Az új,
"Modern Solid" formanyelvet követi a mai napon megjelent Skoda Kylaq is, igaz, ez a cseh modell az anyaországától elég messze bontogatja a szárnyait. Az Indiának szánt, belépő crossover legfapadosabb változata mindösszesen 3,6 millió forintnak megfelelő rúpiáért hazavihető, ám ahogyan az lenni szokott, ez a modell nem biztos, hogy megfelelne az európai vásárlók elvárásainak. Erre persze, ahogyan az lenni szokott, néhány bekezdéssel lejjebb még visszatérek.
Maradjunk azonban a műszaki adatoknál. A Kylaq mindösszesen 3,95 méter hosszú, mellé 2,56 méteres tengelytávval rendelkezik, ami élhető méretű utasteret jósol. Bár a magassága mindösszesen 1,58 méter, ezt ellensúlyozza az 1,78 méteres szélessége. Érdekes módon a csomagtartó sem bánja a hátsó helykínálat térnyerését, a 446 literes puttony ebben a szegmensben teljesen elfogadható, ülésdöntéssel a hivatalos érték 1265 liter. A SUV jelleghez hozzátesz a közel 19 centis hasmagasság is, bár ezt valamelyest ellensúlyozzák az akár 17 colos alufelnik a csúcsfelszereltség esetén.
A beltérben természetesen akár 8 colos digitális műszeregység és érintőképernyős, 10,1 colos infotainment rendszer is kérhető. Az opcionális digitklíma vezérlője is a Volkswagen-csoport Európában is használt tapicsúszkáihoz nagyon hasonló megoldást kapott, csak épp jóval lejjebb, hogy az alap analóg tekerők ne a műszerfal felső részének összképét rontsák. A beltér anyagminőségét persze nem tudtuk személyesen ellenőrizni, ám biztosra vehető, hogy még a hazánkban kapható legkisebb kategória színvonalát is könnyű szerrel múlja alul.
A hajtásról a Volkswagen-csoport nálunk is jól ismert, háromhengeres, 1,0 literes TSi erőforrása gondoskodik, méghozzá 114 lóerővel és 178 newtonméteres forgatónyomatékkal. A modell különlegessége Indiában, hogy nem tervezik gyengébb, akár 50-60 lóerős szívómotorral forgalmazni. A választási lehetőségek azonban így a hatsebességes kézi sebességváltó, illetve a szintén hatsebességes automata közötti döntésre korlátozódnak. A szemfülesebbek bizonyára rájöttek maguktól is: hiába a SUV-szerű külső, a Kylaq kizárólag elsőkerék-meghajtással elérhető.
A probléma azonban most is ugyanaz, ami lenni szokott az indiai piacra fejlesztett belépő modelleknél. A képeken bizony a csúcsra extrázott, vélhetően bőven Európai áron kínált változatot láthatjátok, ezzel szemben a 3,6 millióért hirdetett alapmodellt bőszen rejtegetik a kamerák elől a csehek. Vélhetően aprócska acélpapucsokon, nagyjából egy 25 éves alap-Fabia kényelmi extralistájával büszkélkedhet. Mindez nem puszta gyanúsítgatás, egyszerűen nem jön ki másképp a matek: nézzétek meg a korábbi cikkeinket a hazánkban is jól ismert, ám Indiában "valamiért" olcsóbb
Suzuki Swiftről, vagy mondjuk
a Nissan hasonló crossoveréről: mindkettő félelmetesen fapados arrafelé, mert másképp nem lehetne ennyire olcsón adni.
Nem kérdés tehát, hogy miért nem hoz ilyen olcsó és első ránézésre szimpatikus kisautókat Európába egyetlen gyártó sem: mert nem venné meg senki. Ha pedig mégis megvennék, akkor jóval drágábban, magasra extrázva. Egy közel tízmilliós autónál pedig már nem is lenne olyan félelmetes a Kamiq nagyjából egymilliós felára eben a fiktív, alternatív valóság szituációban, tehát azt vinnék inkább a vásárlók.
A kínai gyártók jelentős része sem véletlenül a nagyobb, prémium modelleket önti a kontinensünkre: egyszerűen erre van igény, aki pedig 5 millió alatt keres autót, az szinte biztosan használtat venne, akkor is, ha árulnának ennyiért fapados új modellt.