3,7 literes fogyasztással jön a dízel Honda Civic
Már a valós használatú ciklusban mérték az új Honda Civic dízel fogyasztását
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csak jövő márciusban lép piacra az idén debütált Honda Civic dízel variánsa. Érdemes várni rá, ugyanis nagyon takarékosnak ígérkezik - valós üzemi teszt szerint is.
Négy- és ötajtósként egyaránt elérhető lesz az új, tizedik generációs Honda Civic dízel, de csak jövő évtől. Az 1,6-os öngyújtós ugyanúgy 120 lóerős és 300 Nm nyomatékot adó, mint az előzőben. Papíron kevésbé takarékos, mint az előd, legalábbis első pillantásra. Hiába hirdetett ugyanis 3,6 l/100 km vegyes fogyasztást az előző, az még NEDC ciklus szerint tette azt. Nem mellesleg a valóságban is be lehetett vinni az étvágyát normál autózással is 4 liter alá. Az új öngyújtós étvágyát viszont már WLTP, azaz valós üzemi ciklusban mérték, s az így elért 3,7 l/100 km fogyasztása és 99 g/km CO2 emissziója valóban példaértékű.
Újdonság, hogy a változó geometriájú turbós motor dugattyúit króm-molibdén-acél ötvözetből készítették. Nem csak a hengerfej, maga a blokk is alumínium, ami a dízelek körében ritkaságnak számít. A katalizátor a korábbinál nagyobb, nitrogén-oxid átalakítója pedig az eddiginél több nemesfémet tartalmaz a mind szerényebb emisszió érdekében, továbbá szenzor-vezérelt, hogy csak szükség esetén működjön, azaz a lehető leghosszabb élettartamot adja. A dízel Civic rekord alacsony fogyasztásán túl még egy elsőséget mutat: jövő nyártól elsőként hozzá lesz elérhető a Civic-palettán belül a kilencfokozatú automata váltó.
csúnya ez a kocsi, dee nagyon!
jó benzines motorok kellenek, hibrid, oszt jó napot.
„A katalizátor szenzor-vezérelt, hogy csak szükség esetén működjön”
Aha, tehát csak akkor amikor mérik. 🙂 Jóvicc!
Amikor kidöglik a dízel jönnek elő vele, 10 éve kellett volna.