300 millióért 10 tonna szén-dioxidot köt meg a MOL új kútja

Szén-dioxidot köt meg a legújabb MOL benzinkút

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Környezetbarát benzinkutat adott át a MOL. Újrahasznosított anyagokból épül, energiafogyasztása minimális, növényzetével jelentős mennyiségű szén-dioxidot köt meg.

Nem volt olcsó, 300 millió forintos beruházással épült a MOL első környezetbarát benzinkútja, amely azonban 50 százalék feletti energia-megtakarítást ígér az eddigiekhez mérten. Alternatív, újrahasznosított anyagokból épült, tetejét örökzöld növények borítják, amelyek egyrészt hozzájárulnak hőszigeteléséhez, másrészt évente mintegy 10 tonna szén-dioxidot kötnek meg. A növényeket ráadásul esővíz-ciszternából öntözik, azaz gondozásuk kvázi ingyenes.
A Budapest XII. kerületében, az Istenhegyi úton átadott töltőállomás természetesen nem csak növényzete miatt környezetbarát, energiaellátásához évente 31 000 kWh energiát termelő napelemek járulnak hozzá, fűtését levegő-víz rendszerű hőszivattyú adja, fényei Power LED-lámpásak, amelyek a hagyományos izzókhoz mérten évente 6000 kWh energiamegtakarítást eredményeznek.
Az alternatív energiaforrások bevonása és a hatékony energia-felhasználási technológiák önmagukban mintegy 20%-os többletköltséget okoztak a hagyományos építéshez képest, ugyanakkor több mint 7000 m3 gáz- és 120 ezer kWh elektromos energiát takarítunk meg évente. A töltőállomás napsütéses nyári napokon önállóan megtermeli a saját energiaszükségletét. 'A jövő töltőállomása' kutatásunkat természetesen folytatjuk: a környező országokban is tervezünk további innovatív megoldásokkal rendelkező töltőállomásokat nyitni” – mondta el Horváth Dori Jenő, a MOL magyarországi kiskereskedelmi igazgatója.
De nem csupán az energia-felhasználásban érhető tetten a kút zöld jellege. A shop kialakításakor igyekeztek minél inkább újrahasznosított alapanyagokra támaszkodni, és az élelmiszerkínálatból sem hiányoznak a biotermékek.
Kutatásainkból az derült ki, hogy az üzemanyagok terén még várat magára a zöld forradalom, de ez nem jelenti azt, hogy ne tudnánk érdemi megoldásokat találni a fenntartható működésre”– mondta Pánczél Andrea, a MOL magyarországi kommunikációs igazgatója. „Az Istenhegyi úti projektnél a legmodernebb környezetvédelmi technológiákat alkalmaztuk, és a kút kialakításával nem kevesebb a célunk, mint bebizonyítani: még a tankolásnál is van lehetőség a tudatos környezetkímélésre. E gondolat mentén kezdtük el kútjainkon tavaly a lakossági használt sütőolaj gyűjtését és alakítottunk ki BringaPontokat is országszerte.”
Hirdetés
A külföldön egyre népszerűbb elektromos autók rohamos elterjedésére még várni kell, de az úttörőkre is gondolt a MOL, a hazai töltőállomások közül először itt áll rendelkezésre villanyautó-gyorstöltő, ami mindössze 20 perc alatt képes menetkészre feltölteni egy elektromos autó akkumulátorait.
A Zombori Zsolt (Európa Stúdió) tervezte töltőállomásnak nem csak külső megjelenése szokatlan, belsőépítészete is teljesen új irányvonalat követ. Számos hazai innováció is helyet kapott benne, az üzlet belső kialakításában például az egyedi, újrahasznosított papírból készült berendezések, polcok, asztalok, sőt még a székek is (Terbe Design) magyar szellemi termék eredményei. Örömteli, így legalább nem csak pénztárca-apasztásával, hanem exkluzív hangulatával is ünnepi alkalom lehet egy tankolás!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

29 thoughts on “300 millióért 10 tonna szén-dioxidot köt meg a MOL új kútja

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    Eddig létrehozott és INGYENESEN működő elektromos töltőállomások Budapesten:

    1. Bajcsy-Zsilinszky út 15.
    2. Clark Ádám tér
    3. Fő u. 44-45.
    4. Istenhegyi út 1-3.
    5. Margitsziget (Grand Hotel)
    6. Oktogon
    7. Váci út 72-74.

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    A legfrissebb hírek szerint az új Toyota Prius Plug-In hibridnek több karosszéria változata is kapható lesz, egy feltöltéssel 25 km-t tud megtenni tisztán elektromos üzemmódban, akár 100km/h sebességgel és ami a pozitívum, hogy 1.5 óra alatt teljesen feltöltődnek a lítium akkumulátorai. Ez így valamire azért használható lesz.

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    Az második bekezdéseddel egyetértek, a használt autók rendkívül alacsony árai miatt még egy ideig párhuzamosan fog működni a foszilis hajtás is a személyautók esetében, de szerintem új autót már nem kellene gyártani benzines/diesel motorral. Le kellene állnia a gyáraknak erről az elavult technikáról és tisztán elektromosra vagy Plug-In hibridre átállítani a teljes gyártókapacitást. A használt piac még 5-6 évig működni fog, de a hagyományos meghajtású új autókat 1-2 éven belül már nem lehet eladni a fejlett és fejlődő országokban.

    Az első bekezdésedre reagálva azt gondolom, hogy addig, amíg a teherautók, kamionok hajtása csak dízellel oldható meg, addig az üzemanyagok ára meredeken emelkedni fog. Erre még nincs megoldás, hogy a hosszabb távú áruszállítást hogyan váltsuk ki. A vasútra kellene áttérni, de sajnos az nem megy házhoz, úgyhogy ebben a tekintetben még maradnak egy ideig a dízel hajtású kamionok. Addig viszont még emelkednek az üzemanyagárak. Minél kevesebb fogy belőlük, annál jobban emelnek, hogy tartani tudják ugyanazt a bevételt. Csökkenésre azért nem számítok, mert kifogyóban vannak a Föld kőolaj tartalékai, így amiből kevesebb van, egyre nagyobb értéket képvisel.

    Az áram árát nem tudják hatékony és kikényszeríthető módon megemelni, a lakossági áramfogyasztástól elkülöníteni sem lehetséges. Az áram mindenhol ott van, minden település minden lakásában. Ha elkezdenek vele erőlködni (áremelés, szigorodó szabályozás), akkor egyszerűen tömegesen lopni fogják és kész. A mostani üzemanyagokhoz képest gyerekjáték lesz a hozzáférés. Nem érdemes tehát izmozni vele az állam részéről, mert teljesen elszabadulna a pokol. Inkább az államadósságot kellene újratárgyalni, hogy ne kelljen ekkora terhekkel, jövedéki adókkal sújtani a lakosságot!

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    De azért valami b@ssza a csőröm..
    Ha annyira olcsó lesz az elektromos autóval közlekedni nem gondoljátok hogy az üzemanyag árát is viszi lefelé?
    Már csak azért is mert lesz akkor is aki abból él, és mivel jósunk szerint addigra a kutya sem fogja használni ezt a környezetszennyező dolgot eladni el kell az olajosok megélhetése miatt.
    Vagy az elektromos árammal virgonckodnak és annak az ára lesz egekben.No nem a lakossági áram, hanem amit „tankolsz”,mert megoldják törvényekkel, bármivel hogy azt külön díjszabással, külön mérővel felszerelt töltőn vételezhesd csak..

    Én nem vagyok az elektromos hajtás ellen, de mikor tudok venni egy ilyen autót? A jelenlegit 160 ezerért vettem 5 éve, ha eladnám most ugynannyiért akkor hozzátéve max 300-ért tudnék kocsit venni.
    Az elektromosok elterjedéséhez pedig az átlagkeresettel rendelkezőknek kell megvenni őket,,,

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    Kedves Combi!

    Ha azt látom, hogy jó magyar szokás szerint, minden ésszerűséggel ellentétesen, mindenféle ütődött mondvacsinált semmiségekre hivatkozva merev ellenállásba ütközik itthon Magyarországon az elektromos autók elterjedése, vagy szándékosan magasabban tartják az áraikat, mint más országokban, akkor az Autónavigátor lehet, hogy itt lesz 2 év múlva, de én biztosan nem.

    Kezdem komolyan érezni, hogy Széchenyinek milyen pokoli nehéz dolga lehetett a fafejű magyar arisztokráciával szemben, akik pillanatnyi jólétük érdekében ott gáncsolták, ahol tudták.
    Nem kívánok a sorsára jutni. Ebben az országban még mindig nem képes senki a közérdeket nézni.

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    Kedves s3000!

    Én is gondolkoztam és azt látom, hogy egyetlen egy esetben valóban Neked van/lenne igazad.
    Ha valóban még 2012-ben bekövetkezik, amit a jóslatokban „Világvégének” neveznek, akkor tényleg nem tudja megváltani az elektromos meghajtás a Világot. Ha ez a „világvégének” nevezett mindent elsöprő esemény valóban most 2012-ben megtörténik, akkor igen, igazad van/lesz.
    Komolyan el szoktam gondolkozni az írásokon (amelyiken érdemes), így amit Te írtál azon elgondolkoztam és erre jutottam, hogy valóban elvi lehetőségként létezhet egy ilyen tényező, ami megakadályozza az elektromos autók elterjedését.

    Ha ez valamiért mégsem következik be vagy 1-2 évet késlekedik, akkor viszont nekem lesz igazam és futótűzként fognak terjedni az elektromos autók minden fejlett és fejlődő országban.
    Magyarországon ez kevesebb, mint 60 nap múlva fog elkezdődni, amikor a Renaulthoz megérkezik végre a várva várt 4 féle elektromos modell és jóval kedvezőbb áron kínálják őket, mint a már most 8.5 millióért kapható Citroen/Peugeot elektromos modelleket.

    Végső soron úgyis azt történik, amit akarnak, amiben hisznek az emberek…
    Most azt látom, hogy mindennél jobban szeretnének megszabadulni a „tankolás” nevű kényszercselekménytől, főleg ennek anyagi vonzataitól!

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    [i]Pont az elektromos meghajtás fogja megváltoztatni a világ közlekedését 1-2 éven belül![/i]

    Nem nagy ügy, ha lesz Autonavigátor 2 év múlva mi itt leszünk, és számon kérjük ezt a mondatot lol

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    [i]„Az helyesen 50 Ft/kWh lett volna, így viszont csak egy elképesztően nagy baromság.”[/i]

    Köszönöm a helyreigazítást, de rajtad kívül szerintem MINDENKI tudta miről írok, még ha nem is voltam szakszerű.

    Gondolom szex előtt is követed az íratlan szabályokat, közlöd a nővel hogy most épp nem is azt csinálja amit mond stb…. :))))

    Peace

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    Nagyon sok hozzászólásodat olvastam már. A legtöbbnél megálltam, hogy ne tegyem helyre a dolgokat, de akkor úgy látszik itt az ideje.
    Valamilyen mágikus oknál fogva teljesen belebuzultál az elektromos meghajtásba. Ez még önmagában nem lenne baj, mert valóban ez az egyetlen, a jelenlegi zsákutcából valódi megoldást jelentő kivezető utat jelenti a fizikai adottságai miatt, viszont teljesen elvakult módon, a hátrányokat figyelmen kívül hagyva vagy nem ismerve csak a lila ködöt hajkurászod, de ami még fontosabb más, nagyobb lélegzetű problémákat nem látsz/nem veszel számításba ami miatt rossz eredményre jutsz (konkrétan a már elkezdődött energiaválság nagyságrendekkel erősebb tényező és felülír minden mást).

    [i]Pont az elektromos meghajtás fogja megváltoztatni a világ közlekedését 1-2 éven belül![/i]

    Na erről beszéltem, a naivitásoddal csak a realitásérzéked teljes hiánya vetekszik. 1-2 éven belül semmi sem tudja megváltoztatni a világ közlekedését – leszámítva egy bolygó méretű katasztrófát ami kiírtja az emberiséget vagy valami hasonló – mert ennyi idő alatt lehetetlen számottevő változást véghezvinni. Pl. a hibridek 14 éve vannak a piacon, ennek ellenére a legtöbb embernek még fingja sincs arról hogy azokat eszik-e vagy isszák – lsd. pl. ezen az oldalon is, a legtöbb hibriddel kapcsolatos hozzászólás (igen, a tieidet is beleértve), akkora baromság, hogy az ember kiugrik az ablakon, és üvölt, hogy az illetőnek lövése sincs arról, hogy egyáltalán miről beszél -. A piaci részesedésük az új autó eladásokban 14 év után Japánban 20% feletti, az USA-ban 2.5-3% körül mozog, egyéb piacokon meg majdnem az elhanyagolható kategóriában futnak. A teljesen elektromos autók fizikai okok miatt ennél sokkal keservesebb utat kénytelenek bejárni, ezek után az 1-2 éves jövendölésed a vicc kategóriájába tartozik (kivéve, ha nálad a „megváltoztatni” nem azt jelenti, hogy számottevő piaci részesedést szereznek, hanem annál valami sokkal gyengébb feltételt jelent).

    [i]Jobb később, mint soha![/i]

    Kivéve, ha az elkövetkező összeomlás miatt már nem lesz idő arra, hogy elterjedjenek (és pontosan ez a legvalószínűbb eset).

    [i]2 éven belül minden második magyar autósnak elektromos autója lesz, vagy tömegközlekedéssel fog járni.[/i]

    Ebből az első esetet garantáltan elfelejtheted, sőt ahogy most látszanak a dolgok, még az sem lehetetlen hogy a másodikat is.

    [i]Erre a hajóra mindenki fel fog férni.[/i]

    Erre a hajóra egy elenyészően csekély jómódúbb kisebbségen kívül senki nem fog felférni, mert már nincs idő rá.

    [i]A legtöbb embernek az, hogy ne kelljen minden nap fizetnie egy olyan anyagért, amivel közlekedni tud és ezt gondosan elzárják előle, csak a valós értékének 5X-öséért engedik hozzájutni.[/i]

    Itt baromira nem az lesz a fő probléma hogy mivel közlekedsz, hanem inkább az, hogy ne pusztulj éhen.

    [i]ettől a tehertől megszabadulni 2-3 éven belül[/i]

    Bármiben hajlandó vagyok fogadni, hogy ettől számottevő népesség nem fog megszabadulni 2-3 éven belül. A fordítottja annál inkább be fog következni, 2-3 év múlva sokkal rosszabb lesz a helyzet ebből a szempontból (is) mint most.

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    Ez „csodálatos”, hogy ezeket mind leírtad, csak mi köze ahhoz amit én kérdeztem? (Mondtam előre, hogy még azt sem fogod érteni, hogy mi a kérdés!)

    [i]De gondolom az áramszolgáltatónál is reklamálsz hogy te energiát használsz, és nem teljesítményt, mi az hogy kilowattonként számláznak[/i]

    Mutass csak egyetlen áramszolgáltatót a Földön, amely „kilowattonként számláz”! Egyáltalán értelmes lenne ilyen? Láttál már életedben akárcsak egyetlenegy árammérő órát, ami kilowattot mért volna? 🙂

    Az a vicces abban ha az ember analfabétákkal vitatkozik, hogy napok hetek hónapok telhetnek el úgy folyamatos üzenetváltások mellett anélkül, hogy az illető egyáltalán a legeslegelső kérdésemet megértette volna. 🙂
    Viszont ezt most kihagyom, és inkább elárulom, hogy teljesen jogos a bukásod általános iskolai szintű fizikából, mert nem teljesítményért fizet az ember, hanem energiáért. Hogy Te is megértsd, az az eredeti benyögésed, hogy

    „50ft/kilowatt”

    olyan embernél aki tanult fizikát meg érti is hogy miről van szó, nagyon durván kiveri a biztosítékot. Az helyesen 50 Ft/kWh lett volna, így viszont csak egy elképesztően nagy baromság.

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    Nem volna sokkal jobb nyugodtan hátradőlni és mosolyogva azt mondani, hogy: „Ki nem szarja le.”

    „De, sokkal jobb lenne. Csakhogy az elektromos autó ezen már nem tud segíteni. Túl későn érkezik és túl lassan terjed. A hajó már elúszott.”

    Már hogyne tudna segíteni! Miért mondasz ilyeneket? Pont az elektromos meghajtás fogja megváltoztatni a világ közlekedését 1-2 éven belül!

    1. Túl későn érkezik? Jobb később, mint soha!
    2. Túl lassan terjed? Még csak most dobták piacra az első használható elektromos autókat és már úgy veszik őket, hogy nem teljes kapacitáson nem bírják a gyárak kiszolgálni a vásárlókat! 2 éven belül minden második magyar autósnak elektromos autója lesz, vagy tömegközlekedéssel fog járni. Más értelmes út kilátásban sincs.

    3. A hajó már elúszott? Még jóformán meg sem érkezett, nemhogy elúszott volna! Erre a hajóra mindenki fel fog férni. Bár attól függ kinek mi a célja. A legtöbb embernek az, hogy ne kelljen minden nap fizetnie egy olyan anyagért, amivel közlekedni tud és ezt gondosan elzárják előle, csak a valós értékének 5X-öséért engedik hozzájutni. Ettől óhajtunk és fogunk szabadulni a villanyautó segítségével! De nem csak az egyes ember, hanem az egész Világ fog ettől a tehertől megszabadulni 2-3 éven belül.

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    tényleg?

    1:
    Az akkumulátor energiatároló berendezés, amely töltéskor a bevezetett villamos energiát vegyi energiává alakítja át, vegyi energia formájában huzamosabb ideig tárolni tudja, majd kisütéskor villamos energiává alakítja vissza, mely energia a rákapcsolt fogyasztókon munkát végez.
    2:
    A töltés során a kapcsaira adott feszültség hatására töltőáram alakul ki, mivel ilyenkor mint fogyasztó kapcsolódik az áramkörbe.
    3:
    Az akkumulátor teljesítményét (P) a termék indítóáramának (I, mértékegysége az amper) és feszültségének (U, mértékegysége a volt) szorzata adja meg: P = I x U. Az így kapott teljesítmény mértékegysége a watt

    Szóval levezetem mert hátha elsőre nem eszed:
    Ha töltöd az akksit akkor egyszerűen szólva teljesítményt adsz neki a 3. pont alapján (töltöd 12volttal, 10 amperrel valameddig)

    De gondolom az áramszolgáltatónál is reklamálsz hogy te energiát használsz, és nem teljesítményt, mi az hogy kilowattonként számláznak..És igen energiát használsz ami fogyasztókhoz (ellenálás) érkezve a fogyasztókon munkát végez..
    De minek magyarázom..te csak jobban tudod….

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    A lehető legjobb amit tehettek, hogy csökkentették/megszüntették az abszolút zsákutcát jelentő és még több kárt okozó mint előny felmutatni tudó növényi alapú etanol ágazat pofátlan árelőnyét.

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    [i]Ne temessük el előre az új technikát, nem érdemes vészmadárkodni, hiszen az olaj alapú közlekedésnél nincs rosszabb![/i]

    Hogyne lenne rosszabb. Pl. a szén alapú közlekedés lehet rosszabb nála.

    [i]Nem volna sokkal jobb nyugodtan hátradőlni és mosolyogva azt mondani, hogy: „Ki nem szarja le.”[/i]

    De, sokkal jobb lenne. Csakhogy az elektromos autó ezen már nem tud segíteni. Túl későn érkezik és túl lassan terjed. A hajó már elúszott.

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    Te hányszor buktál meg fizikából? (már ha egyáltalán jártál olyan helyre ahol tanítottak ilyet)
    Hol kérnek pénzt teljesítményért és nem energiáért? (nagy pénzekben merek fogadni, hogy még a kérdést sem érted)

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    [i]Rövid időn belül a csökkenni fognak az árak a piaci verseny miatt és ugyanannyiba fog kerülni.[/i]

    Az a rövid idő az több év, és ugyanannyi akkor sem lesz, legfeljebb közelednek az árak.

    [i]Jobb világ jön, megszűnik a füst és a zaj a városokban, megszabadul a föld a FEKETE ARANY uralma alól.[/i]

    Ezzel szemben a valóságban a városok jelentős részében nem fog csökkenni számottevően a személygépjárművek által okozott szennyezés, kivéve pl. az ilyen lecsúszott kelet-európai helyeket, ahol egyszerűen az elszegényedés miatt csökken a gépjárműhasználat, nem az hibridek vagy az elektromos járművek elterjedése miatt.

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    [i]És az első elektromos autó gyorstöltő állomás is megvalósult ezzel![/i]

    Az első magyarországi elektromos gyorstöltőállomás már jóval 1 évvel ezelőtt megvalósult. Ez max. az első olyan, ahol pénzért lehet tölteni.

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    Ne temessük el előre az új technikát, nem érdemes vészmadárkodni, hiszen az olaj alapú közlekedésnél nincs rosszabb! A világ olajmilliárdosai kezükben tartják és pórázon rángatják az egész Föld lakosságát.

    „Emelkedik a kőolaj világpiaci ára!” Ismerjük ezt a szlogent igaz? És utána tehetetlenül fizetjük a megemelkedett árát a kőolajnak. Nem volna sokkal jobb nyugodtan hátradőlni és mosolyogva azt mondani, hogy: „[i]Ki nem szarja le.[/i]”

    Már ezért megéri elektromos autót venni, hogy ezt megtehessük. (Annyira meg vannak gyötörve az emberek az egyre csak emelkedő üzemanyagárakkal.)
    Nem is kell a nyaralót eladni, sokan ha a meglévő kocsijukat eladják abból is kijön egy villanyautó!

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    Az elején biztos olcsó lesz, mézesmadzag politika. Azt a 300 millát meg a további fenntartást, keményen fogják mérni, és akkor állambácsi meg rá se csapott az új piacra. Ennyit az olcsó közlekedésről, és vegyél hozzá autót egy lakás áráért.

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    Csak a LED világítást kellett volna felcserélni a hatékonyabb ,hosszabb élettartamú , környezet barátabb és energia takarékosabb ” DMLS ” Indukciós Technológiával ! ! !

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    Rövid időn belül a csökkenni fognak az árak a piaci verseny miatt és ugyanannyiba fog kerülni. Hétről-hétre egyre több márka dobja piacra az elektromos modelljét és már körvonalazódnak egészen kedvező árú modellek is.
    Amint elkezdődik a tömeggyártás, az autógyárak átállnak az elektromosra és onnantól zuhanni fognak az árak.

    Aki most szeretne venni, annak az igen jelentős állami támogatásokat érdemes igénybe venni, mert így harmadáron is hozzájuk lehet jutni. (mondjuk nem árt, ha francia az ember)

    Ahol nem lesz semmi állami támogatás, (mint szokás szerint nálunk) ott először a gazdagabbak fogják vásárolni divatból, újdonságból, érdekességből, városba rohangálni, gyerekeket iskolába vinni reggelente, mutogatni a szomszédnak, barátoknak stb. Lesz aki megveszi ettől nem kell félni.
    Akin nem annyira gazdag, de van egy elfekvő nyaralója a nyakán, simán eladhatja és vehet helyette villanyautót. Még pénze is marad és legalább azt naponta tudja majd használni.

    A szegényebbeknek pedig majd hoznak az USA-ból a seftesek, mert ott minden fele annyiba kerül.
    és/vagy néhány év múlva a gazdagok által használtan eladott vagy kicsit összetört kijavított autókat tudják majd alacsonyabb áron megvenni.

    Jobb világ jön, megszűnik a füst és a zaj a városokban, megszabadul a föld a FEKETE ARANY uralma alól.
    Már itt is van, kopogtat az ajtónkon! Ne várakoztassuk hát soká, inkább engedjük be! 🙂

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    „Sokkal hamarabb itt lesznek és villám gyorsan elterjednek.” – meg ha annyiba fog kerülni újonnan mint bármelyik más kiskategóriájú autó, mert az ember rögtön elkezd számolni, hogy +6.000.000 mennyi benzinre is elég?

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    Igazi Örömhír! És az első elektromos autó gyorstöltő állomás is megvalósult ezzel! Igazán impozáns lett kívül-belül! Sajnos ettől a hagyományos üzemanyagok nem lesznek olcsóbbak, így nem fog annyit váratni magára az elektromos autók elterjedése, mint gondolnák. Sokkal hamarabb itt lesznek és villám gyorsan elterjednek.
    A még viszonylag kevés közterületi töltőállomás nem akadály, hiszen otthon mindenki fel tudja majd tölteni villanyautóját. (aki akarja) 🙂

Vélemény, hozzászólás?