308, Golf és Astra árharc: a francia, a német és a kettős ügynök

Népszerű kompaktok árcédulái versenyeznek egymással, íme a Peugeot, az Opel és a VW ajánlata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minden eddiginél fontosabb, hogy jól döntsünk autóvásárláskor, hiszen manapság már egy kompakt is nagyjából 10 millió forint: mutatjuk, mit tud az Astra, a Golf és a 308 alapáron, illetve hogy milyen extrák férhetnek bele a hét számjegybe!

Egyre feljebb kúsznak az új autók árai, folyamatosan drágul minden, ráadásul a várakozási idők is egyre inkább kitolódni látszanak. 4 évvel ezelőtt egy hasonló anyagban az előző generációs Golfot és Astrát mértük össze az akkor debütáló Focusszal, ekkor 4,65 millióért haza lehetett vinni a legolcsóbbat a három közül. Ha kíváncsi vagy, mi volt a helyzet akkoriban a piacon, akkor ide kattintva nosztalgiázhatsz egy jót. Csak aztán vigyázz az időutazással, mert rázós a visszatérés a jelenbe:

ma az Opel Astra 9,2 millióról, a Volkswagen Golf 8,86 millióról, a Peugeot 308 pedig 8,83 millióról indul, kedvezményes áron.

Fontos viszont megnézni, hogy mit adnak ennyiért, először is maguk az alapok. A 308 és az Astra nagyon hasonló méretekkel és helykínálattal rendelkezik, hiszen az Opel logós német versenyző valójában egy álruhás francia, a Stellantis égisze alatt ugyanarra a továbbfejlesztett PSA EMP2 padlólemezre épül mindkét modell. A Golf maradt az MQB platformon, amellyel számok terén egy kicsit kisebb a vetélytársainál, ám érzetre nem feltűnő a differencia. Praktikum terén mindhárom modellre igaz, hogy észszerű keretek közt, 4 főnek semmiképp sem kell ennél nagyobb autó, főleg, ha a kombi változatokat is belevesszük a képletbe. Mind remek térérzetet adnak elöl, ráadásul ötajtósként is 20 centi felett marad a hátsó lábterük, a csomagtartó pedig a Golf esetében 381, a 308 esetében 412, az Astra esetében pedig 422 literes.
Hirdetés
Opel Astra, Peugeot 308, Volkswagen Golf - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Opel Astra 4374 1860 1470 2675 422-1339
Peugeot 308 4367 1852 1444 2675 412-1323
Volkswagen Golf 4284 1789 1491 2619 381-1237
Motorok terén három hengerrel és 110 lóerővel szolgál mindhárom alapváltozat, ám amíg a Stellantis versenyzői 1,2 literes lökettérfogatból hozzák ki ezt a teljesítményt, addig a Golf vásárlóinak be kell érniük 1,0 literrel. Mindez minimális nyomatékkülönbséggel jár a francia technika javára, mégis lényegesen erősebbnek érződik az 1,2 literes PureTech, hiszen a Volkswagen TSi-je kétezres fordulattól adja le a 200 newtonmétert, míg a Peugeot és az Opel esetében már 1750-es percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll a 205 Nm. Apróságnak tűnhet, de a jó fogyasztás miatt meglepően hosszúra áttételezett, mindhárom esetben alapáron hatfokozatú kézi váló mellett igenis számít a különbség. Közel egy mázsás tömegelőnye miatt viszont még így is a Golf ér előbb állórajtból 100 km/órára, méghozzá 10,2 másodperc alatt, ám ez sem túl jelentős előny az Astra és a 308 egyaránt 10,5 másodperces eredményéhez képest.
Hirdetés
Felszereltség terén is fej-fej mellett haladnak a modellek, Mindhárom esetben alapárasak a LED fényszórók, a kamera alapú vészfék-asszisztens illetve az automata klíma is, ám míg a 308 mindenképp kétzónás légkondit ad, addig az Astra és a Golf egy zónát kínál felár nélkül. Természetesen a négy elektromos ablak és a 6 légzsák is jár mindhárom modellben, a Golf erre még egy hetedik lufival rálicitál. Ugyanezek a számok térnek vissza a hangszórók tekintetében is: amíg a Golf alapáron 7 membránt ígér, addig az Astra és a 308 csak 6 hangszórót ad, ám hiába a számszerű hátrány, a Stellantis gyári hifije klasszisokkal jobban szól. Képernyőméretek terén mindhárom modell 10 colos digitális műszeregységet ad, ám amíg a Peugeot és az Opel ezt alapáron egészíti ki egy szintén 10 colos központi érintőkijelzővel, addig a Golfban ez az egység csak 8,2 colos, felárért érheti utol a konkurenciát. Végeredmény tekintetében az Astra jön ki győztesként, az Opel ugyanis a sötétített üvegeket, a LED ködlámpákat és az adaptív fényszórót is felár nélkül kínálja, míg a Golf alapáras különlegessége a másik két modellel szemben a tempomat távolságtartó funkciója.
Opel Astra, Peugeot 308, Volkswagen Golf - fontosabb alapfelszereltségek
Opel Astra Peugeot 308 Volkswagen Golf
Automata klíma Egyzónás Kétzónás Egyzónás
Sötétített üvegezés Van Nincs Nincs
Tempomat és sebességhatároló Van Van Van
Távolságtartó tempomat Nincs Nincs Van
Táblafelismerő rendszer Van Van Van
Vészfék-asszisztens 5-80 km/h, nappal 5-80 km/h, nappal Kamera alapú
Gyalogosfelismerés 5-60km/h, nappal 5-60km/h, nappal Kamera alapú
Légzsákok száma 6 6 7
Multifunkciós bőrkormány Van Van Van
Hangszórók száma 6 6 7
Erintőképernyő 10" 10" 8,2"
Digitális műszeregység 10" 10" 10"
Elektromos ablakemelők 4 db 4 db 4 db
LED fényszórók Van Van Van
Adaptív fényszórók Van Nincs Nincs
Tolatókamera Van Nincs Nincs
Garancia 5 év, vagy 100 ezer km 3+2 év, vagy 100 ezer km 4 év, vagy 200 ezer km
Hirdetés
Ha kimondottan 10 millióért keresel autót, akkor mindhárom modell esetében marad lehetőség egy-két feláras extrára is, ám a pontos választék lényegesen eltér egymástól. A Golf legolcsóbb, Life csomagja rengeteg opcionális extrát kínál, ám a második legalacsonyabb felszereltségi szintje már semmiképp sem kompatibilis a hétszámjegyű végösszeggel, míg a 308 az eggyel magasabb, Allure felszereltségi szinten, a modernebb menetfénnyel és a radaros Peugeot embléma adta előnyökkel is hazavihető 10 millió alatt. Ezen a téren mégis az Astra a bajnok, az ugyanis nem csak a második, Elegance felszereltségi szinten, de még a 130 lóerős motorral is épphogy befér a 10 milliós lélektani határ alá, míg a 308 esetében ennyiért már választani kell: vagy a háromhengeres motor 130 lóerős változatát, vagy az Allure szintet visszük. Az automata váltót keresők sajnos semmiképpen sem tudnak 10 millió forint alatt Astrával vagy 308-cal hazatérni, meglepetéssel szolgál viszont hajtásláncok téren a Golf: esetében nem csak a 130, de akár a 150 lóerős, már négyhengeres, 1,5 literes TSI is beférhet kedvezményes áron 10 millió alá, sőt, háromhengeresként lágy hibridrendszerrel és automata váltóval is egy hajszállal a keretben marad. Dízelt egyedül a 308 kínálata tud felmutatni ennyiért, 1,5 literes lökettérfogattal, és szintén 130 lóerős csúcsteljesítménnyel. Az alapmotort megtartva a Golf és a 308 is hazavihető kombiként 10 millió alatt, jó eséllyel az Astrára is igaz lesz mindez, de az annyira új modell, hogy a kombijának rendelhetőségére még várnunk kell. Küllem terén is necces a helyzet a kívánságokkal, ötajtósként egy feláras szín még mindháromnál biztosan belefér, ám egy nagyobb felni már problémás lehet. Fontos viszont megjegyezni, hogy egyik autónak sem a "céges fehér" a legolcsóbb fényezése. Az Opel Kult sárgában adja a legolcsóbb Astrát, a Peugeot Olív zöld metálfényezést kínál alapáron, a Golf pedig az előbbieknél sokkal kevésbé izgalmas Urano szürkében vihető haza felár nélkül. A már említett fehér szín a 308 esetében 70, a két német esetében pedig 100-100 ezer forintba kerül, míg az érdekesebb árnyalatokat az Astra 190-230 ezer, a Peugeot 150-230 ezer, a Golf pedig 135-435 ezer forintos feláron kínálja. A kerekek terén sem feltétlenül az árak jelentik a problémát: az alapáras 16 colos felnik az Astra és a 308 esetében nem válthatók le a legalacsonyabb felszereltségi szinten, így ilyen igénnyel mindenképp az eggyel drágább csomagban kell venni őket. A Golf esetében itt is több a lehetőség, akárcsak az egyéb extráknál: 273 ezer forintért 17 colosra, 476 ezer forintért pedig 18 colosra cserélhetők a legolcsóbb, 16 colos kerekek, mindkettővel beférhetünk 10 millió forint alá. Mivel új autókról beszélünk, így a garanciális feltételek sem maradhatnak el: a Peugeot 3+2 évet, vagy 100 ezer kilométert vállal, míg az Opel lényegében ugyanarra a műszaki tartalomra alapáron adja az 5 évet, ráadásul még a 100 ezer kilométeres korlátozás is 200 ezerre bővíthető. A Volkswagen időtartam terén a két vetélytárs közt félúton helyezkedik el, 4 év garanciát ad a Golfra, ám itt alapáron 200 ezer kilométerrel számolnak ez idő alatt.

Összességében tehát nagyon hasonló a három csomag, így egyértelmű győztest aligha lehet hirdetni.

A legolcsóbb ebből a merítésből egyértelműen a 308, alapáron az Astra kínálja a legtöbb extrát, a Golf pedig a legváltozatosabb opciókkal és a valóban német technológia megbízhatóságának ígéretével hódíthat. Ugyanígy a Golf mellett szól, hogy 10 millió forint alatti áron akár négyhengeres motorral vagy automata váltóval is hazavihető, ám azt sem szabad elfelejteni, hogy ennyiből a Stellantis termékeit már az eggyel nagyobb felszereltségi szinten is megrendelhetjük, amihez a Volkswagennél már egy kicsit mélyebbre kell nyúlni a zsebünkbe. Mindegyik modell másban jó, ugyanazon az áron más célközönségnek jelenthetnek jobb ajánlatot, ez teszi igazán izgalmassá az árharcukat. Téged melyik győzött meg a legjobban?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?