3,6 literes fogyasztást ígér a Honda új dízele

Új kisdízel a Hondától

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Keveset fogyaszt, alacsony a károsanyag-kibocsátása, könnyű, mégis erőteljes: először a Civicben, majd a CR-V-ben találkozhatunk vele.


A Honda Earth Dreams technológiájának első kézzelfogható megtestesülése lesz a Honda új, első körben a Civicben és a CR-V-ben megjelenő 1,6 literes dízelmotorja. Az 1,6 i-DTEC névre hallgató gázolajos erőforrás alumínium hengerfejjel és blokkal készül, így 47 kg-mal könnyebb, mint a cég jelenlegi 2,2-es dízele. A tömegcsökkentési törekvéseknek megfelelően minden egyes alkatrészről lefaragták a felesleges grammokat, a hengerek falvastagsága a 2,2-es motor 9 mm-e helyett csak 8 mm. Ezután következett a súrlódás csökkentése, ami mind a fogyasztásnak és a károsanyag-kibocsátásnak, mind a gázadásra adott reakcióknak jót tett.

Hirdetés
A motorban negyedik generációs változó geometriájú, maximum 1,5 baros töltőnyomással dolgozó Garrett turbófeltöltőt alkalmaztak, a befecskendező rendszert a Bosch szállította. Ennek üzemi nyomása 1800 bar, ez finomabbra porlasztott, gyorsabban befecskendezett gázolajat eredményez, ami könnyebben keveredik a levegővel, s ez ugyancsak fogyasztási és kibocsátási oldalon fejti ki hasznát. Alacsony illetve magas hőmérsékleten kipufogógáz-visszavezető rendszerrel csökkentik a nitrogén-oxid-kibocsátást. A motor maximális teljesítménye 4000-es fordulatszámon 120 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig már 2000-től rendelkezésre álló 300 Nm. A Civicben 94 g/km-es CO2-kibocsátást és 3,6 literes fogyasztást produkál az 1,6 i-DTEC.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?