3,4 litert fogyaszt százon a legújabb Ford Focus
A legtakarékosabb belsőégésű: Ford Focus Econetic
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szupertakarékos Focus és Fiesta változatokat állít ki a Ford Frankfurtban.
Saját állítása szerint Európa legtakarékosabb nem hibrid autóit mutatja be a Ford Frankfurtban.
Az egyliteres háromhengeres benzines, 1,6 literes EcoBoost benzines, és 1,6 literes TDCi dízelmotorokhoz kapható Econetic Technology mind a Fiesta, mind a Focus sorozat kínálatában elérhető. A Focus Econetic 1,6 dízel átlagfogyasztása 3,4 l/100 km, CO2-kibocsátása 89 g/km, míg a start-stop berendezéssel első ízben felszerelt Fiesta az Econetic Technology által 3,3 l/100 km és 87 g/km értékeket hoz. A kedvező számok eléréséhez a start-stop automatika, a fékenergia-visszanyerő rendszer, a Ford Eco Mode információs rendszer és az optimális váltási pontokat jelző berendezés is hozzájárultak.
Az 106 lóerős 1,6 Duratorq dízelmotorban lecserélték a befecskendezést, csökkentették a belső súrlódást, hatékonyabbá tették az égésteret, továbbfejlesztették a hűtést, és újraprogramozták a motorvezérlést, továbbá a hatfokozatú Durashift kézi váltó áttételeit is a minél alacsonyabb fogyasztás érdekében válogatták össze. A motorban a dízel részecskeszűrő mellett egy NOx-csapdát is elhelyeztek, mely nem felelős a népi popzenekar feloszlásáért, viszont hatékonyan tisztítja a kipufogógázt.
A Focus Econetic Technology modelleket a BMW mai modelljeiből is ismert aktív hűtőráccal szerelik fel, mely a motor levegőigényének megfelelően szabályozza a beömlő mennyiséget, ha pedig nincs erre szükség, a járat bezárásával csökkenti az autó légellenállását. Az ötfokozatú, de szintén optimalizált működésű Fiesta Econetic modellekből ez a megoldás hiányzik, de az autó új aerodinamikai csomagja az autó alját burkoló, s ezáltal turbulenciát megszüntető idomot is tartalmaz.
Az Econetic Technology természetesen rövid időn belül az összes Fordhoz elérhető lesz, és a cég előrejelzése szerint jövő év közepére az összes eladott modell fele, 2013-ra pedig kétharmada viselni fogja ezeket az egyszerű, de hatékony takarékossági megoldásokat.
Az egyliteres háromhengeres benzines, 1,6 literes EcoBoost benzines, és 1,6 literes TDCi dízelmotorokhoz kapható Econetic Technology mind a Fiesta, mind a Focus sorozat kínálatában elérhető. A Focus Econetic 1,6 dízel átlagfogyasztása 3,4 l/100 km, CO2-kibocsátása 89 g/km, míg a start-stop berendezéssel első ízben felszerelt Fiesta az Econetic Technology által 3,3 l/100 km és 87 g/km értékeket hoz. A kedvező számok eléréséhez a start-stop automatika, a fékenergia-visszanyerő rendszer, a Ford Eco Mode információs rendszer és az optimális váltási pontokat jelző berendezés is hozzájárultak.
Az 106 lóerős 1,6 Duratorq dízelmotorban lecserélték a befecskendezést, csökkentették a belső súrlódást, hatékonyabbá tették az égésteret, továbbfejlesztették a hűtést, és újraprogramozták a motorvezérlést, továbbá a hatfokozatú Durashift kézi váltó áttételeit is a minél alacsonyabb fogyasztás érdekében válogatták össze. A motorban a dízel részecskeszűrő mellett egy NOx-csapdát is elhelyeztek, mely nem felelős a népi popzenekar feloszlásáért, viszont hatékonyan tisztítja a kipufogógázt.
Az Econetic Technology természetesen rövid időn belül az összes Fordhoz elérhető lesz, és a cég előrejelzése szerint jövő év közepére az összes eladott modell fele, 2013-ra pedig kétharmada viselni fogja ezeket az egyszerű, de hatékony takarékossági megoldásokat.