36 év után horgászták ki a tóból a VW buszt

Hullámsírban végezte a VW Samba, most feltámadhat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A rozsdakupaccá lett VW T1 Samba kisbusz 36 évet töltött egy norvég tó mélyén. Most kihalászták.

A 23 ablakos Volkswagen T1 Samba manapság már igen értékes veteránautónak számít, egy-egy jó állapotú példány kisebb vagyont ér. Ám 1973-ban, amikor ezt a VW-t a vízbe lökték, még nem gondoltak erre a bulizós fiatalok. Mi is történt valójában? Az autó 1957-ben készült, előéletéről nem sokat tudni, csak annyit, hogy a megcsúfolása idején egy norvég szálloda szolgálatában volt – a sebességváltója azonban tönkrement. Furcsa helyi szokás szerint néhány fiatal úgy döntött, pokolba, pontosabban vízbe az öreg vassal. A srácok tisztában voltak a fizika törvényeivel, így ennek szellemében bölcsen telepakolták mindenféle szeméttel, vízzel megtöltött palackokkal a Volkswagent, hogy biztosan a fenéken landoljon, és lehetőleg ott is maradjon. A jobb sorsra érdemes Samba buszt egy tóba lökték, amely orral fúródott a talajba. Haverok, buli, a kocsi életében pedig 36 évnyi nyugalom következett.
Azt mondják, a régi időkben több autó is ilyen szomorú sorssal végezte, állítólag a T1 mellett pihen még néhány járgány, a luxus busz azonban már nincs a vízben. Egy Morten Lunt nevezetű személy volt az egyik fiatal, aki 1973-ban elsüllyesztette a Volkswagent, és aki 2003-ban megkerestette. A búvárok nem szolgáltak rossz hírekkel, a kocsi ugyan 15 méteres mélységben feküdt, de egyben volt, ezért folytatódott a szervezkedés. Első körben az eredeti tulajdonos hozzájárult, hogy a Samba hivatalosan Lunt birtokába kerülhessen, majd hat év telt el, mire a mentőcsapat munkához láthatott – a költségeket természetesen már az új tulajdonosnak kellett állnia. Nem sokkal a korábban említett Bugatti T22 svájci kalandját követően újabb veterán autó bukkant fel 36 évnyi szendergés után a vízből. Rozsdásan, kopottan, összetörve, de egyértelműen nem elpusztulva. Állítólag a Samba restaurálásra kerül, hiszen rendbe hozva szép summát lehetne kapni érte, igaz, ha Morten Lunt helyében lennék, meg sem fordulna a fejemben, hogy eladjam. Egy Samba buszt? Kizárt! A képeket nézve (itt a két galéria: kiemelés képei és a tisztítás képei) őszintén szólva nem tűnik ésszerűnek a dolog, az alapos tisztítás után hiába mutat valóban jobban a T1-es, azért az világosan látszik, hogy gyakorlatilag a nulláról kell felépíteni, hiszen egyetlen használható alkatrésze sincsen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?