4,8 másodperc alatt van százon az Audi S3
Hazai, győri gyártású turbós, közvetlen befecskendezésű motor hajtja a hamarosan itthon is kapható
Audi S3-at. A 2.0 TFSI 5500 és 6200 percenkénti fordulatszám között adja 300 lóerős csúcsteljesítményét, 380 newtonméteres maximális forgatónyomatéka 1800 és 5500 percenkénti fordulat közötti ömlik.
Az S3 gyári érték szerint jóval szerényebb étvágyú, mint amit egy ilyen ágyúgolyótól elvárhatunk. A kétfázisú közvetlen befecskendezés, a változó szelepvezérlés és a hőmenedzsment révén kézi sebességváltóval akár 7,0 literrel is beéri 100 kilométerenként.
Az utasterből és a kocsi faráról is üvölt a versenyszellem
Ennél sokkal biztosabb adat, hogy a kocsi a rendelhető hatfokozatú S tronic (kétkuplungos automata) sebességváltóval 4,8 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre, és ehhez kézi váltóval sem kell 5,2 másodpercnél több idő. A végsebességet 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika. Mindkét sebességváltó alsó fokozatai rövid áttételűek, a hosszú hatodik a fogyasztás mérséklését szolgálja. A quattro állandó összkerékhajtás állítólag új fejlesztésű lamellás tengelykapcsolóval működik, ám vélhetően nem más, mint a
Golf 4Motion-ben is megtalálható ötödik generációs Haldex.
Az 1395 kilogramm saját tömegű háromajtós sportfutóműve közvetlen kormányzást ígér, alapáron 17 colos felniket és 225/40-es abroncsokat kap, feketére fényezett féknyergei S-logóval díszítettek. Szériafelszerelés a menetdinamikai kapcsoló, mellyel a gázpedál, a szervorásegítés és az opcionális S tronic váltó kapcsolási pontjai is hangolhatók. Extraként adaptív és egyben hangolható, elektromágneses folyadékkal töltött lengéscsillapítók is rendelhetők lesznek hozzá.
Az S3 május közepétől lesz elérhető a márkakereskedőknél, bázisára a forgalmazó ígérete szerint 12,7 millió forint körül alakul majd.