3,4 l/100 km fogyasztással jön az új Skoda Octavia
Új Skoda Octavia méret- után motoradatokkal, aszkéta étvággyal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A temérdek álcázott fotó után a gyári információk is szivárogtatva érkeznek az új Skoda Octaviáról. Ezúttal a motorpalettát tálalhatjuk.
Összesen nyolc, csakis turbófeltöltős és közvetlen befecskendezésű, négy benzines és négy dízelmotor sorakozik majd a kezdeti kínálatban. A paletta egészének 23 százalékkal apadt az átlagos fogyasztása, van extrán takarékos, 3,4 l/100 km kombinált értékű (CO2=89 g/km) GreenLine verzió, az alapváltozatok kivételével pedig az összes Greentec csomagos: stop-start elektronikás és motorféküzemre időzített gerjesztésű generátoros.
A helytakarékosság érdekében kipufogóoldalukkal hátrafelé, 12 fokban döntve beépített benzinmotorok a tömegcsökkentésért kivétel nélkül alumíniumblokkosak, a jobb hőháztartásért a turbókat külön (leállított motornál is) temperáló, osztott hűtőkörösek. A dízeleknél csak a hengerfejek készülnek könnyűfémből, a turbók óvása azonban náluk sem marad el. A 86-180 lóerős benzines és 90-110 lóerős dízelkínálathoz hamarosan érkezik a 2,0 literes, bizonyára több mint 200 lóerős RS, valamint az 1,4-es vagy az 1,2-es alapgép LPG-s kiadása.
A Skoda Octavia kezdeti kínálata
Motor | Teljesítmény | Nyomaték | Vegyes fogyasztás | CO2 | Váltó |
1.2 TSI | 86 LE | 160 Nm (1400-3500 1/perc) |
5,2 l/100 km | 119 g/km | 5 fokozatú kézi |
1.2 TSI Green tec | 105 LE | 175 Nm (1400-4000 1/perc) |
4,9 l/100 km | 114 g/km | 6 fokozatú kézi/ 7 fokozatú DSG |
1.4 TSI Green tec | 140 LE | 250 Nm (1500-3500 1/perc) |
5,3 l/100 km | 121 g/km | 6 fokozatú kézi/ 7 fokozatú DSG |
1.8 TSI Green tec | 180 LE | 250 Nm (1250-5000 1/perc) |
5,7 l/100 km | 131 g/km | 7 fokozatú DSG |
1.6 TDI | 90 LE | 230 Nm (1500-2500 1/perc) |
4,1 l/100 km | 109 g/km | 5 fokozatú kézi |
1.6 TDI Green tec | 105 LE | 250 Nm (1500-2750 1/perc) |
4,9 l/100 km | 114 g/km | 5 fokozatú kézi/ 7 fokozatú DSG |
1.6 TDI GreenLine | 110 LE | 250 Nm (1500-2750 1/perc) |
3,4 l/100 km | 89 g/km | 6 fokozatú kézi |
2.0 TDI Green tec | 150 LE | 320 Nm (1750-3000 1/perc) |
4,5 l/100 km | 119 g/km | 6 fokozatú kézi/ 7 fokozatú DSG |
Azt sem érted miről beszél és még te hülyézel? há.
Egyébként én sem értek egyet tvn kollégával. Mert pont ez a fogyasztási láz és fejlesztési kényszer az ami előreviszi a világot.
A véges élettartamu termékek pont azért készülnek hogy az embereket rávegyék az újabb, modernebb, tisztább megvásárlására igy menteni a menthetőt a már amugy is veszélyeztetett földünkön.
[i]„Mégis mennyi energia, befektetés kell hozzá, hogy azt a sok modern csodát kifejlesszék?”[/i]
Miről beszél kedves „atyaisten de buta vagy” tvn? Fekete matricás kocsi szennyezéséről ill. a tömegközlekedési eszközök szennyezéséről volt szó, hogy jön ide a modern sok-sok csoda amiről hadoválsz? Az új autók előállítása pontosan nulla hatással van a régiek és a bkv szennyezésére is ez neked meglepetés? Vagy ez csak egy egyszerű, mindentől független mellébeszélés részedről, és a következő körben bedobod a hagyjuk békén a régi szennyező autókat hiszen Etiópiában éheznek az emberek típusú fejlövést? 🙂
[i]„Ha a többség karbantartaná ill tartotta volna az idős / most már / autóját, talán nem kellett volna helyükre ilyen meg olyan újakat gyártani.”[/i]
Szenzációs, akkor mindenki fekete matricával járna, az emberek meg még a mostaninál is jobban hullanának a szennyezés miatt mint a legyek az utcán?
[i]„Gondolkozz egy kicsit el, hogy azzal mennyivel több szennyet termel az emberiség, ami mostanában, főleg az utóbbi években megy. Ez a hatalmas fogyasztási láz, hogy gyártsunk véges élettartamú terméket”[/i]
Én baromira gondolkodom, de mi lenne ha Te is megismerkednél végre ezzel a tevékenységgel? Mi a problémád a véges élettartamú termékekkel? Végtelen élettartamút szeretnél? Mert ha igen, akkor vannak speciális klinikák ahol ezügyben konzultálnak majd veled. 🙂
Atyaisten, de buta vagy. Ilyen hozzászólást megengedsz magadnak? Az az egyik legnagyobb marhaság, hogy egy idős autóval erősen szennyezi az ember a környezetét. Mégis mennyi energia, befektetés kell hozzá, hogy azt a sok modern csodát kifejlesszék? Ha a többség karbantartaná ill tartotta volna az idős / most már / autóját, talán nem kellett volna helyükre ilyen meg olyan újakat gyártani. Gondolkozz egy kicsit el, hogy azzal mennyivel több szennyet termel az emberiség, ami mostanában, főleg az utóbbi években megy. Ez a hatalmas fogyasztási láz, hogy gyártsunk véges élettartamú terméket, aztán mehet a szemétbe, és vegyünk helyette minél gyakrabban újat.
Te milyen elavult motorokról beszélsz? El vagy ám tévedve.
Ha arra a sok egyetemre nem takarítóként vagy karbantartóként jártál volna, hanem legalább hallgatóként és az ott esetenként megtapasztalható szellemiséget meg is értetted volna, akkor tudhatnád hogy mit jelent az, hogy vita. Persze lehet hogy kutty89-hez hasonlóan Te is csak ruhatár/büfé szakkal próbálkoztál, ez esetben teljesen felesleges bármit írnom, mert ugyanúgy ahogy ő Te sem fogod soha megérteni.
Csodálatos volt ez a mellébeszélésed az önzetlen segítségről meg a kezdő fiatal szakemberekről, tényleg egy százas papírzsepit elfújtam olyan megható volt, csak hogy a fenébe jön ez ide? A fekete matricás járművekről, meg a buszokra felszálló utasok által generált szennyezésről volt szó, úgyhogy nem kell jönni a süket mellébeszéléssel mert nálam ez soha nem jön be.
[i]„Az is alapvető magatartás, hogy más véleményét nem kritizáljuk”[/i]
LOL! Tényleg? 🙂 És ezt ki írta? [i]„Elég sok sületlenséget sikerült ismét összehordanod.”[/i]
Segítek, Te írtad nekem 18 órával ezelőtt. Akkor ezt hogy kell értelmezni, ez az alapvető magatartás mindenkire vonatkozik kivéve rád, vagy egyszerűen csak a saját elveidre is tojsz magasról? 🙂
Köszi szépen ilyen „magas” szintre soha nem szeretnék eljutni. 🙂
Ha korrekt lennél, akkor a sok hihetetlenül nevetséges mellébeszélés helyett azt írtad volna hogy: figyelj, tényleg úgy van ahogy mondod, igazad van, nem gondoltam át jól.
Node hát ez egy egészen másik szint, ez az ami számotokra teljesen elérhetetlen! 🙂
Látom te is rájöttél. Nekem azért nem válaszol vagy egy hónapja mert rávilágitottam neki hogy az irásai szóhasználata stilusa stb alapján 16 évesnél nem idősebb és köze nincs az usához max álmába, illetve prius helyett max egy priusos kispárnája van, barátai valószinű nem nagyon vannak és egy hatalmas kocka kurva nagy önértékelési gondokkal
Nem tudom eldönteni, hogy te szórakozásból írod-e a hozzászólásaidat, vagy komolyan is gondolod. Bízom benn, hogy ennél azért okosabb vagy, és tényleg csak poénból írod amit írsz.
Én azt tanultam több egyetemen is, illetve a mérnöki és a kutatói etika is azt diktálja, hogy az ember önzetlenül igyekezzen segíteni a fiatalabb, kezdő szakembereket. Segítsen, tájékoztasson kívülállókat, akár képzetlen embereket is, vagyis terjessze a tudást, a tudományt.
Az is alapvető magatartás, hogy más véleményét nem kritizáljuk – pláne nem durván – nyilvánosan, még akkor sem, ha nem értük vele egyet. Ha egyszer te is tanulsz majd, és esetleg ilyen magas szintre is eljutsz, akkor valószínű, hogy ezeket a dolgokat neked is oktatni fogják.
Remélem ezzel segítettem, de a továbbiakban nem kívánok válaszolni egy „felvett szerep” által írtakra.
[i]„A te „logikádat követve”, azok is sok ember betegségét (végső esetben halálát okozzák), akik felszállnak egy 30 éves feketén füstölő BKV buszra, hiszen ha tekintettel lennének mások egészségére, akkor nem mennének egy ilyen ócska tragaccsal, ha meg nem lenne utas, le lehetne selejtezni a jó öreg buszt.”[/i]
Azt teljes mértékben elhiszem, hogy a Te rettenetesen idióta fejedben valóban ez van, hiszen számos alkalommal bizonyítottad már, hogy egyetlen értelmes gondolatot sem tudsz kiadni magadból, ámde az ellenkezőjét folyamatosan, most is ez a helyzet. Úgyhogy ez nem az én ha nem a Te logikád, azazhogy a logikának a teljes és tökéletes hiánya.
Ha valaki felszáll egy ilyen buszra csak abban az esetben járul hozzá mások megbetegedéséhez/halálához NAGYOBB mértékben mintha más közlekedési eszközt választana, ha a busz az ő szállítása miatt előálló többletfogyasztásából eredő szennyezése nagyobb lenne mint az alternatív utazási mód ugyanilyen adata. Ez viszont néhány kivételtől eltekintve SOHA nem igaz, úgyhogy ismételten csak gratulálni tudok ahhoz, hogy megint mekkora hülyét sikerült csinálni magadból. Ja, és természetesen leülhetsz, elégtelen! 🙂
Elég sok sületlenséget sikerült ismét összehordanod. A te „logikádat követve”, azok is sok ember betegségét (végső esetben halálát okozzák), akik felszállnak egy 30 éves feketén füstölő BKV buszra, hiszen ha tekintettel lennének mások egészségére, akkor nem mennének egy ilyen ócska tragaccsal, ha meg nem lenne utas, le lehetne selejtezni a jó öreg buszt. És máris itt a világbéke :):):):)
Amúgy az autók kipufogógáza elenyésző, ha szennyezésről beszélünk. Ha így télen beérsz egy lakott területre, akkor a legtöbb esetben a levegőben érezni, hogy az emberek fával, szénnel fűtenek, ami sokszor már erősen kaparja az ember torkát. Ennek csupán annyi az oka, hogy a gázt nem mindenki tudja megfizetni. De most mit mondjon erre az ember, akinek csak arra van lehetősége, azt megértem, ott spórol, ahol tud. Én is így tennék a helyében, és bárki könnyen ilyen helyzetbe kerülhet. 30 éves kocsival is azért jár valaki, mert fontosabb, hogy a gyerekének enni adjon, meg cipőt vegyen, mint hogy fekete, vagy hupikék matrica van az autóján. Olyan ez mint a Maslow piramis szintjei, ha alul vagy nem érdekelnek a legfelső szintek.
Megint értelmes dolgokat állítasz…:)
[i]„Én nem akarok ilyet bizonyítani.”[/i]
Ezt el is hiszem, akinek az olvasás/szövegértelmezés/gondolkodás nem megy, az hogyan bizonyítana bármit is? LOL! 🙂
Én nem akarok ilyet bizonyítani. Nem írtam olyat,hogy valaki is meghalna a sárgák-szőrősfülűek kipufogógázától 🙂 Olvasásértés: ELÉGTELEN 🙂
Én nem mondtam azt sem,hogy nem károsak a kipufogógázok. Ezt leírtam valahol? 🙂 NEM 🙂
Hogyan tudod bizonyítani, hogy a kínai vagy az indiai kormány szennyezése miatt itt meghal vagy megbetegszik bárki? Sehogy, leülhetsz, elégtelen!
Hogyan tudod bizonyítani, hogy a fekete matricás köcsögök – akik a tüdődtől akár csak néhány méterre eregetik ki a sokszorosan bizonyítottan kő keményen mérgező kipuffogógázaikat – NEM járulnak hozzá mások megbetegedéséhez vagy halálához? Sehogy, ismét leülhetsz, ismét elégtelen, mint minden esetben amikor kinyitod a szádat! LOL! 🙂
Akkor kérlek írj a kínai és indiai kormánynak is,hogy ott se szennyezzék a környezetet. Amúgy honnan tudod,hogy pont az ő kipufogógázától halt meg valaki? Tudod bizonyítani? NEM 🙂 Leülhetsz,elégtelen. Megint 😉
Akkor ezzel az alapvető intelligenciával majd minden szegény nyomoronc, aki anyagi okok miatt nem tudja/akarja lecserélni a régi, brutálisan környezetszennyező tragacsát, látogassa meg a kórházban vagy a temetőben azokat, akiknek a megnyomorodásához/halálához éppen az ő közlekedéséből származó szennyezés járult hozzá!
Alapvető intelligencia kérdése, hogy nem illik senkit sem megsérteni csak azért, mert nincs lehetősége a régi autóját újabbra, modernebbre cserélni. A jelenelgi gazdasági helyzetben elég sokan vannak így ezzel. Másrészt akik ilyen korú autóval rendelkeznek, valószínű, hogy – éppen a költségek miatt – elég keveset használják a kocsit. Így az általuk kibocsátott káros anyag is nyilván kevesebb, mint amennyit egy modern autóval rendelkező, de ötször-tízszer annyit autózó „termel”.
Az Octaviára visszatérve, ha a 3,4 literes fogyasztás csak „gyári” körülmények között produkálható, valószínű, hogy a napi használatban akkor is meg fog állni 4,5-5,0 literből, ami azért elég szép teljesítmény.
Véleményem szerint az új Octavia – és a nemrég megjelent Rapid – jelentős szeletet hasíthat ki a cégautó eladásokból. Hazai szinten pedig jelenleg szinte csak ez a szegmens működik. A Skoda tavalyi hazai eladásainak 80%-a volt céges eladás.
Ez tényleg „csodálatos”. Azt miért nem teszed hozzá, hogy viszont akik mögötted jönnek azok sorra pusztulnak meg a kipuffogógázodtól?
Szerintem a fekete matricás járművek tulajdonosai számára kötelezővé kellene tenni a kipuffogógáz visszavezetését az utastérbe. Furikázzanak csak így a köcsögök! LOL! 🙂
Nekem elvitte, a sogi(buszsoför), az 1,3 16V-s Suzimat, és csinált 4 literes fogyit, a mondása szerint, 100 km/h-l ment, mondjuk az 820 kg, és 85 -le, tehát elég könnyen viszi kasznit, no meg 2600-s fordulaton tudja! 😉
Eddig egy autó sem tudta hozni a 4-liter alatti fogyasztást,mikor élesben tesztelték.Szerintem ez se fogja hozni azt amit írnak róla.
tobb mint 30 eves 800kg-os autom van
2.0L-es benzines motorral es karbulatorral
se komputer se katalizator se abs se legzsak se eps bla bla
3000-es fordulaton 120km/h megy nyugis tempoban autopalyan
6.5l-es fogyasztassal……..
Amióta nekem is aszkéta fogyasztású autóm van, igaz egy D5-ös 2.4 literes automata 1,7 tonnás, és 1400km/67liter fogyasztást mértem, kezdem elhinni ezeket a kicsi adatokat!
Azért ezeknél az elavult VW motoroknál kicsit hihetetlen, és csalás szagú a dolog, de egy korszerű dízelnél ez nem lehetetlen!
3,4 fogyasztás??? persze… ugyanúgy 6-7 mint eddig, valahogy 20 éve nem csökkent a fogyasztás, csak a kocsiban lett több műanyag…