3,2 milliárd forintért vásárolt Mercedes Unimogokat a MÁV

Sínen, közúton, meg persze terepen is mehetnek a MÁV vadonatúj Mercedes Unimogjai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Komoly géppark-fejlesztés történt a Magyar Államvasútaknál: 9 darab Meredes-Benz Unimogot szereztek be a karbantartásokhoz és a hibaelhárításokhoz.


Brutálisnak tűnik az Államvasutak által kifizetett 3,2 milliárd forint a 9 darab Mercedes Unimogért, ám ez összes cserélhető adapterükkel együtt értendő. A járművenkénti 355 millió forintos költség persze úgy sem szerény, hogy az épp csak úszni és repülni nem tudó, de közúton, sínen és persze a legtöbb terepen is mozgóképes Unimogokhoz plató és darufelépítmény, rézsűkasza és űrszelvényvágó, valamint gyomirtó, hómaró és síncsiszoló berendezés is tartozik, de van hozzá szerelőkosaras felépítmény és áramszedő is. A különféle eszközöket adapterek segítségével, gyorsan lehet cserélni az 5,1 literes, 231 lóerős, 900 Nm nyomatékú, Euro6-os normájú dízelmotorral és persze légkondicionálóval, valamint állófűtéssel is felszerelt Unimogokon.
Hirdetés

A MÁV közleménye szerint az új járművekkel a vágányzárak alatt, a karbantartási, helyreállítási munkák során jelentős időmegtakarítás és hatékonyságnövelés érhető el. Sőt, azt ígérik, az új kétéltű pályakarbantartó járműveknek köszönhetően várhatóan jelentősen javul a vágányhálózat minősége és a környezet állapota is. A 9-ből 3 példány Budapest környékére (egy a MÁV-HÉV-hez), 1-1 Miskolc, Debrecen, Szeged Pécs és Szombathely térségébe került, további 1 pedig változó munkahelyeken fog dolgozni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 14:50
    Permalink

    Igen, tényleg borzalmas, hogy a fizika törvényeit még ez sem tudja meghágni, de talán erdőkön-hegyeken csapatást amúgy sem tervezi a MÁV-Hibaelhárítás.

  • 2017.10.27. at 14:50
    Permalink

    azért a 300 milla akkor is soknak tünik.
    És az is biztos, hogy elől-hátul ezekkel a vasúti kerekekkel terepen sem fogja tudni azt amit az alapmodell.

  • 2017.10.27. at 14:50
    Permalink

    1 milliárdból maximum csuklós buszból kapsz kilenc darabot, nem ezekből, az egyedi megrendelésre készült munkagépekből, teljes felszereléssel…
    Te valami nagyon okos megmondóember vagy, baszki.

  • 2017.10.27. at 14:50
    Permalink

    Az ilyen munkagépek nagyon drágák tudnak lenni, pláne ennyire speciális felszereltséggel és ennyi plusz kiegészítővel. Nem ismerem a részleteket, de egy készlet esetén maga a kocsi nyilvánvalóan az ár felét sem tette ki.

Vélemény, hozzászólás?