300 lóerővel érkezett a legerősebb Renault Megane
Megérkezett a Megane R.S. Trophy változata
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
280 lóerővel indított, 300-ra hízott a Megane R.S., ahogy ígérték, megérkezett a Trophy változat. Nico Hülkenberg is segítette a Renault Sportot a Trophy tökéletesítésében.
Év elején érkezett a legújabb Renault Megane R.S.[/url], a franciák új sportkompaktja. Az már akkor biztos volt, hogy nem csak ennyivel készülnek, hisz a 280 lóerő még kevés a kategória többi versenyzőjéhez. A Trophy verziót már akkor beharangozták, de egészen mostanáig kellett várni rá. Most itt van, méghozzá kereken 300 lóerővel és 420 Nm nyomatékkal. Feljebb húzták az 1,8 literes turbós benzinmotort, változtattak a turbón és a kipufogórendszeren is, így nyertek plusz 20 lóerőt.
A Trophy alapját a Cup felszereltségű Megane R.S. adta, vagyis alapból jár hozzá a mechanikus Torsen sperr differenciálmű és a 25 százalékkal feszesebb csillapítás, valamint a 30 százalékkal keményebb rugózás. 10 százalékkal feszesebb stabilizátorokat kapott, valamint nagyobb igénybevételre tervezett ötvözetből készült féktárcsákat, melyre pirosra fényezett Brembo nyergek harapnak. Alap a négykerékkormányzás, mely az R.S. esetében Race állásban 100 km/h-ig az elsőkkel ellentétes irányba fordítja a hátsó kerekeket.
A Trophy különlegessége továbbá az egyedi 19 colos felniszett, valamint egy pár első Recaro sportülés Alcantara huzattal, melyeket 2 centivel alacsonyabbra építenek, mint az alap sportüléseket a jobb vezetési élmény eléréséhez. Hatfokozatú kézi, vagy hétfokozatú duplakuplungos EDC automata váltóval is elérhető lesz, a plusz erő pedig 1 tizedet javított a gyorsulásán. A Trophy 5,7 másodperc alatt van 100-on mindkét váltóval, valamint 255-ről 260-ra nőt a végsebessége, 80-ról 120-ra pedig 3,1 másodperc alatt képes gyorsítani. A nürburgringi körrekordhoz a Trophy vélhetően még nem lesz elég, így könnyen tippelhető, hogy érkezik egy még erősebb és könnyített változat.
furcsa, hogy nem tolonganak most a köridőkkel, ennek sem látok köridőt, az új cupra R-nek sem, az i30n-nek sem….golf7r-nek sem, megunták? 😀 vagy ők is értelmetlennek tartják, hogy szénné csalva, módosítva a kocsit szaladgálnak köröket, amik rohadtul nem tükrözik a szalonból kiguruló autó teljesítményét? hm
A balfék németek (Seat) és a csigazabálók ( Renault) is belátták, hogy a japánokkal (Honda) nem tudnak lépést tartani, így nem erőltetik a témát, nagyon helyesen, mert egyébként sincs sok értelme.
A Hyundai eleve fel sem vette a kesztyűt. Nekik egyelőre van eszük. 🙂
Hát persze, 12:6 a renault javára: https://hu.wikipedia.org/wiki/Formula%E2%80%931-es_vil%C3%A1gbajnok_konstrukt%C5%91r%C3%B6k_list%C3%A1ja.
Látom nagyon képben vagy a Renault Megane-nal.
Nem is tudtam, hogy már az F1-ben is indítják. 😀