Egyedi dizájnnal mutatkozott be az Opel Grandland X hybrid4
Megérkezett az Opel talán legnagyobb reménysége, a konnektorról is tölthető Grandland X-szel ugyanis ismét van hibrid modellje a márkának. A PSA fejlesztésű crossver a Peugeot 508 és 3008 modellekben is debütált hajtásláncot kapta. Ez egy 1,6 literes turbós benzinmotoron alapul, ami vélhetően nem az Opelé, hanem már a PSA-féle belsőégésű motor, mely 200 lóerőre képes. Ehhez tengelyenként egy-egy 109 lóerős villanymotor társul, mely elöl a nyolcfokozatú automata váltóba hajt, hátul pedig egy differenciálműbe. A rendszerteljesítmény így összesen 300 lóerő, amivel a konnektoros Grandland X most az Opel legerősebb modellje, valamint ezzel a megoldással végre összkerékhajtást is kapott a modell, mégha külön is dolgoznak a tengelyek.
1,6-os turbós benzinmotorjához két villanymotor csatlakozik, a rendszer 300 lóerőt teljesít
Bent a váltókar környékén érdemes keresni a változásokat, van B állása a nyolcas automatának, ezzel kérhetünk még több energiavisszatermelést
A rendszert egy 13,2 kWh-ás akkumulátorcsomaggal egészítették ki, mely a hátsó üléssor alatt kapott helyet. A tisztán elektromosan megtehető hatótávolság WLTP ciklus szerint mérve 50 kilométer, a rendszer átlagos üzemanyagfogyasztása pedig 2,2 liter 100 kilométerenként. A hibrid Grandland X többféle vezetési módot is kínál: Electric, Hybrid, AWD, és Sport közül választhat a sofőr, valamint erősebb energiavisszatáplálás is kérhető a váltókapcsolót B állásba húzva, ezzel olyan erős lesz a "motorfék", hogy a villanyautós egypedálos vezethetőség is lehetséges. A Grandland X hybrid4 modell az első fecske az Opel elektromosítási hullámában, melyhez hamarosan csatlakozik a tisztán elektromos Corsa és Vivaro is, 2024-ig pedig még több modell kap valamiféle elektromos hajtást.
50 kilométer elektromosan megtehető hatótávolságot ígér a gyártó, fogyasztása pedig 2,2 liter 100 kilométerenként