Folytatódik az MKIF nagyszabású felújítási programja, amely keretében csak az idén 3,2 millió négyzetméteren cserélik le az elhasználódott útburkolatot.
Magyarország történelmének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújításaként ír közleményében az MKIF az idén is folytatódó munkálatokról. A vállalat még 2022 szeptemberében kötött szerződést a magyar állammal, amelynek keretében csaknem a teljes hazai gyorsforgalmi úthálózatot megszerezték. Az 1237 kilométeres átvett szakaszt viszont úgy kapták meg, hogy vállalták az üzemeltetést, a fenntartást, illetve ebből 540 kilométeren szintre hozási munkálatokat kellett végrehajtaniuk.
Az országutak és a különböző városokat átszelő szakaszok nem az MKIF-hez tartoznak. A vállalat csupán gyorsforgalmi utak üzemeltetésével foglalkozik, de azok közül sem mindegyikkel, hiszen az M0-s is máshoz tartozik
Az elmúlt két évben ennek eredményeképp 8,7 millió négyzetméternyi új aszfaltot terített le az MKIF, de a program keretében megújult 40 pihenőhely, illetve 237 híd és felüljáró - többek között a Kőröshegyi völgyhíd is.
Idén a felújítások várhatóan március 17-től kezdődnek, 3,2 millió négyzetméteren kapnak új burkolatot az MKIF által üzemeltetett gyorsforgalmi utak. Emellett korszerűsítenek 40 hidat, és 30 pihenőhelyet is. A tervek szerint 2025-ben az M3, M7, M1, M35 pályákon lesz a legtöbb munka, de ezen kívül 7 másik gyorsforgalmi úton is építkezésekkel kell számolni (M15, M85, M86, M30, M4, M70, M8).
Hát, ha löci vagy a vő csinálja, hideg víz és két miatyánk…