Drámai megjelenést kapott az új Audi S3
Sportmodell érkezett az Audi A3 kínálatába, méghozzá a minden generációnál a csúcsmodellt megelőző S3 kivitel. Már külsőre is jól megkülönböztethető az alapkivitelektől, első lökhárítóját három tekintélyes légbeömlő uralja, az oldalsókat fekete kontúr vonalakkal is kiemelték, valamint a géptető éle alatt háromfelé osztott légbeömlőt is imitáltak, megidézve az ős quattrót, az Audi sporttörténetének egyik legfontosabb mérföldkövét. Az S3 hátulján négy kipufogóvég eregeti a gázokat és ad vélhetően vérpezsdítő dallamokat a sofőr számára, van diffúzor imitáció és dísz levegő kilépők rácsos mintázattal.
Kontúrral is kiemelték a két szélső légbeömlőt, hátul négy kipufogóvégből távoznak a gázok
Szedán és ötajtós csapotthátú verzióként is bemutatkozott
Az igazán érdekes dolgok a géptető alatt történnek. A 2,0 literes TSI turbómotor 306 lóerőt teljesít, csak úgy, mint a kategóriatárs M135i és AMG A35. 400 Nm nyomatékával, hétfokozatú DSG váltójával és Haldex rendszerű összkerékhajtásával 4,8 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsulni és 250 km/h-ig képes gyorsítani. 18, vagy 19 colos felnikkel szerelhetik, futóműve pedig alapból is négylengőkaros multilink a hátsó tengelyen, elöl pedig klasszikus McPherson. Futóműve 15 milliméterrel ültette lejjebb a karosszériát a hagyományos modellekhez képest, a feláras S sport futóműben pedig elektronikusan vezérelt keménységű lengéscsillapítókat is kaphat.
Indusztriális a beltér dizájnja, sportos a vezető felé fordított középkonzol
DSG váltót kap a 306 lóerős turbómotorhoz, digitális lehet a műszeregység, kaphat head-up displayt is
Külsejéhez hasonlóan indusztriális az utastér dizájnja, viszont a műszerfalat sofőrközpontúan alakították ki, a középkonzolt enyhén felé fordították. Felárért head-up display, digitális műszeregység és hangulatvilágítás is kerülhet az utastérbe, a szórakoztató elektronikáról pedig 10,25 colos érintőkijelző gondoskodhat Apple Carplay és Android Auto funkciókkal, valamint akár Bang & Olufsen hifi rendszert is beépítenek. Online kapcsolatok terén is remekel az újdonság, Androidos telefont már képes felismerni okoskulcsként, így elég, ha csak az van nálunk, megfelelően összepárosítva az autóval indítható vele a motor. Vezetéstámogatóinak listája már alapáron is bőséges, ráfutásgátló mellett kiszállás asszisztenst, kifordulás asszisztenst, sávváltás- és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő asszisztens is kínál.
4,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, Haldex rendszerű összkerékhajtást is kap