem halálra taposva, normális ütemben vezetek, amíg az 8.5-9l körül eszik, ez jóval kevesebb, mint feleannyit u.a. a távon, ugyanolyan stílusban – az persze más kategória, csak a „láb nehezésége” miatt írtam…
A keleti partot csak azért említettem, mert mindjárt jön a kétkedés, hogy nem is igaz az általam írt fogyasztási adat, stb. Való igaz, Mo-on, magyar benzinnel ez nem ment volna. Sokadjára teszem meg ezt az utat, nem újság, mivel családom minden egyes tagja USA állampolgár.
Milyen érzés? Sokkal másabb a közlekedés. Az emberek türelmesek az utakon, kevésbé agresszívek mint Mo-on, nincs anyázás, stb. A sebességhatárokra van 10 mph türelmi érték, ezt 99,99% be is tartja, nem számít milyen autója van.
Kulturált parkolóhelyek, fele árú benzin, sokkal jobb autók, nagy távolságok.
OFF
Kedves vidi500!
Te tényleg mentél a keleti parton, autópályán 1100 mph-t? Azaz 1760 km/h-t? Milyen érzés? 🙂
Bocsi, nem tudtam kihagyni, nem besértődni 😉
ON
Én is szeretem az öreg Hiace-einket, elnyűhetetlen igáslovak 250…550ekm-rel, teszik a dolgukat.
Meg tényleg jók a „korszerű” dízel autók (PDTDI, CR stb.), de a hibrid és a tisztán elektromos autó a jövő, ne is tiltakozzatok. Ettől még szerethetjük a 15 éves verdáinkat, lehet gazdaságos és megbízható egy adagolós dízel, meg lehet savanyú is a szőlő…
Egyébként Jeremy Clarkson szerint is a gázolaj a sátán üzemanyaga 🙂
Elhiszem, hogy az 1,3-as CDTI-vel 5 liter alatt sohasem autóztál. Dieselnél, legalábbis a fogyasztást illetően nem szerencsés a kis hengerűrtartalom.
Díjazom a Hybrideket, de úgy az egész légkör, ami marketinges módon kialakult körülötte, legalábbis a fogyasztását illetően, én is eltúlzottnak tartom, menyus33 -al egyetértve. A dieselek rákkeltő hatása igaz ugyan, csak arról feledkeznek meg az ellene fellépők, hogy egy családi ház kéményéből, ahol szénnel tüzelnek, ennek többszöröse kerül a levegőbe.
Írod, hogy a Lexus GS Hybrid elmegy 7-8 literből. Elhiszem.mert miért ne tegyem? Na és?
Én meg sima 2,4 literes benzines Honda CR-V vel (SUV, nem is egy kategória) az USA keleti partján végigautózva autópályán 1100 mph-t, kijöttem 7,5 liter/100 km-es átlaggal! Akkor hol itt a Hybrid fogyasztási előnye? Ebből a szempontból szemfényvesztés az egész. A Hybridnek más előnyei vannak szerintem.
Kedves B György!
Elhiszem a lelkesedését a Hybrid iránt , de felesleges iolyan csúsztatásokat leírni,hogy a GS 450-es országúton 6,5 litert fogyaszt, a 345 Lóerős motorral,a városi 8 literhez képest. Ez már csak a Hybrid rendszeréből sem lehet!! Az hogy a mai dízelek rákot okoznak az is csúsztatás, mert ez ebben a formában nem igaz. A másik problémám az itt szuper fogyasztásokkal járókkal, hogy ők biztosan ügyesebbek, mint a nagyvilág tesztpilótái akik tartós teszteken mérik fogyasztásokat.
Kedves Marcini! Úgy tapasztalom, hogy Önnek sincs mondanivalója a hybrid technológiához, de még a tetőcsomagtartó problémához sem, de azért osztja az észt. De, hogy bővítsem az ismereteit, ugyanazon YARIS 3 karosszériát tölti meg a TOYOTA Hybrid, vagy diesel, vagy akár tisztán benzines motorral. Ha tehát Ön, egyszer majd egy büszke tulajdonosa lesz egy Hybridnek, s esetleg tetőcsomagtartót is akar rászerelni, akkor Hybrid ide, vagy Hybrid oda, Ön is beleütközhet a tetőcsomagtartó problémába, ha addig nem oldódik meg, mert a tetőcsomagtartó jó vagy rossz mérete nem motortechnológia függő. Érti már? Egyébként a TOYOTA H-nál, a bejelentésem okám, már terítéken van a téma.
Nem tudom, hogy a tetőcsomagtartónak mi köze a hybrid technológiához, a problémáját inkább egy márkafórumon kellett volna megosztani!
Na nekem első generációs hibridem van !
3,7-es átlaga van 5,1 helyett, szegényítéssel, gázzal és most jön még csak a hőmérséklet jeladó becsapás, kb 3 liter körülire várom, mindez egy 11 éves technológiától..
Kézi váltóval én jobb vagyok mint a Priussal, de jóval többet kell figyeljek.
Nincs benne direkt befecskendezés és idegesítően butáknak van belőve a menet dinamika, nem testre szabható mint mondjuk az ülés pozíció.
Ha engem most megkérdezne a Mitsubishi olyat tudnék mondani, amivel lemosnál a Toyotát a piacról.
Horatius nem a Yaris Hybridet „bántja”, hanem a világ összes hibridét.
Horatius:
Egy kérdésem lenne. Ültél már egyszer is hibrid autóban?
Kedves olvasók, kedves Horatius!
Sajnálattal olvastam véleményed a hibridekről. Igazat kell neked adom olyan autók esetén ahol nem „full hibrid” rendszerről beszélhetünk. Ilyen például a BMW active-hybrid rendszere, az Audi hibrid rendszere, a Honda hibrid rendszerei már talán jobbak.
Viszont a Toyota által kifejlesztett hibrid rendszerek fantasztikusak. Tényleg hatékonyan működnek, nem csodát tesznek 1,2 literes fogyasztással, hanem hasonló teljesítményű benzines autónál jóval kevesebbet fogyasztanak, és jóval kevesebb gázt pöfögnek ki.
Ezeket tapasztalatból, saját használatból írom. 5 éve használok Lexus Gs450 hibirdet városban 8, autópályán 6,5 fogyasztással, ami soknak hangozhat (persze egy 2000 köbcentis dízelhez képest sok is), viszont még egy olyan autót nem találsz, ami 345 lóerővel ilyen mennyiségű üzemanyagot eszik meg. Ráadásul a toyota hihetetlen gyorsasággal fejleszti a rendszerét, az új hibrid Yaris sokkal hosszabb ideig bírja akumlátorral. 2 hétig használtam egy hibrid Yarist, és városban valóban 4 litert evett (még a betankolt benzin mennyiségből és a megtett kilóméterből is kiszámoltam mert nem igazán hiszek a fedélzeti számítógépnek 🙂 ). Az igaz, hogy autópályára kimmenve már 6 liter körül eszik, de ezt az autót tényleg nem autópályára tervezték.
A hibrid autókra szem szabad véleményem szerint úgy tekinteni, hogy értéktelen szemfényvesztés. Valóban van olyan „hibrid” autó, ami az. Tapasztalatból mondom, mert nagyon sokat próbáltam. Szemvényvesztés pl.: a már említett BMW X6 active hibrid, az ígyis-úgyis benzinzabáló, vagy pl.: a Smart, az Audi, a Honda Crz „hibrid” rendszere csak arra jó, hogy elinduláskor rásegít. A Toyota fejlesztése ennél sokkal több, ténylegesen tudsz elektromos motorral közlekedni, folyamatosan lassításkor és fékezéskor visszatölt.
Véleményem szerint a hibrid autók mérföldkövek az autózás történetében. Csak egy lépcsőfok, amivel az embereket az elektromos autózás felé terelik. Nyilvánvalóan az olajtársaságok nem engedték csak úgy bevezetni az elektromos autókat.
Kívánom, hogy használj hibrid autót (lehetőleg toyotát) hosszabb távon és akkor megérted milyen is az.
Remélem véleményemmel nem bántottalak meg, természetesen nem ellened szólt, de már többször hallottam hasonló véleményt olyantól, aki valójában nem is tapasztalta meg.
Tisztelettel,
B. György
LAZY vagyok! Három hete vettem át a YARIS 3 ACTIVE COOL 1,33 benzines, 5 ajtós autómat, s már rendeltem hozzá tetőcsomagtartót is (54.000 Ft). Hazavittem, fel akartam szerelni, de nem lehet, mert az első rúd rövidebb kb. 2-3 cm-el, mint amit a karosszéria tetőlemeze szükségel. Visszavittem a márkakereskedésbe, elképedtek, ők se tudták felszerelni, s szó nélkül visszafizették a vételárat. Most áll a bál, mert nem tudnak megfelelő méretet adni, folyik a reklamáció elemzése, de szerintem ez kihat a TOYOTA mindazon piacára, ahol az jelen van, s ahol a YARIS 3-ra tetőcsomagtartót akarnának szerelni. Fogalmam sincs, hogy lesz-e, s ha igen mikor, alkalmas másik tetőcsomagtartó.
Gondolom, nem én vagyok az egyetlen madár, kiváncsi lennék hányan szívták meg rajtam kívül, kaptak-e valami megoldást, vagy hol tart az ő ügyük. Írjátok meg, okuljunk belőle.
Tisztelt Hozzászólok!
„Első kézből” nyilatkozok az ügyben, ugyanis kb. egy hete vezetek egy a tesztautóval még színében is megegyező Yaris HSD-t.
Az élmény leírhatatlan: a Váci úton simán megy 50-60km/h-val CSAK ZÜMMÖGVE ÁRAMMAL! A CSÚCSOM 68KM/H VOLT, EMISSZIÓ NÉLKÜL! Normális városi-elővárosi használat mellett a benzinmotor alig hallhatóan kapcsol be, a vezetése egy szimulátoréhoz hasonló, elképesztően könnyű a kormányzás, igazi városi autó! ÉS EZ A LÉNYEG: AKI AUTÓPÁLYÁN KÖZLEKEDIK SOKAT, NE ILYET VEGYEN, OTT TÉNYLEG ERŐTLEN, DE NEM IS ERRE TERVEZTÉK KÖNYÖRGÖM! A DÍZELEKKEL MEG HAGYJANAK MÁR, AKÁRMENNYIT FOGYASZT, RÁKKELTŐ MIND! A legjobb fogyi érték eddig 4,6 l volt, de téligumival hidegben és új a kocsi, nyáron simán lemegy négy környékére (a hivatalos értékekhez mindig hozzá lehet adni egy fél litert, mint tudjuk…) Azt gondolom, hogy ez egy ilyen kényelmes és automata kocsihoz képest sem rossz érték, főleg, hogy az elektromos motor nyomatéka miatt 50-60km/h-ig nagyon jól gyorsul.
Úgyhogy mielőtt bárki bármit mond, kérem, üljön be egy ilyenbe és próbálja ki!
A 4.3-as fogyasztás is nagyon jó, ez a hasonló kategóriájú 1.5-ös dízelek fogasztása!!!!! Ja és a dízel RÁKKELTŐ HATÁSÚ, KÁROS. Egy tüdőgyulladás után fogod igazán érezni a különbséget a benzines és a dízel között. Sajnos ez saját tapasztalat… Az elektromos autók tömeges térhódításáig azonban csak a hibrideknek van létjogosultsága, azokat kell fejleszteni!!!!!!!!!!!
Kedves Horatius,
Sajnálom, hogy ilyen vélemény alakult ki benned a Yaris hibridről, bár nekem úgy tűnik, még nem ültél és vezettél ilyen autót, hanem csak képen, esetleg élőben, messziről láttál ilyen autót.
Hidd el: jobb mint egy 15 éves dízel. Nagyon gyakran kell azzal szembesülnöm, hogy előttem egy 15 éves dízel pöfög-röfög, valami egészen orrfacsaró illatfelhőt húzva maga után, nagyban hozzájárulva a városokban található rossz minőségű levegőért. Képzeld el, beülsz a hibrid Yarisba, „beindítod” a motort és csend van. Nem dízel, nem remeg a kormány, a váltó, az egész autó, és nem pöffen nagy fekete füsttel. Nem kell küzdened a manuális váltóval, a CVT nagyon finoman, rángatás nélkül dolgozik. Amikor fékezel vagy gurulsz, energiát termelsz az akkunak, így az nem vész el. A motor mindig ideális fordulatszámon dolgozik, ami hosszú élettartamot tesz lehetővé, arról nem beszélve, hogy gazdaságos a hibrid Yaris fenntartása is. Minden élcelődés nélkül, az a gyanúm, hogy a 3,5 literes átlagfogyasztást igen erős hátszéllel sikerült elérned, mert bár nem tudom milyen autód van, azért szerintem a 3,5 literes átlag az inkább 50 km-re vonatkozik. Tehát javasolnám, hogy vedd a fáradtságot, menj el egy Toyota szalonba tesztvezetésre, próbáld ki a hibrid Yarist. Utána már nem is lesz olyan jó az a „3.5 literesfogyasztásiátlaggalésakárhányszor megcsinálom15évesdízel”, s lehet hogy el is adnád. Ezzel nekem nagy örömet okoznál, ugyanis eggyel kevesebb „olajkályhát” kell majd kerülgetnem, tisztább lesz a levegő és még lesz egy hibridet vezető, elégedett autóstársam is.
Itt van a lényeg ( a kutya elásva) a cikkben: „[i]3,5 helyett jócskán 5 liter feletti tesztátlagot mértünk, s legkedvezőbb értékként is csupán 4,3 l/100 km-t tudtunk elérni. Bár egy Toyota hibátlan kellene legyen, mégis bízunk abban, hogy az autó valóban hibás volt, s nem lehetetlen a gyári érték közelébe menni.[/i]”
De igen! Ez a szín tiszta valóság! Hibáról szó sincsen, csupán arról, hogy a hagyományos Hibrid technológia egy [b]nesze semmi fogd meg jól[/b] átverés!
Sokat fogyaszt, már csak azért is, mert egy benzines képtelen keveset fogyasztani a valóságban.
A 15 éves dízel autóval könnyedén elmegyek 3.5 literes fogyasztási átlaggal és akárhányszor megcsinálom, bárkinek bemutatom, rövid (akár 10km-es) távon is.
Sajnos a Hibrid autókat NEM az alacsony fogyasztású dízelekhez szokott Európának találták ki, hanem az óriási 6000 ccm-is autókat használó USA lakosságának. Csak azokhoz képest fogyaszt keveset.
Ez a nép konkrét átverése. Hangzatos, sokat sejtető elnevezés, nagy ígéretek a gyártótól és óriási csalódás, mély megbánás a vásárlók részéről. Ez a sima Hibrid sajnos. Értéktelen szemfényvesztés.