330 km/h kompakt kasztniban. Vállalod?

G1 V8 Hurricane RS: ą G-Power nem bír magával

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hagyományos fogásokkal mindössze 435 lóerőig jutottak az 1-es kupé sorhatos motorján, ezért inkább belecsattintottak egy kompresszorral feldobott V8-ast az M3-asból.


Alig egy hónappal ezelőtt számoltunk be arról, hogy kedvenc újkori BMW-tunerünk - az Alpina helyét azért nehéz lesz elfoglalni - végre rávetette magát a cég legkisebb modelljére, az 1-es kupéváltozatára. Az akkor bemutatott kocsiból még hagyományos tuningfogások alkalmazásával húztak elő 435 lóerőt, de azóta rájöttek, jobban járnak, ha reszelgetés helyett inkább valamilyen tartalmasabb erőforrással tömik ki az 1-es motorterét. És mi is lehetne tartalmasabb, mint az E92-es M3-as 4,0 literes V8-as motorja, ami alapállapotú 420 lóerejével is komoly vérfrissítést jelent a sorhatoshoz képest, bár 15 lóerővel elmarad annak augusztusban bemutatott, kihegyezett változatától.

Ezúttal azonban nem csak a motort, hanem a duplakuplungos DCT váltót, a rozsdamentes acél kipufogórendszert, és még az első és hátsó felfüggesztéseket is átpakolták az M3-asból. Ahogy korábbi M3-as átépítéseiknél már tették, ezúttal is egy ASA kompresszorral adták meg a motornak a combos teljesítmény-növekedéshez szükséges plusz löketet: pár kisebb alkatrészt, például az airboxot is lecserélték, és így összesen 600 lóerő és 580 Nm lett az egyenlet végeredménye. Így már nevéhez méltóan szélvészgyors lett a G1 V8 Hurricane RS: 4,4 másodperc alatt van százon, 12,7 alatt kétszázon, és meg sem áll egészen 330 km/h-ig, amivel természetesen ez a világ leggyorsabb 1-es BMW-je. Összevetésképp a "csak" 435 pacis G-Power 1M Coupé 4,5 másodpercig vánszorog, mire eléri a 100 km/h-t, és végsebessége is "mindössze" 300 km/h.
Hirdetés

Az M3-futóművet KW ültetőszettel optimalizálták az 1-es kasztnihoz, a 20 colos felniken elöl 255/30, hátul 295/25 méretű Michelin Pilot Super Sport gumik feszülnek, a fékrendszert pedig hatdugattyús nyergek és 396 mm átmérőjű karbon-kerámia féktárcsák alkotják. Ezeken kívül karbonszálas műanyagból épített, púpozott motorháztető, szellőzőnyílások és apró, de erősen kitüremkedő spoilerrel ellátott, szintén karbon csomagtérfedél teszik kívánatosabbá az autót. A komplett csomag ára 141 177 euró, nagyjából 41 millió forint, ami azért akkor sem kevés a kompaktért, ha tudjuk, hogy kicsi a bors, de erős alapon az összes gyári M-tulajdonosból bohócot lehet vele csinálni bármilyen körülmények között.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?