A Megane R.S. Trophy-R 130 kilóval könnyített, bukócsöves, polikarbonát ablakos kivitel, az új rekorder a Nordschleifén
Megtörtént, amire számítani lehetett, új királya van az elsőkerékhajtású kompaktoknak a Nürburgring Nordschleifén. Az új persze erősen idézőjeles, hiszen az utóbbi időkben a Renault Megane R.S. és a Civic Type R küzdött a címért. A harmadik generációs Megane R.S. bemutatkozásakor még erősen képlékeny volt, hogy a 280 lóerős sport kompakt tudja-e majd tartani a lépést a 320 lóerős japánnal, és erre várnunk is kellett egy kicsit. Egészen mostanáig, amikor is a Megane R.S. Trophy-R 300 lóerős és 400 Nm nyomatékú verziójával már sikerült olyan időt futni, amivel maguk mögé taszították a Civicet.
A köridő 7 perc 40,1 másodperc, a Civic Type R korábbi rekordja 7:43:8, vagyis 3,7 másodpercet kapott a franciától. A Megane R.S. Trophy-R szériaautó, pár száz példány készül majd belőle, de azt érdemes észben tartani, hogy az eddig ismert és már piacon futó Trophy változathoz képest 130 kilóval könnyebb. Nincs hátsó üléssora, kevesebb a kárpitelem, alapáron kap bukócsövet és kissé változtattak az aerodinamikáján, többek között a gépháztetőre is került pár új levegőkilépő. Ezek mellett a Nordschleife aszfaltját is kicserélték néhány kanyarban, így a körülmények már nem teljesen azok, mint a Civic Type R idején voltak. Éppen ezért jelenleg a Megane R.S. Trophy-R a rekordtartó, de már készül a Honda is, méghozzá egy kikönnyített, karbonszálas tetővel épített Civic Type R-rel.
hát ez várható volt de ahogy olvasom a japó is rádöbbent hogy nem minden a lóerő a boldogsághoz kell kis önsúly is
Ezek nekünk csak adatok, de a rally versenyzőknek mindkét kocsi jó alap lehet.
az eredmény szép és jó, jogos is! de a pálya nemrég lett felújítva és az új aszfalton való közlekedés más lett ám a javított zónákban… abban is már benne lehet az az idő amivel jobbak 🙂
igen, valószínű a fel nem gumizott új aszfalt miatt ment ennyit 🙂 nyilván….lehet amúgy 10 percet ment volna!!!!!!!
szép eredmény.
azt ne felejtsük el azért megemlíteni, hogy ezt a gépet a szalonból meg lehet venni, még, ha csak több száz példányban csak, a „rekorder” hondát pedig nem 😉 Mivel minden ki volt szedve belőle, be volt bukócsövezve, verseny slickel amit még mindig nem árultak el……..fastes-ről le is került civic eredménye, mert nem széria géppel mentek 😀 😀 😀