320 lóerőt hoztak ki egy Hyundai i30 N-ből!

Tisztességes potenciál rejlik a Hyundai sportmodelljében

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hamar a Civic Type R szintjére lehet húzni egy Hyundai i30 N-t. A RaceChip bűvészkedett kicsit az elektronikával és 300 lóerő fölé emelte a teljesítményt, a nyomatékot pedig jelentősen följebb.


Akkor derül ki valójában, mire képes egy új motor, ha picit alakítgatnak a kompjúterén. A RaceChipnél szinte minden autónál átnézik a lehetőségeket, most épp egy új Hyundai i30 N érkezett hozzájuk, az erősebb, 275 lóerős motorral. A RaceChip alaphelyzetben csak szoftveresen nyúl hozzá a motorhoz, ennek eredménye első körben 313 lóerő és 498 Nm nyomaték lett, utóbbi tisztességes növekedés az alap 353-hoz képes. Ennyi viszont nem volt elég, változtattak egy picit a kipufogón is, ami még több erőt adott.
Hirdetés

Kicserélték a leömlőt, méghozzá a HJS egy olyan darabjára, ami teljes mértékben legális, és olyan átalakításnak számít, amit még nem kell bejegyeztetni sem, legalábbis a német hatóságok felé. Az új leömlővel további értékes lóerőket és Nm-eket szereztek, így érték el a 320 lóerőt és az 524 Nm csúcsnyomatékot, ám azt mondják, kis varázslással ebből könnyedén kihoznak akár 330-335 lóerőt, miközben a motor hatékonyságán is javítanak. Az első tesztek alapján néhány tizedmásodpercet nyertek a 100-200 km/h-ra gyorsulásnál, miközben a kipufogó hangja jóval öblösebb és fickósabb is lett.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “320 lóerőt hoztak ki egy Hyundai i30 N-ből!

  • 2018.08.22. at 18:55
    Permalink

    turbó méreteket nem tudom mekkora, lehet van benne 330-ra potenciál, de az már nagyon nyélen mehet a 300 sztem tűrhető és közép-hosszútávon is biztonságosabbnak mondható.
    máskérdés, hogy nem véletlen nem lett 0-100 gyorsulás lemérve…. 😀 egyszerű és jó ez az elsőkerék hajtás, csak kár, hogy nem találtak még ki rá valamit, hogy be is tapadjon bizonyos lóerő felett.

    • 2018.08.22. at 23:13
      Permalink

      Már a 250 lovasnak is kihívás a tökéletes rajt, így ennek a 300 lóerő felettieknek meg főleg el tudom képzelni. Közúton szerintem teljesen értelmetlen ez a lóerő hajhászás.
      Többet fogyaszt, valószínűleg előbb elromlik, de gyorsabban szinte képtelenség vele haladni.

Vélemény, hozzászólás?