3,8 litert fogyaszt a legújabb Mazda3 – hozzánk sajnos nem jön
Hazánkba nem érkezik a szupertakarékos Mazda3
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új alapdízelt kap a Mazda3, ám mivel itthon zömében benzinessel veszik, az új gázolajost be sem vezetik a magyar piacon.
Eddig csak egyetlen, 2,2 literes, 150 lóerős dízellel lehetett rendelni a háromféle benzinessel is kapható Mazda3-at. Nálunk eztán sem lesz másképp, ugyanis hiába kapja meg a sorozat a Mazda2-ben, illetve a CX-3-ban már elérhető 1,5 literes, 105 lóerős (természetesen Euro 6-os) gázolajost, hozzánk az nem fog érkezni. Itthon ugyanis olyan szerény a kereslet a dízel Mazda3-ak iránt, hogy nem érné meg kínálatba tenni. A keresletet pedig állítólag az új motor sem nagyon pörgetné fel, ugyanis nem lenne sokkal olcsóbb, mint a 2,2 literes.
A mindössze 3,8 l/100 km vegyes fogyasztású, 99 g/km CO2 emissziójú motor az alacsony károsanyag kibocsátást díjazó országokban lesz fontos. Menetdinamikája minden bizonnyal igen jó lesz, ugyanis a gázolajos 1.5-ös mindössze 5 kilogrammal nehezebb, mint a Mazda3 szívó alapmotorja, teljesítményben is egyező a két 1,5 literes, ám a dízel nyomatéka jóval nagyobb, 270 Nm, amivel vetélytársaival szemben is kimagasló.
2 literes benzinest vezetek. Igen, jól fogyaszt, azért nem dízelesen persze. Így van: azért nem fogy a dízel, mert nagy a 2.2-es motor (drága és nagy az adója). Ezzel az 1.5-sel egy jó árral még növelhetnék a piaci részesedést. ezt nem is értem, hogy miért nem hozzák hozzánk ha egyszer gyártják??? Milyen plusz költséget jelent ez, ami nem éri meg? Tökéletes a benzines paletta, de nyilván sokaknak meg a dízel a vágyuk, ez a motor pont passzolna az autóhoz is.
Úgy hírlik, nagyon jól fogyasztanak a benzines Skyactiv-Mazdák is, így teljesen érthető a dolog.
Valószínűleg pont azért nem fogy a dízel hármas, mert nincs hozzá kisebb motor, a 2.2-es nagy bele, de egy ilyen takarékos 1.5-ös szerintem fellendítené az eladásokat. Kár, hogy nem lesz.