Ausztria, Németország, Belgium és Hollandia területén, az Audi, a BMW és a Renault összefogásával valósulhat meg az a villámtöltő-hálózat, amely akár 350 kilowattal is képes tölteni egyetlen járművet
A jelenlegi kínálatban ugyan még nincs is olyan személyautó, amely igénybe tudná venni a 350 kilowattos töltőt, hiszen az e tekintetben élenjáró Tesla típusai is legfeljebb 120 kilowattal tölthetők. Ám 2018-ra, mire a hálózat várhatóan elkészül, valószínűleg a személyautók között is akad 350 kilowattal tölthető modell, illetve a haszonjárművek között is megjelennek olyanok, amelyek ki tudják használni a töltő adottságait. Így ugyanis akár 20 perc alatt 300 kilométer megtételére elegendő energiát vehetnek magukhoz a mai lítiumion akkumulátorral üzemelő villanyjárművek.
A Mission E bemutatásával együtt a Porsche is hasonló képességű töltőhálózatot ígér, mint az Ultra E
Az Ultra E elnevezésű projekt keretében összesen 25 ilyen, CCS szabványos villámtöltővel gazdagodik az említett 4 ország infrastruktúrája. A 13 millió eurós beruházással épülő töltőknél persze alacsonyabb, 50 kilowattos töltés is lehetséges majd. Hollandia emellett „okosprogrammal” azon is dolgozik, hogy a töltésre szánt energia minél nagyobb része jöjjön megújuló energiaforrásokból, és Utrechtben például ebben is részt vesz a Renault. Így a programhoz csatlakozó autósok például vállalják, hogy nappal helyett éjszaka töltik autójukat, amikor a hálózat kevésbé terhelt, ám a szélerőművek ugyanúgy termelnek áramot, mint nappal.
Nézzék a bal első kerék mögött lévő töltő csatlakozót! Na tehát, ha ezen keresztül próbálnak vinni 350 kW-ot a következővel számoljon a jármű tulajdonosa: PORRÁ FOG ÉGNI A SZERETETT AUTÓJA! Úgy gondolom, hogy ezzel a megállapítással a SZAKMA is egyetért!
Ez a csati 50 kW-ig még elmegy, de felette? Jönnek a lángok és utána a Tűzoltóság!